geen lanverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernadette

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
Wij hebben een probleem met de internetverbinding van de vriendin van mijn zoon die op kamers woont ik ben zelf niet bij de computer dus alles moet via de telefoon.

Okee ze heeft een windows xp computer en via een draadloze router zou ze verbinding moeten hebben met het internet. Bij haar en de andere kamergenoten werkt het draadloze niet goed maar met draad wel.alleen bij haar werkt het met draad niet .
Nu heeft ze bij netwerkverbindingen alleen een draadloze verbinding en een 1394 verbinding staan maar geen zoals ik zou verwachten LAN verbinding.

Iemand een idee waar ik naar moet kijken of hoe dit op te lossen.

Als ze alleen draadloos en 1394 heeft waar stoptzij de draad dan in?
Kijk eens via
start
configuratiescherm
systeem
hardware
apparaatbeheer

kijk of daar een ethernetkaart staat vermeld.
Kijk of daar een geel vraagteken bij staat.
zo ja dan moet de software voor die kaart opnieuw geinstalleerd worden.
is het een pci netwerkkaart of is het een onboard kaart.
is het onboard dan kan de driver op de moederbord cd staan.
is het pci dan heb je er een diskette of een cd bijgekregen.

Ik kan vanavond pas weer contact leggen dus dan gaan we dit nakijken.

Bij apparaatbeheer staat geen ethernetkaart.
Bij probleem oplossen vind hij wel iets van een sis190 wat neem ik aan een ethernetkaart is dus misschien moet ik hem opnieuw installeren?

Maar waar gaat de kabel dan in ??

Wij denken dat het een onboard ethernetkaart is. Is het mogelijk om de drivers van zo'n kaart ook los van internet te downloaden? En zo ja weet iemand dan waar?? Het is een SiS 190 kaart volgens mij van een ECS moederbord.

We hebben de drivers op een CD'tje gevonden en geprobeert te installeren maar hij krijgt aan het eind van de installatie de foutmelding:

SiS191/SiS190 Ethernet Device Driver - InstallShield Wizard
Fail to install Windows XP SiS NIC
Setup will exit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan