danman1234
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 mrt 2015
- Berichten
- 10
Hier wordt ik helemaal niet goed van. Microsoft windows 7 64-bit is gewoon nog in de beta versie.
Het zit zo.
Een nieuw examplaar is gekocht van windows 7 premium home 64-bit.
Bij systeemeigenschappen is de productcode ingevoerd en er staat dat dit een legitieme versie is.
Mooi niet want om de zoveel tijd krijg ik nog steeds het bericht dat mijn windows niet legitiem is. zie screenshot hieronder:

Dit is dus tegenstrijdig.
Het volgende geprobeerd om dit op te lossen:
1) slmgr -rearm in cms met administratierechten gedaan. Ik krijg daarna een popup met het bericht: "De opdracht is voltooit. start de computer opnieuw op om de wijzigingen van kracht te laten worden". Na het opstarten gebeurd er niks en de melding blijft.
2) Als ik updates wil uitvoeren lukt dit niet. Ik wil dan de events log bekijken, maar dat gaat ook niet. zie de screenshot:

3) De windows product_id en de ststus is nu ineens niet meer beschikbaar. Kan dus nergens mijn productcode meer invoeren.
4) Deze fix uitgevoerd: http://www.pctuts.be/redirect-to/?redirect=http://go.microsoft.com/?linkid=9779124 geen effect.
5) slui.exe geladen. en er staat activering is voltooit, blablabla... in systeem staat ook weer de product_id etc.
Nu weer windows update proberen. Hij download ze en wil ze dan installeren. Hij installeerd er dan 2 of 3 en de andere 12 updates niet.
De foutcode is 800706F7. Er staat dus: "Er is een onbekende fout in windows update opgetreden".
Ik klik op productondersteuning en krijg:
Maar niet de foutcode die ik heb uiteraard. Daarna krijg ik direct weer het bericht dat ik geen legitieme windows versie heb.
Windows is erg tegenstrijdig en dubbelzinnig.
Dan windows weer valideren en zo draait de cirkel telkens rond.
Hierna krijg ik ineens de melding:
6) Dan mgadiag.exe laden en daar is hij wel GUINE:
Hier het resultaat:
Al met al blijft ik hetzelfde "Geen legitieme versie" notificatie krijgen.
Ik kan niet alle updates binnenhalen.
Wat is nu de oplossing?
Moet ik microsoft Nederland bellen?
Contactgegevens
Microsoft B.V.
Evert van de Beekstraat 354
1118 CZ Schiphol
Tel: +31 20 5001500
Het zit zo.
Een nieuw examplaar is gekocht van windows 7 premium home 64-bit.
Bij systeemeigenschappen is de productcode ingevoerd en er staat dat dit een legitieme versie is.
Mooi niet want om de zoveel tijd krijg ik nog steeds het bericht dat mijn windows niet legitiem is. zie screenshot hieronder:

Dit is dus tegenstrijdig.
Het volgende geprobeerd om dit op te lossen:
1) slmgr -rearm in cms met administratierechten gedaan. Ik krijg daarna een popup met het bericht: "De opdracht is voltooit. start de computer opnieuw op om de wijzigingen van kracht te laten worden". Na het opstarten gebeurd er niks en de melding blijft.
2) Als ik updates wil uitvoeren lukt dit niet. Ik wil dan de events log bekijken, maar dat gaat ook niet. zie de screenshot:

3) De windows product_id en de ststus is nu ineens niet meer beschikbaar. Kan dus nergens mijn productcode meer invoeren.
4) Deze fix uitgevoerd: http://www.pctuts.be/redirect-to/?redirect=http://go.microsoft.com/?linkid=9779124 geen effect.
5) slui.exe geladen. en er staat activering is voltooit, blablabla... in systeem staat ook weer de product_id etc.
Nu weer windows update proberen. Hij download ze en wil ze dan installeren. Hij installeerd er dan 2 of 3 en de andere 12 updates niet.
De foutcode is 800706F7. Er staat dus: "Er is een onbekende fout in windows update opgetreden".
Ik klik op productondersteuning en krijg:
3 resultaten voor "WindowsUpdate_800706F7" "WindowsUpdate_dt000"
1. 1 Een station op fouten controleren
2. 2 Windows Update-fout 80072efe of 80072f76
3. 3 Windows Update: fout 80004002
Maar niet de foutcode die ik heb uiteraard. Daarna krijg ik direct weer het bericht dat ik geen legitieme windows versie heb.
Windows is erg tegenstrijdig en dubbelzinnig.
Dan windows weer valideren en zo draait de cirkel telkens rond.
Hierna krijg ik ineens de melding:
Windows is bij validatie niet legitiem geblekenDe validatieservice kan niet vaststellen of het exemplaar van Windows op uw computer legitiem is. Probeer Windows opnieuw te valideren. Als er opnieuw een validatiefout optreedt, kunt u het opnieuw proberen of contact opnemen met ondersteuning.
6) Dan mgadiag.exe laden en daar is hij wel GUINE:
Hier het resultaat:
Diagnostic Report (1.9.0019.0):
-----------------------------------------
WGA Data-->
Validation Status: Genuine
Validation Code: 0
Cached Validation Code: N/A, hr = 0xc004f012
Windows Product Key: *****-*****-BJF84-R9TG3-T7KCR
Windows Product Key Hash: vo1hE/9JEXxYuRIuvD9oQ4QF8CY=
Windows Product ID: 00359-OEM-8704243-81703
Windows Product ID Type: 3
Windows License Type: OEM System Builder
Windows OS version: 6.1.7601.2.00010300.1.0.003
ID: {B5DC69A2-4CB6-4CAA-9169-790A606633EE}(3)
Is Admin: Yes
TestCab: 0x0
WGA Version: N/A, hr = 0x80070002
Signed By: N/A, hr = 0x80070002
Product Name: Windows 7 Home Premium
Architecture: 0x00000009
Build lab: 7601.win7sp1_gdr.141211-1742
TTS Error:
Validation Diagnostic:
Resolution Status: N/A
WgaER Data-->
ThreatID(s): N/A, hr = 0x80070002
Version: N/A, hr = 0x80070002
WGA Notifications Data-->
Cached Result: N/A, hr = 0x80070002
File Exists: No
Version: N/A, hr = 0x80070002
WgaTray.exe Signed By: N/A, hr = 0x80070002
WgaLogon.dll Signed By: N/A, hr = 0x80070002
OGA Notifications Data-->
Cached Result: N/A, hr = 0x80070002
Version: N/A, hr = 0x80070002
OGAExec.exe Signed By: N/A, hr = 0x80070002
OGAAddin.dll Signed By: N/A, hr = 0x80070002
OGA Data-->
Office Status: 109 N/A
OGA Version: N/A, 0x80070002
Signed By: N/A, hr = 0x80070002
Office Diagnostics: 025D1FF3-364-80041010_025D1FF3-229-80041010_025D1FF3-230-1_025D1FF3-517-80040154_025D1FF3-237-80040154_025D1FF3-238-2_025D1FF3-244-80070002_025D1FF3-258-3
Browser Data-->
Proxy settings: N/A
User Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE; Win32)
Default Browser: C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
Download signed ActiveX controls: Prompt
Download unsigned ActiveX controls: Disabled
Run ActiveX controls and plug-ins: Allowed
Initialize and script ActiveX controls not marked as safe: Disabled
Allow scripting of Internet Explorer Webbrowser control: Allowed
Active scripting: Allowed
Script ActiveX controls marked as safe for scripting: Allowed
File Scan Data-->
File Mismatch: C:\Windows\system32\wat\watadminsvc.exe[7.1.7600.16395]
File Mismatch: C:\Windows\system32\wat\watux.exe[7.1.7600.16395]
File Mismatch: C:\Windows\system32\sppobjs.dll[6.1.7601.17514]
File Mismatch: C:\Windows\system32\sppc.dll[6.1.7601.17514]
File Mismatch: C:\Windows\system32\sppcext.dll[6.1.7600.16385]
File Mismatch: C:\Windows\system32\sppwinob.dll[6.1.7601.17514]
File Mismatch: C:\Windows\system32\slc.dll[6.1.7600.16385]
File Mismatch: C:\Windows\system32\slcext.dll[6.1.7600.16385]
File Mismatch: C:\Windows\system32\sppuinotify.dll[6.1.7600.16385]
File Mismatch: C:\Windows\system32\slui.exe[6.1.7601.17514]
File Mismatch: C:\Windows\system32\sppcomapi.dll[6.1.7601.17514]
File Mismatch: C:\Windows\system32\sppcommdlg.dll[6.1.7600.16385]
File Mismatch: C:\Windows\system32\sppsvc.exe[6.1.7601.17514]
File Mismatch: C:\Windows\system32\drivers\spsys.sys[6.1.7127.0]
File Mismatch: C:\Windows\system32\drivers\spldr.sys[6.1.7127.0]
File Mismatch: C:\Windows\system32\systemcpl.dll[6.1.7601.17514]
File Mismatch: C:\Windows\system32\en-us\user32.dll.mui[hr = 0x80070002]
Other data-->
Office Details: <GenuineResults><MachineData><UGUID>{B5DC69A2-4CB6-4CAA-9169-790A606633EE}</UGUID><Version>1.9.0019.0</Version><OS>6.1.7601.2.00010300.1.0.003</OS><Architecture>x64</Architecture><PKey>*****-*****-*****-*****-T7KCR</PKey><PID>00359-OEM-8704243-81703</PID><PIDType>3</PIDType><SID>S-1-5-21-3921551596-937192362-2405036386</SID><SYSTEM><Manufacturer>Gigabyte Technology Co., Ltd.</Manufacturer><Model>To be filled by O.E.M.</Model></SYSTEM><BIOS><Manufacturer>American Megatrends Inc.</Manufacturer><Version>FC</Version><SMBIOSVersion major="2" minor="7"/><Date>20130225000000.000000+000</Date></BIOS><HWID>47C53B07018400FE</HWID><UserLCID>0413</UserLCID><SystemLCID>0413</SystemLCID><TimeZone>West-Europa (standaardtijd)(GMT+01:00)</TimeZone><iJoin>0</iJoin><SBID><stat>3</stat><msppid></msppid><name></name><model></model></SBID><OEM/><GANotification/></MachineData><Software><Office><Result>109</Result><Products/><Applications/></Office></Software></GenuineResults>
Spsys.log Content: 0x80070002
Licensing Data-->
Versie van Software Licensing-service: 6.1.7601.17514
Naam: Windows(R) 7, HomePremium edition
Beschrijving: Windows Operating System - Windows(R) 7, OEM_COA_NSLP channel
Activerings-id: 586bc076-c93d-429a-afe5-a69fbc644e88
Toepassings-id55c92734-d682-4d71-983e-d6ec3f16059f
Uitgebreide PID: 00359-00174-042-481703-02-1043-7601.0000-0792015
Installatie-id000055862931799561212583980096550990961504601055831851
URL van processorcertificaat: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=88338
URL van computercertificaat: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=88339
URL van gebruikte licentie: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=88341
URL van productcodecertificaat: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=88340
Gedeeltelijke productcode: T7KCR
Licentiestatus: licentie
Resterend aantal nieuwe Windows-activeringen: 1
Vertrouwde tijd: 20-3-2015 12:20:42
Windows Activation Technologies-->
HrOffline: 0x8004FE21
HrOnline: 0x00000000
HealthStatus: 0x000000000001EFF0
Event Time Stamp: 3:20:2015 12:18
WAT Activex: Registered
WAT Admin Service: Registered
HWID Data-->
HWID Hash Current: MgAAAAEABAABAAEAAAACAAAAAQABAAEA6GFAilrXYJRyOGI0St3emJjSmoj0AVDGlmM=
OEM Activation 1.0 Data-->
N/A
OEM Activation 2.0 Data-->
BIOS valid for OA 2.0: yes, but no SLIC table
Windows marker version: N/A
OEMID and OEMTableID Consistent: N/A
BIOS Information:
ACPI Table Name OEMID Value OEMTableID Value
APIC ALASKA A M I
FACP ALASKA A M I
HPET ALASKA A M I
MCFG
SSDT IdeRef IdeTable
SSDT IdeRef IdeTable
SSDT IdeRef IdeTable
BGRT ALASKA A M I
Al met al blijft ik hetzelfde "Geen legitieme versie" notificatie krijgen.
Ik kan niet alle updates binnenhalen.
Wat is nu de oplossing?
Moet ik microsoft Nederland bellen?
Contactgegevens
Microsoft B.V.
Evert van de Beekstraat 354
1118 CZ Schiphol
Tel: +31 20 5001500
Laatst bewerkt: