Geen LAN-verbinding!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Onderkoffer

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2004
Mijn zus had enkele problemen met haar internet verbinding, daarom hebben wij windows opnieuw geinstaleerd, maar nu staat er bij verbindingen geen Lan-Verbinding.. en we internetten via een router, en onze provider is wanadoo.. maar onze vraag is hoe kunnen wij een Lan- vebinding maken??

groetjes Martijn

Controleer even ofdat de driver van je netwerkkaart geïnstalleerd is...

Welk OS heb je ?
Wat voor een router heb je ?
Netwerkkaart is gewoon aanwezig ?

ok
klik rechts op deze computer. dan op eigenschappen, ga naar de tab hardware en klik op apparaatbeheer.
Staan er in dit venstertje apparaten aangegeven met rode kruisjes of gele uitroeptekentjes?

Geplaatst door martijnst
ok
klik rechts op deze computer. dan op eigenschappen, ga naar de tab hardware en klik op apparaatbeheer.
Staan er in dit venstertje apparaten aangegeven met rode kruisjes of gele uitroeptekentjes?
er staan gele vraag tekentjes bij overige apparaten

ok, en wat staat er achter die gele vraagtekentjes?
staat er trouwens een apparaat onder "netwerkadapters"?

Geplaatst door martijnst
ok, en wat staat er achter die gele vraagtekentjes?
staat er trouwens een apparaat onder "netwerkadapters"?

Bij gele vraagtekentjes:
ethernet controller
multimedia audio controller
SM-Bus controller
Video controller

Ik kan nergens netwerkadapters vinden

ok, dan is het duidelijk dat je de cdrom moet gaan opzoeken die bij het moederbord hoort dat in de pc zit.
Vaak staat er op dat soort cd's installatieprogramma's die de apparaten installeren die bij het moederbord horen.

Geplaatst door martijnst
ok, dan is het duidelijk dat je de cdrom moet gaan opzoeken die bij het moederbord hoort dat in de pc zit.
Vaak staat er op dat soort cd's installatieprogramma's die de apparaten installeren die bij het moederbord horen.
Ik snap t :rolleyes:
Ik zou niet weten hoe die cd er dan uit moet zien en volgens mij heb iok ook niet zown cd.. maja...
Er moet gewoon een LAN verbinding worden aangemaakt...

Weet je toevallig wel wat voor merk/type computer je hebt, of wat voor moederbord je hebt?

Elk apparaat wat is aangesloten op het systeem (en dus ook de netwerkkaart die in de computer zit) moet worden geïnstalleerd. De apparaten die je opnoemde zijn typisch apparaten die vaak op het moederbord zitten. Vandaar dat je de cd nodig zou hebben die bij je moederbord of computer zat. Als je de cd nou niet meer hebt, kun je de drivers meestal ook wel van internet halen, maar dan moet je precies weten welke je nodig hebt. Daarom moeten we weten wat voor computer of moederbord je hebt...

Zonder dat de netwerkkaart is geïnstalleerd zal er nl. nooit een lan-verbinding komen...

Even netwerkkaart installeren, weet je niet wat voor merk en type er in zit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan