Geen LAN, wel wifi.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1995

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Hallo,

Vanmiddag heb ik een TP-Link Wireless N Access Point gekocht. Model No. TL-WA801ND.
Wat het probleem is; Mijn vader heeft een LAN-Kabel vanaf beneden naar boven, mijn kamer, laten lopen. Die komt in mijn kamer dus omhoog en gaat een splitter in. Daaruit gaat 1 LAN kabel naar mijn laptop, en de andere LAN kabel gaat in de Access Point. Ik heb hem aangeschaft omdat ik geen wifi bereik had in mijn kamer. Wat ik duidelijk dus wil met deze Access Point is wifi in mijn kamer, voor mijn iPhone, maar LAN voor mijn xbox en Laptop. Maar zodra ik hem aanzet doet het wifi het wel maar de LAN verbinding doet het nergens in huis. En volgens het instructie boekje moet ik hem eerst aansluiten en aanzetten en dan naar http://192.168.0.254/ gaan. Maar als ik daar heen ga laad ie niks, niet mer firefox, niet met IE..

Wat kan ik doen?

Laatst bewerkt:
Lijkt me logisch dat dat niet zal werken. Als je een lan-kabel naar boven hebt lopen, sluit je die aan op een ethernet switch waar je dan je xbox en laptop bedraad op aansluit net als je TP-Link. Laat die splitter maar uit dit verhaal.
Edit: je kan best ook even het merk en type van de internet router opgeven. En controleren welke adressen die nu uitdeelt.

Laatst bewerkt:
Dus ik kan niet de LAN kabel die naar boven loopt in mijn splitter doen en daaruit een andere LAN kabel naar mijn Access Point, die dan wifi uitzend, maar dan wel dat het LAN beneden en hier naar mijn laptop het nog doet? Raar..

Wat je is kan proberen is naar je cmd te gaan en intype "ipconfig". Hierdoor krijg je een adres te zijn. Krijg je verschillende adressen op je lan-aansluiting als je jou draadloos internet uit hebt staan en aan hebt staan? Het kan zijn dat je draadloze router conflict met je router adressen.

Gr.

Danny

laat ik het anders stellen, heb je nog een poort over om je xbox op aan te sluiten op je kamer?

hoe dan want dat kan ik uit geen enkele van je vorige posts afleiden? een schets hoe alles aan elkaar is gekoppeld zou meer duidelijkheid kunnen scheppen.

Van beneden loopt er een LAN kabel naar boven die gaat in een splitter, daaruit gaat 1 kabel naar me laptop, 1 kabel naar me xbox en 1 kabel naar het Access Point.

da's dan geen splitter maar volgens mij wel degelijk een switch. Heb je iets van merk en type?

Voordat we daarop verder gaan, ik zou graag willen weten waarom ik niet naar http://192.168.0.254/ kan, Zoals danny zei moet ik een vast IP instellen maar ik snap niet wat hij bedoelt met V2 enzo.. Kan iemand hierbij helpen?

Sorry, had je nummer verkeert ingetoetst in google. Een andere router had 2 versies, maar geld niet voor deze.
Het best is om de handleiding van contrazoom te gebruiken. Lukt je dit niet, kan je ook nog deze proberen: http://www.snelrennen.nl/ip/

Gr. Danny

Er staat dus dat ik handmatig een IP Adres moet invoeren. Moet ik dat doen via mijn laptop die verbinding heeft met de AP of via de computer beneden die via de Modem/Router aangesloten is? Want als ik dit via mijn laptop doe, verlies ik het wifi van de AP en heb ik totaal geen internet verbinding meer via dat ding

via de laptop die rechtstreeks verbinding heeft met de ap. En instellingen wijzigen doe je met een kabel aan het toestel, best niet draadloos.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan