Geen juiste drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeronimo33

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2008
Ik heb onlangs mijn laptop geformatteerd.
Hierop kwam ik erachter dat mijn (inbouw)camera niet meer zichtbaar was in apparaatbeheer.
De USB-controllers geven ook een foutmelding (gele driehoek)
Voordat ik de notebook heb geformatteerd werkte alles prima.

Ik heb mijn notebook lange tijd geleden ook al eens geformatteerd en toen had ik hetzelfde probleem.
Dat is toen uiteindelijk opgelost, maar ik zou niet meer weten hoe.
Drivers welke ik van de ASUS-website heb gedownload, werken ook niet.
De ASUS helpdesk kan mij ook niet helpen.
Wie weet raad?
Ik heb de ASUS A55A (K55A) SX031V en deze draait op Windows 7 (64 bit)

Stuurprogramma van de USB opnieuw installeren geeft de melding: de beste stuurprogramma's zijn al geinstalleerd.

Bijlagen

• printscreen.jpg
    printscreen.jpg
    68,3 KB · Weergaven: 64
Welke drivers heb je geïnstalleerd? Welke niet? Welke gaven een foutmelding?

Gewoon al de algemene driverset van intel geprobeerd? die zou grotendeels met je apparatuur moeten werken.

Ik heb de Chipset Intel INFupdate win7_64_Z9301019 geinstalleerd en verder heb ik USB3 IntelWin 7_64_Z103214 zonder resultaat geprobeerd.

Gewoon al de algemene driverset van intel geprobeerd? die zou grotendeels met je apparatuur moeten werken.

Waar kan ik die vinden?

Laatst bewerkt door een moderator:

Krijg de volgende melding van Intel Driver Update Utility:
A customized computer manufacturer driver is installed on your computer. The Intel Driver Update Utility is not able to update the driver.Installing a generic Intel driver instead of the customized computer manufacturer driver may cause technical issues.
Contact your computer manufacturer for the latest drivers for your computer.

Dat laatste had ik eerder al gedaan, echter zonder resultaat.
Kan het om een conflicterend programma gaan??

http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&p=3&m=A55A

Die van Asus werken prima, poosje terug voor iemand exact hetzelfde notebook geherinstalleerd met die drivers.
Heb je wel gereboot na het installeren van de chipsetdriver?

Yep, gereboot...geen resultaat...

Welke drivers heb je geïnstalleerd? Welke niet? Welke gaven een foutmelding?

1)Chipset Intel INFUdate Win7_64_Z9301019
2)USB3 Intel Win_7_64_Z103214

De eerste installeert gewoon zonder foutmelding, maar ook zonder resultaat.

De laatste geeft geen foutmelding. Wel krijg ik de melding: Deze computer bevat op dit moment versies van stuurprogramma's die nieuwer zijn dan de versie die u probeert te installeren. Weet u zeker dat u wilt overschrijven met de oudere versies?
PCI bus (1.0.10.255) Intel(R) USB 3.0 uitbreidbare hostcontroller (1.0.10.255)
Als ik de drivers vervolgens overschrijf, blijft de foutmelding (gele driehoek( in apparaatbeheer zichtbaar (ook na reboot).

Verder heb ik nog de volgende geprobeerd: Intel(R) USB 3.0_eXtensible_Host Controller Driver. Ook hier geen resultaat na reboot

Er zijn programma's als DriverPackSolution, DriverGuide ToolKit en Driver Easy die veel problemen oplossen.
E.e.a. staan ook op de hirens boot cd hier op de site: http://software.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=1026
Heeft mij al vaker geholpen.

Die ga ik uitproberen...

er was wss sprake van een conflict met een pc cleaner programma. Heb de pc nog maar eens geformateerd en het is opgelost...dank voor het meedenken allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan