joepie
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 sep 2000
Ik heb hier een Toshiba laptop met windows 8.
Ik heb een clean install gedaan met een originele Windows 8.
Er is echter een probleem waar ik even niet uit kom.
Als ik de pc opstart is er geen LAN verbinding.
De WAN verbinding werkt wel perfect.
Als ik in apparaatbeheer kijk zie ik onder adapters de volgende adapter staan:
Intel (R) 82579LM gigabit netwerk-verbinding.
Daar staat dan een geel driehoekje voor.
Als ik kies voor stuurprogramma's bijwerken zegt het systeem dat er geen beter programma is.
Klik ik op zoeken naar gewijzigde apparaten dan vind het systeem plotseling de:
Intel (R) 82579V gigabit netwerk -verbinding #3
Vanaf dat moment werkt de LAN verbinding zoals dat hoort tot het moment dat de pc afgesloten is en opnieuw is opgestart.
Dan begint alles weer opnieuw en moet ik dus weer naar gewijzigde apparaten zoeken om e.e.a. te kunnen laten werken.
Kennelijk is er dus een conflict met de twee aangetroffen netwerkverbindingen en start het systeem de eerste niet werkende adapter op.
Waarschijnlijk is er ook nog ergens een #2 maar die komt nu niet tevoorschijn.
Als ik het apparaat verwijder in apparaatbeheer komt het systeem na een herstart met de installatie (automatisch) van de 82579LM adapter en is alles weer zoals dat voor het verwijderen was.
Ik heb geen idee hoe ik bijvoorbeeld beide adapters kan verwijderen. Misschien dat ik dan de 82579V opnieuw kan installeren en het geheel wel werkt. Als ik er nu een verwijder kom ik niet meer bij de andere in apparaatbeheer.
Ik heb een clean install gedaan met een originele Windows 8.
Er is echter een probleem waar ik even niet uit kom.
Als ik de pc opstart is er geen LAN verbinding.
De WAN verbinding werkt wel perfect.
Als ik in apparaatbeheer kijk zie ik onder adapters de volgende adapter staan:
Intel (R) 82579LM gigabit netwerk-verbinding.
Daar staat dan een geel driehoekje voor.
Als ik kies voor stuurprogramma's bijwerken zegt het systeem dat er geen beter programma is.
Klik ik op zoeken naar gewijzigde apparaten dan vind het systeem plotseling de:
Intel (R) 82579V gigabit netwerk -verbinding #3
Vanaf dat moment werkt de LAN verbinding zoals dat hoort tot het moment dat de pc afgesloten is en opnieuw is opgestart.
Dan begint alles weer opnieuw en moet ik dus weer naar gewijzigde apparaten zoeken om e.e.a. te kunnen laten werken.
Kennelijk is er dus een conflict met de twee aangetroffen netwerkverbindingen en start het systeem de eerste niet werkende adapter op.
Waarschijnlijk is er ook nog ergens een #2 maar die komt nu niet tevoorschijn.
Als ik het apparaat verwijder in apparaatbeheer komt het systeem na een herstart met de installatie (automatisch) van de 82579LM adapter en is alles weer zoals dat voor het verwijderen was.
Ik heb geen idee hoe ik bijvoorbeeld beide adapters kan verwijderen. Misschien dat ik dan de 82579V opnieuw kan installeren en het geheel wel werkt. Als ik er nu een verwijder kom ik niet meer bij de andere in apparaatbeheer.