• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geen legeruimte's tussen de vergelijkingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theknurt

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
130
Beste medeforumers,

In bijgevoegd bestand ben ik op zoek naar iets slims, misschien kunnen jullie me een eind op weg helpen.

Ik heb in dit voorbeeld 2 tabbladen waar gegevens staan en die wil ik verzamelen op een 3e tabblad.

Ik doe dit gewoon met "is-tabblad-gegevens-ophalen-vergelijking". Maar niet iedere kolom is het zelfde van lengte.....

Hoe kan ik dit het beste aanpakken, zonder dat er lege ruimte's inzitten zoals nu gesitueerd in het totaal tabblad.

Bekijk bijlage helpmijhelp.xlsx

bedankt alvst voor jullie gevonden vrije tijd.

TheKnurt
 
Bedoel je dat de lege cellen in c5:c6, e4:e6 onderin de kolom zouden moeten zitten?
Zit er geen relatie in de rijen?

Dan kun je met volstaan met:
Bewerken-
Ga naar-
Lege waarden-
Verwijderen-
cellen naar boven verplaatsen
of
sorteren per kolom

beiden kunnen met een macro

gr wim
 
Volgens mij zit er wel een relatie met de rijen, want de lengte van de data lijst kan per persoon, per moment verschillen.

Met het speciale lege waarden en verwijderen heb ik het geprobeerd, alleen dat zou ik dan per individu moeten doen.

Misschien laat ik het in bijgaand bijlage iets duidelijker zien ?

Bekijk bijlage helpmij.xls

Tabblad Nr 1. gegevens
Tabblad Nr 2. gegevens
Tabblad verzamel de beide bladen verzameld
tabblad de bedoeling....... zo zou ik het graag (automatisch) willen zien.

Misschien dat het een eenvoudige makro is op te lossen, zou mooi zijn.
 
Misschien dat het een eenvoudige makro is op te lossen, zou mooi zijn.
Macro's zijn niet mijn ding. Bijgaand een oplossing met formules, deze gebruiken jouw verzamelstaat (die kan je verbergen) op het zelfde tabblad of je gebruikt de zelfde formule maar dan op een ander tabblad, ik heb beide voor je ingevuld.

Succes,


:eek: bijlage vergeten :eek:
 

Bijlagen

  • helpmij(T1).rar
    13,1 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Hoi Thankyou.

Thankyou, het werkt en ben er druk mee verder uit te bouwen.

Maar de formule ziet er gelikt uit en gebruik ik nu vollop.

Gr. TheKnurt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan