Geen LAN verbinding!

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunnyside

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2006
Ik krijg plotseling geen internet verbinding meer via de vaste LAN aansluiting. Via de draadloze verbinding is er wel internet. Het (LAN) verbinding symbooltje komt ook niet in beeld. Alle instellingen staan op automatisch.
Hoe krijg ik weer verbinding.?

Staat je verbinding misschien op "uitgeschakeld"

Dit kan je zien in "configuratiescherm" en dan "netwerkverbindingen"

Waarschijnlijk werkt je netwerkkaart niet meer.

kaart is ingeschakeld.
Is misschien inderdaad stuk! Ik krijg een dezer dagen een andere computer dan kan ik het eenvoudig testen en laat resultaat nog weten. Dank voor de reacties!

Hoi :)

Heb je XP ?

Al bij apparaatbeheer gekeken of daar iets staat aangemerkt bij de betreffende netwerkkaart?

Een LAN verbinding plus een draadloze verbinding tegelijk ingeschakeld kan er voor zorgen dat of 1 of beide niet werkt.

Suggestie :

Verwijder de draadloze adaptor (via Veilig Verwijderen indien USB)
Verwijder alle netwerkadaptors in apparaatbeheer.
Start opnieuw op en laat de netwerkadaptor weer automatisch opnieuw door het systeem installeren.

DAN weet je wat zekerder of die kaart inderdaad kapot is.

Succes, ED

bedankt voor reactie. In apparaatbeheer wordt niets gemeld.
Een vraag: hoe verwijder ik de draadloze adapter. Wat is het en waar staat die? en hoe kan je hem/haar veilig verwijderen zoals je aangeeft (weet niet of het USB is)

Al vast bedankt

Carlo

begrijp verwarring. Is desktop. Had ik niet vermeld. Draait inderdaad op XP. Ik gaf aan dat draadloos het wel doet zodat duidelijk is dat er wel verbinding is. Ik heb een router van UPC. Via router nog wel draadloos internet. Maar via vaste LAN verbinding dus niet.

als ik de LAN kabel los maak en weer aansluit zie je even het verbindingssymbooltje maar dat verdwijnt weer snel.

andere PC in gebruik genomen. Opgelost. Was vast hardware probleem.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan