• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geen leeg excel-doc

Status
Niet open voor verdere reacties.

wieter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2009
Berichten
1.128
Beste mensen,
Bij het openen van een leeg excel-doc, zit daar steeds reeds een project in( te zien via visual basic editor).
Volgens mij hoort dat daar niet te staan.
Hoe krijg ik dit weg?
Groeten Wieter
 
In jouw bestand zit geen enkel project.
Waarschijnlijk zal het zo zijn dat bij jou automatisch Persnlk.xls mee geladen wordt bij de opening van elk bestand, als Persnlk.xls eenmaal is aangemaakt is dat normaal. Het zal waarschijnlijk in dát bestand zijn dat er bij jou vba-code staat, die vba-code (macro's) zijn dan in alle bestanden beschikbaar. Als je dat niet wil, verwijder je ofwel de vba-code, ofwel het gehele Persnlk.xls-bestand.
 
Naaste de reden die ik hierboven heb vermeld, is het ook nog mogelijk dat er een invoegtoepassing (.xla-bestand) actief is.
Kijk hiervoor (in Excel t/m versie 2003) bij "Extra"- "Invoegtoepassingen".
 
Ieder Excel-bestand (Workbook) is tegelijkertijd een VBProject.
 
Bij invoegtoepassingen stond inderdaad dat bestand aangevinkt:"Kopie van artikelen voorraadadministratie_Vs02(2)".
Ik zou niet weten hoe dat daar verzeild geraakt is
Ik krijg dat bij invoegtoepassingen niet weg, ik kan het alleen uitvinken.
Er zal wel geen manier zijn om dat daar weg te krijgen?
Groeten Wieter
 
Als je bij de invoegtoepassing het vinkje hebt weggehaald, zou het bewuste bestand niet meer mee moeten opstarten.
Als je dat voorraadbestand nooit meer moet gebruiken, kun je het verwijderen. Als je het niet weet staan, kies dan Start - Zoeken - Alle bestanden en mappen, en typ als te zoeken bestand: Kopie van artikelen voorraadadministratie_Vs02(2) . Als je het hebt verwijderd, zal het ook bij Invoegtoepassingen wel niet meer voorkomen.
 
Bedankt Zapatr, hetprobleempje is opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan