Geen kopie van systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

SamuraiMo

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Ik heb deze pc nu all zone 2 a 3 jaar
en ik heb er echt van als op gedaan en heb de computer echt gewoon upgefcked -_-
want daar voor had ik echt geen computer maar op een dag dacht mijn moeder zo je gaat naar de middelbare school dus je hebt een computer om huiswerk en all die sh*t te maken
en dat was ok waar dus oke mijn moeder koopte een Packerd bell met ATI radeon 200 express video kaart en 1 RAM volgens de verkoper was het een perfecte computer om huiswerk te maken en 3D games te spelen en die computer koste 1200 Euro

en nu bijna 3 jaar weet ik meer dan de gemiddelde computer gebruiker -_- over Computers

Maar wat ik not heb gedaan was een Kopie van mij systeem gemaakt en dat was echt te domst wat niet heb gedaan dat was echt zo dom van mij dat ik nu echt spijt van hem want
mijn systeem is nu echt zo ****** up ge****ed dat ik volgens mij all 10 keer ben gehackt -_- en van als is verdwenen en dat sommige normaal systeem bestanden verdwenen zijn
en echt meer van zulke dingen

Dus mijn vraag is: weet iemand Hoe ik mijn Windows XP HOME EDTION kan formatteren naar de normale Windows Xp home edition toen ik hem net kochten (Een manier zonder iets te betalen)

De enige manier ik weet is een nieuwe Windows XP HOME EDITION CD kopen en installeren -_-

En Trouwens ik voel me bedrogen door die verkoper -_-
Lol 1200 Euro na all die jaren kwam ik er achter dat ik een 3x zo beteren pc kon kopen dan deze met meer werkgeheugen betere Graphic card en meer Opslag geheugen lol maar ja ^^ mensen moest ergens beginnen om te eindigen En ik ben bijna bij het Einde ^^
xD

Laatst bewerkt:
Wat is nu precies het probleem ?
Besturings CD rom kwijt ? Recovery partitie gewist ? Of wil je illegaal aan een besturing komen ??

Beste SamuraiMo, d(>_<)b

Je kunt nou wel op je kop gaan staan maar toen ik jong was kostte een rekenmachine die je voor school nodig had nog een kapitaal. Wat dat betreft is het allemaal best een stuk redelijker geworden.

Een voorgeïnstalleerde computer heeft soms een I386 map zoals ook op de CDRom. Hierin staan de systeembestanden. Anders moet je een CDRom regelen of lenen. Je hebt XP immers geïnstalleerd en daarvan een sticker of certificaat. Eerst kan je Windows als volgt de belangrijkste ondertekende systeembestanden laten controleren.

Herstel van Windows. Start op in veilige modus (bij het opstarten herhaaldelijk op F8 drukken).
Ga naar Start - Uitvoeren en type: sfc /scannow (spatie tussen c en /) en op Ok klikken.
Het is mogelijk dat gedurende de reparatie naar de originele Windows CD gevraagd wordt.

Zou je Windows opnieuw willen installeren met behoud van instellingen en programma's dan kan dat met behulp van de CDRom of de map met systeembestanden ook. Daarna wel weer alle updates installeren. Lees hiervoor het volgende:

Herstelinstallatie van Windows. Hierbij wordt Windows vervangen maar met de zelfde instellingen en je verliest hierbij de systeemherstelpunten. Omdat het fout kan gaan zul je moeten bedenken van welke bestanden je een backup maakt. Internet Explorer 7 moet je eerst deïnstalleren en helemaal weghalen want anders doet Explorer 6 het na installatie niet en kan je niet meer internetten (ook niet met Firefox). Verder: omdat je XP maar een paar keer kunt herinstalleren zonder opnieuw te hoeven activeren moet je een backup van het betreffende bestand maken en deze terugzetten. Maak een backup van wpa.dbl Dit bestand staat in de windows\system32 map van je harddisk. Zet na de herstelinstallatie wpa.dbl terug in windows\system32, voor dat je toepassingen gaat gebruiken en in Veilige Modus. Start het systeem opnieuw op. Je hoeft daarna ten minste niet te activeren.

Het register kan verder nog op fouten worden gecontroleerd en gedefragmenteerd worden met een programma daarvoor.

Misschien wil je wel helemaal overnieuw beginnen. Als je Windows nieuw installeert raad ik je aan om een programma te installeren dat de "system internals" bewaakt. Ik gebruik zelf CounterSpy hiervoor. Je moet dan versie twee hebben en niet versie drie. Met de instellingen hiervan op Paranoid wordt steeds toestemming gevraagd voor veranderingen, zelfs als programma's worden uitgevoerd. Dan kan het systeem niet meer ongemerkt veranderd worden. Het verschil tussen V2 en V3 is dat V3 toestemming blijft vragen en bij V2 heb je in de pop-up dialoog de keuze om een programma te vertrouwen. Het is shareware maar dit gedeelte blijft functioneel.

Beste SamuraiMo, d(>_<)b

Je kunt nou wel op je kop gaan staan maar toen ik jong was kostte een rekenmachine die je voor school nodig had nog een kapitaal. Wat dat betreft is het allemaal best een stuk redelijker geworden.

Een voorgeïnstalleerde computer heeft soms een I386 map zoals ook op de CDRom. Hierin staan de systeembestanden. Anders moet je een CDRom regelen of lenen. Je hebt XP immers geïnstalleerd en daarvan een sticker of certificaat. Eerst kan je Windows als volgt de belangrijkste ondertekende systeembestanden laten controleren.

Herstel van Windows. Start op in veilige modus (bij het opstarten herhaaldelijk op F8 drukken).
Ga naar Start - Uitvoeren en type: sfc /scannow (spatie tussen c en /) en op Ok klikken.
Het is mogelijk dat gedurende de reparatie naar de originele Windows CD gevraagd wordt.

Zou je Windows opnieuw willen installeren met behoud van instellingen en programma's dan kan dat met behulp van de CDRom of de map met systeembestanden ook. Daarna wel weer alle updates installeren. Lees hiervoor het volgende:

Herstelinstallatie van Windows. Hierbij wordt Windows vervangen maar met de zelfde instellingen en je verliest hierbij de systeemherstelpunten. Omdat het fout kan gaan zul je moeten bedenken van welke bestanden je een backup maakt. Internet Explorer 7 moet je eerst deïnstalleren en helemaal weghalen want anders doet Explorer 6 het na installatie niet en kan je niet meer internetten (ook niet met Firefox). Verder: omdat je XP maar een paar keer kunt herinstalleren zonder opnieuw te hoeven activeren moet je een backup van het betreffende bestand maken en deze terugzetten. Maak een backup van wpa.dbl Dit bestand staat in de windows\system32 map van je harddisk. Zet na de herstelinstallatie wpa.dbl terug in windows\system32, voor dat je toepassingen gaat gebruiken en in Veilige Modus. Start het systeem opnieuw op. Je hoeft daarna ten minste niet te activeren.

Het register kan verder nog op fouten worden gecontroleerd en gedefragmenteerd worden met een programma daarvoor.

Misschien wil je wel helemaal overnieuw beginnen. Als je Windows nieuw installeert raad ik je aan om een programma te installeren dat de "system internals" bewaakt. Ik gebruik zelf CounterSpy hiervoor. Je moet dan versie twee hebben en niet versie drie. Met de instellingen hiervan op Paranoid wordt steeds toestemming gevraagd voor veranderingen, zelfs als programma's worden uitgevoerd. Dan kan het systeem niet meer ongemerkt veranderd worden. Het verschil tussen V2 en V3 is dat V3 toestemming blijft vragen en bij V2 heb je in de pop-up dialoog de keuze om een programma te vertrouwen. Het is shareware maar dit gedeelte blijft functioneel.

Ik heb geen -_- kopie van mijn systeem en wat ik weet is als je gewoon een cracked version van windows in installeert dan kan ik niet want je hebt de orginale cd key nodig dus ik kan dan niet mijn key gebruiken -_- voor een andere windows -_-
en trouwens ik had geen CD gekregen bij toen ik de computer kochte
Dus zou er op ge Computer ergens een automaties backup zijn?
Ik had daar ergens van gehoord op de Microsoft Forum -_-
en die sfc /scannow lol gaai het proberen xD
!.........................

oke heb de scan gedaan en had paar dingen bestanden gevonden die niet er thuis horden of andere versie zijn -_-

Dus iemand een idee?

Misschien kun je er een liedje over maken wat je kunt rappen?
Beetje lastig lezen heel dat verhaal.
Ik maak in ieder geval op, dat je denkt al heel wat te weten over computers.
Ga vooral door :thumb:

Dus zou er op ge Computer ergens een automaties backup zijn?

Nope dat hoeft helemaal niet. dat is helemaal afhankelijk van de leverancier en de ouderdom

Maar normaal gesproken kun je gewoon een OEM cd van Windows XP Home gebruiken met jou sticker die op de kast zit hoor

Dit is geen real-time chat SamuraiMo... we beginnen te begrijpen dat je het moeilijk heb maar op de computer kan je mooiere zinnen vormen.

Het ging jou om het herstellen van het systeem.
Volgens mij heb je echt nooit een nummer nodig wanneer je een herstelinstallatie uitvoert. Zoals Ellasar nu ook schreef. Je hoeft dan niet te registreren en kan gerust een CDRom van een andere computer daarvoor gebruiken. Wanneer je zou formatteren en opnieuw Windows installeert, dan heb je inderdaad de bij die CDRom horende serial nodig en ben je verder van huis wanneer dat ook nog eens een illegale versie is. Inderdaad heb je gelijk dat dat dus voor jou niet tot de mogelijkheden behoort maar het had kunnen zijn dat je een map I386 had of dat de leverancier de bestanden van de CDRom in een andere map geplaatst heeft en dat je dat gebruiken kunt. Het bijbehorende nummer hiervoor valt dan nog wel te achterhalen met speciale programmatjes. Dat zou volgens mij legaal zijn want je hebt een licentie toch?

Welke CD heb je gebruikt voor het repareren met "sfc /scannow" ? Probeer maar eens of je daarmee een herstelinstallatie kunt uitvoeren.

Een, volgens mij, laatste methode voor reparatie is het gebruikmaken van on-line diensten die de computer controleren op fouten. Bijvoorbeeld alle dll's. Je moet hier vaak achteraf toch voor betalen en de computer raakt gemakkelijk besmet met add-ware.

Windows kent een manier om een backup te maken van de systeembestanden met een wizard. Ik heb er geen ervaring mee dus je moet maar proberen of dat een backup maakt van het hele systeem.
Klik op Start - Alle programma's - Bureauaccessoires - Systeemwerkset - Backup. Kies meteen de geavanceerde modus, je ziet de link hiervan in de tekst staan. Klik op de Wizard Automatisch Systeem Herstel. Specificeer de CDRom brander of een map op een partitie als doel en de systeembestanden worden gekopieerd. Vervolgens moet je een lege diskette of cdrom invoeren die de Windows XP Recovery disk heet en waarmee je de systeembestanden kunt terugzetten.

Ik maak zelf van tijd tot tijd een kloon van de harde schijf en er bestaat een programma dat veranderingen bijhoudt, vanaf een bepaald punt, zodat je altijd alles in een mum van tijd kunt terugdraaien. Het heet RollBack_Rx_Pro. Dit vergt geen tijd en kost alleen schijfruimte wanneer je op de betreffende partitie veel verandert. Het werkt onopvallend op de achtergrond. Je krijgt bij het opstarten van de computer steeds eerst de keuze of je het systeem wilt terugdraaien, daarom kan het dus gebruikt worden als Windows niet meer wil starten om welke reden dan ook. Misschien wilde je dat ook nog graag weten. Kan je voor andere onderwerpen andere vragen stellen? Succes.

Je bent spekkoper.
Dit kan je gebruiken als installatiebron want de inhoud zou het zelfde moeten zijn als de CD. Maak hiervan meteen een backup op een schijfje.

Op de pagina http://www.howtohaven.com/system/createwindowssetupdisk.shtml kan je precies lezen (in de Engelse taal :shocked:) hoe je daarmee een bootable Windows XP CDRom maken kunt. Het nummer staat of op de sticker die op, onder of in de computer zit of achterin een boekje over Windows dat je er mogelijk bij gekregen hebt en die is ook na te trekken met speciale programma's hiervoor. Niet zo lang geleden is dat nog een topic geweest dus blader eventueel even een paar maanden terug als je geen registratienummer hebt en bewaar zoals gezegd het wpa.dbl bestand uit windows\system32 zodat je op deze computer nooit opnieuw hoeft te activeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan