Geen lan-verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack43

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Ik krijg mijn desktop maar niet aan de lan-verbinding sinds ik een nieuwe router heb. Heb eigenlijk alles wel een beetje geprobeerd maar niets. Ik heb voor het gemak een ipconfig erbij geplakt, kan iemand zien wat er mis is?

Microsoft Windows [versie 6.0.6001]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\jack>ipconfig /all

Windows IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . : DesktopPC
Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter Local Area Connection:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : VIA Rhine II Compatible Fast Ethernet Ada
pter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-16-17-E3-AD-7E
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::7c50:31a7:be15:5970%8(voorkeur)
Automatisch geconf.IPv4-adres . . : 169.254.89.112(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :
DNS-servers . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
fec0:0:0:ffff::2%1
fec0:0:0:ffff::3%1
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Tunnel-adapter Local Area Connection* 10:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

Tunnel-adapter Local Area Connection* 11:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : isatap.{5C0F0556-A294-4B36-B37C-D5AD271B5
40D}
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0

Tunnel-adapter Local Area Connection* 12:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0

C:\Users\jack>

Oké ziggo heeft een vreemde manier van aansluiten.

zet je pc uit.
haal de spanning van de router
koppel de kabel los tussen modem en router
heb je geen router dan maak je de kabel los tussen pc en modem.
haal voor 20 a 30 seconden de spanning van het ziggo modem.
wacht tot alle lampjes branden die branden moeten.
doe dan de kabel tussen router en moden er weer in.
zet nu spanning op de router.
zet nu de computer aan.
en nu zou de verbinding weer moeten werken.

ik hoor het wel.

Nee helaas Puppie, ook dit werkt niet. Snap het niet want mijn mediaspeler die ook op de lan zit deed het in een keer. Zal het een foute instelling zijn op mijn desktop? Hij blijft aangeven dat het een onbekend netwerk is met beperkte verbindingsmogenlijkheden.

vreemd.
de dhcp staat wel aan in de router
kabel van modem rechstreeks naar de computer werkt wel ?

Nee, sorry, was ik ff vergeten te zeggen, rechtstreeks doet het ook niet. Heb een dualboot van XP en Vista en bij beide niets. Is er een kans dat de kaart stuk is?

probeer eens een andere kabel....
wel eerst de computer uit.
dan pas de kabel er aan
en daarna opstarten.
ziggo wil niet werken als er al iets ingeschakeld is om een ip uit te geven.

als dit ook niet werkt dan bel je met ziggo, dan zit er iets niet goed aan de zijde van ziggo.

Was handig geweest als je ook direct het merk + type van je router had vermeld.

Er is hier sprake van een router tussen het lokale netwerk en Ziggo.
Gegeven dat er geen DHCP server staat vermeld in ipconfig /all, maar er blijkbaar wél link is zou ik vermoeden dat de router verkeerd staat ingesteld of dat de kabels verkeerd zijn aangesloten op de router of dat een verkeerd soort router gekocht is.

Hieronder even wat uitgewerkt:
1. Sluit de pc eens bedraad aan op de router zónder dat Ziggo aan de router is aangesloten. Denk er aan om een LAN-aansluiting te gebruiken voor deze koppeling
2 en 3: Je moet een breedband (draadloze) router hebben. De WAN-poort moet naar de modem van Ziggo, en de pc's moeten aan de LAN-poorten worden aangesloten.
Heb je een ADSL-router gekocht ipv. een breedband router, dan gaat het niet werken (heeft namelijk geen WAN-poort).
Heb je een draadloze accesspoint, dan gaat het niet werken, omdat je van Ziggo maar 1 publiek ip-adres kunt gebruiken.

Succes,

Tijs.

Ik heb alle suggesties geprobeerd mannen, maar het wil niet. Het is een Icidu-router (tja, goed getest he)
Het opvallende van alles is dat mijn Mediaplayer het wel vanaf het begin op internet zit, geen probleem. Heb uiteraard die kabel geprobeerd op de pc maar niets. Kan ik hieruit iets opmaken misschien?

Is het het apparaat dat hier te zien is? (Dus de NI-707513 van icidu?)
Of is het deze? (Dus de NI-707502 van icidu?)
Is het niet een van deze 2 apparaten, dan heb je een switch van icidu gekocht ipv. een breedband router. De 3 types switches van icidu staan hier, hier en hier
Met een switch kun je niet een UPC internetverbinding delen.

M.b.t. je opmerking of ergens wel of niet iets af te leiden is: Nee, daar is niets direct uit af te leiden. Het hangt er namelijk helemaal vanaf aan welke poort je de UPC modem aan de icidu breedband router hebt aangesloten. Die hoort aan de ene WAN aansluiting die de icidu heeft. De pc's/mediabox/laptops etc horen dan aan de 4 LAN aansluitingen te worden aangesloten (of als je de draadloze breedband router hebt kunnen die ook nog draadloos verbinden).

We horen het wel.

Tijs.

Nee, het is de 11G wireless router, had hiervoor ook een router dus heb eigenlijk dezelfde opstelling die ik altijd heb (dus draadloos en Lan. Heb alleen nog nooit last gehad van geen verbinding met Lan, dat werkt altijd. Het vreemde is ook dat als ik rechtstreeks in de lanpoort van mijn modem verbinding maak, dat ie het dan ook niet doet. Kan er iets met het modem mis zijn (dat als er een router tussen zit gefixed word door de router) ?

Kijk eens na in die 'mediaplayer' waar je het over hebt welk ip-adres die heeft nu?
Is dat een privaat ip-adres (dus 192.168.x.x of 10.x.x.x of 172.16.x.x t/m 172.32.x.x), en er is toch internet, dan is er iets raars aan de hand dat je met je pc geen Internet kunt gebruiken.
Is het niet zo'n privaat ip-adres (dus het ene publieke ip-adres dat je van UPC gebruiken kunt), dan wordt je icidu nu als een switch gebruikt, en is de kans dus huizenhoog dat je een van de 4 LAN-aansluitingen aan de UPC modem hebt gehangen ipv. die ene WAN-aansluiting.

Tijs.

Nee, ik heb keurig een privaat ip (192.168........) Het is trouwens een Ziggo modem, geen UPC. Weet jij misschien of het last kan dat zowel mijn router als mijn modem automatisch DHCP hebben, kan dit conflicten opleveren? ( DHCP in mijn modem uitzetten b.v.?)

Als het goed is levert Ziggo alleen een modem (geen router), via welke dan de icidu m.b.v. DHCP zijn adres krijgt op de WAN-kant. Dat is de normale manier van werken.

Ik neem aan dat de mediaplayer op een van de LAN-poorten van de icidu is aangesloten.
Jij sluit je eigen pc ook op een LAN-poort van de icidu, maar je pc krijgt geen ip-adres, correct? Als dat het geval is, dan zijn enkele directe mogelijkheden waarom het niet werkt (optie 2 lijkt me het meest logisch, omdat het draadloos ook niet werkt).
1. De bedrade netwerkkaart is (via schuifje of energie-besparingsconfiguratie-hulpmiddel of in Apparaatbeheer) uitgeschakeld op je pc.
2. Er is iets grondig mis met je ip-protocol op je pc. Probeer eens TCP/IP te verwijderen van je beide netwerkkaarten en daarna weer toe te voegen.
3. Er is een of ander malware-programma actief op je pc dat de werking van TCP/IP verstoort.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan