Geen leven in Serv-U

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Ik heb Serv-U geinstalleerd, de wizard doorlopen en het spul zou online zijn. Ik kann echter met geen mogelijkheid contact met de directory maken.
Wat doe ik niet goed?

Clipboard01.gif

Firewall op de server die poort 21 blokkeert misschien?

Je instellingen zien er trouwens goed uit...

Denk niet dat de firewall het probleem is, met FileSharePro heb ik nix geen problemen. :confused:

Krijg je ook een melding? Wordt de U van Serv-u ook blauw als probeert verbinding te maken? En als je bij Domain IP adres je eigen IP in vult?

Met welk programma maak je verbinding? Misschien kan ik eens kijken wat die bij mij doet.

@Epic

Ik zit achter een router en heb zowel het ip van mn isp als mijn door de router toegewezen ip geprobeert. De U in de systemtray is en blijft groen.

Zowel IE als FF geven geen verbinding. Ook http://localhost werkt niet.
Vanaf een andere pc in mn netwerk krijg ik eveneens geen verbinding

Ik zal later de dag even een paar screenshots maken met de instellingen en die gezipt posten.
Ik gebruik Serv-U al jaren met plezier.

Ik weet het uit eerder post. Daarom ben ik (onder voorbehoud) overgestapt.......

okay je zit achter een router, heb je de poorten in je router installingen op TCP en UDP open gezet?, want zo had ik eens een probleem met xammp, maar ide doet het nu wel, dus ik raad je aan om even je router installlingen te controleren

De beloofde screenshots in 2 delen. (10 foto's in totaal.)
Alle balangrijke settings, zoals het bij mij al jaren werkt.
Ik heb Serv-U 6.0

Laatst bewerkt:
Die schermdumps ga ik mee aan de gang. Alvast bedankt.

Ik gebruik versie 6.2.0.1 en voor zover de schermdumps overeen komen met de mijne heb ik alle instellingen overgenomen. Zonder resultaat. :confused:

Mn router is ok ingesteld, moet ook wel anders zou een andere server toch ook niet werken, toch....... :confused:

Maar start de software niet, of kan er geen user binnen komen?
Hoe bouw je de ftp link op voor de user?

Volgens mij start de software normaal op, de wizard doorlopen en jouw instellingen doorlopen. De boel schijnt online te zijn, maar ik kan niet naar binnen. Niet vanaf mijn eigen pc en niet vanaf een andere pc in mn netwerk.

Mn router staat volgens mij goed ingestel; poort 80 en 21 staan doorgeschakeld naar mijn pc. FSP vraagt om 80 en serv-u om 21.

Mischien zijn er dingen die ik moet weten wat betreft virtual path en physical path :confused:

Als je een user een ftp-link geeft, waarmee hij in jou pc kan inloggen (of jij zelf vanaf locatie) hoe ziet die link eruit?

Ik heb zelf ook een router en de firewall van xp sp2.
Maar ik heb nooit aan poorten hoeven te rommelen.
En volgens grc.com zijn al mijn poorten "stealth" (onzichtbaar).

Poort instellingen heb ik in Serv-U nog nooit gedaan.

Laatst bewerkt:
http://###.###.###.###:21
of ftp://
of http:/............:80
of ftp://............:21

Het is allemaal omhet even

Bij ftp://.....:21 krijg ik wel een afwijkende melding:

Dit adres heeft beperkte toegang

Dit adres gebruikt een netwerkpoort die normaal gesproken wordt gebruikt voor andere doeleinden dan webbrowsen. Firefox heeft het verzoek geannuleerd om u te beschermen.

Zeg het maar

Het zou moeten zijn: (zonder de spaties)

ftp: // gebruikersnaam : password @ ip-nummer

Bij ip-nummer vul je het ip nummer in van je provider.

In Serv-U heb je op 1 van mijn screenshots een ip-nummer gezien van je interne verbinding (router). Dus een 192.x.x.x nummer.

makkelijker kan het niet worden; een gebruiker aangemaakt
naam: jan
Wachtwoord: jan

zie bijlage :confused:

Bijlagen

• Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    6,2 KB · Weergaven: 51
Verbazingwekkende screenshot.

Wat doen de komma's in het ip-nummer?
Wat doen de 2 poort nummers in het ip-nummer?
Waarom krijg je in de foutmelding je interne ip en niet die van je provider?

De link naar de test persoon zou moeten zijn (zonder spaties)

ftp: // jan:jan@ 213.x.x.x
Op de plaats van de 'x' 'vul je de rest van je ip van at-home in.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan