Geen live 365 met Norton personal Firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwinus

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
Vroeger kon ik altijd via de Real-One of Realplayer naar een live 365 radiostation luisteren.
Opeens moet ik iedere keer me firewall even uitschakelen om te kunnen luisteren.Anders hoor dat ik me moet registreren en meer niet.Hoe kan het dat ik zonder wel en met niet kan luisteren en wat kan ik hier aan doen.Heb al geprobeerd Zie: Bijlage dit te doen maar dat helpt niet.Wie kan me helpen want een Firewall iedere keer even uitschakelen is ook niet zo handig.
Stations die niet met live 365 werken doen het wel.

Bijlagen

• norton personal firewall 2003 (live 365).jpg
    norton personal firewall 2003 (live 365).jpg
    52,8 KB · Weergaven: 42
Edwinus,

Ik heb geen oplossing voor je, maar misschien wel iets dat je op het goede spoor kan zetten.
Volgens mij is het verschil tussen live 365 en andere internet radio dat live 365 werkt vanuit een ActiveX element in je Downloaded Program Files net zoals bv Housecall.
Heb je daar ook problemen mee?

Groetjes,

Pieter

Als je bedoelt of ik bij Housecall alles goed ziet dan zeg ik ja.
Ik heb hier : Bijlage ook problemen mee.
Een beetje vreemd want ik heb gewoon alles update .

Bijlagen

• browser.jpg
    browser.jpg
    40,9 KB · Weergaven: 41
Geplaatst door edwinus
Vroeger kon ik altijd via de Real-One of Realplayer naar een live 365 radiostation luisteren.
Opeens moet ik iedere keer me firewall even uitschakelen om te kunnen luisteren.Anders hoor dat ik me moet registreren en meer niet.Hoe kan het dat ik zonder wel en met niet kan luisteren en wat kan ik hier aan doen.Heb al geprobeerd Zie: Bijlage dit te doen maar dat helpt niet.Wie kan me helpen want een Firewall iedere keer even uitschakelen is ook niet zo handig.
Stations die niet met live 365 werken doen het wel.

Hoe jij het hebt gedaan is niet de juiste manier omdat dat de plaats is waar je een IP adres moet invoeren als je bijvoorbeeld een thuis netwerk hebt.

Om je probleem op te lossen moet je dit doen:

Open Norton internet security-status and settings-personal firewall-configure-program control-zoek in de programma's real player-klik erop en zet hem op permit all.

Als dat niet helpt, zet dan je privacy control uit in NIS en kijk dan of het werkt.

Als dat van saldos niet werkt,

zou het nog aan adblocking kunnen liggen,
doe die even uit, wis je temp en probeer opnieuw,

of de ad-blocking volledig aanpassen zoals staat op http://www.startpagina.nl/ bv.

gr

Klopt niet goed gekeken staat ook Home-Networking
Maar real player staat al permitt dus dat is het niet .
Real_Event is wel geblockt maar dat heb er niks te maken .Dat heb volgens mij met die irritante berichten te maken die je bij de speler krijgt .

Ad-Blocking uitschakelen dat helpt niet .
Dat helpt alleen maar volgens mij alleen als de speler in een Pop_UP venster verschijnt.Ik kan het verkeerd hebben .
Wat wel helpt is privacy control uitschakelen maar dan krijg ik nu deze berichten Zie bijlages:
Ik weet dat je dan ook daarmee alleen live 365com kan mee toe laten .Maar hoe schadelijk is dit want norton geeft toch wel een hoog risico.

Bijlage 1

Bijlagen

• security alert 1(1).jpg
    security alert 1(1).jpg
    25,5 KB · Weergaven: 42
edwinus,
Dit komt omdat je zelf een firewall regel hebt gemaakt in NIS die je toevallig ook " firewall rule" hebt genoemd.
Doe dit op je probleem op te lossen:

Open Norton internet seciurity-status & settings-personal firewall-configure-advanced-general rules. Daar heb je een rule die dus "firewall rule" heet. Klik erop en verwijder hem-ok en dan is je probleem opgelost.

Bedoel je deze? Maar welke ?

Bijlagen

• firewall rule.jpg
    firewall rule.jpg
    23,5 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Die meldingen zijn inderdaad opgelost had van jou niet anders verwacht. Bedankt zover.
Maar ik ben wel nu verplicht om me Privacy Control uit schakelen .Is er geen manier om alleen live365 daar toe te laten .Heb wel allerlei dingen gezien daar om te configuren maar is dit mogelijk.
Bedoel dat ik hem gewoon aan kan laten staan behalve voor live 365 .

Geplaatst door edwinus
Die meldingen zijn inderdaad opgelost. had van jou niet anders verwacht. Bedankt zover.
Maar ik ben wel nu verplicht om me Privacy Control uit schakelen .Is er geen manier om alleen live365 daar toe te laten .Heb wel allerlei dingen gezien daar om te configuren maar is dit mogelijk.
Bedoel dat ik hem gewoon aan kan laten staan behalve voor live 365 .

Graag gedaan edwinus.

Probeer dit even:

open NIS-options-internet security-webcontent-klik dan op add site en zet er dit in-www.real.com of zet de URL van die radio link erin en druk op ok. Klik dan op de site om hem te markeren.
Aan de rechterkant in de global settings zet je alles op "permit"-ok.

Zet nu je privacy control aan. Is je probleem nu opgelost?

Heb alleen maar Norton-Antivirus +Personal Firewall.
Overal staat dus alleen maar Norton Personal Firewall ipv Internet

Security, maar goed , daar kwam ik wel uit.

Maar nu even op je antwoord terug te komen.
Eigenlijk hetzelfde wat je doet met startpagina.nl ,schoolbank.nl Enz.
Wist niet dat het hiermee ook werkt.
@temptation zei ook al zoiets .
Een volledige radiolink gaat niet dan krijg ik een foutmelding .
Maar als ik gewoon www.live365.com invult dan doet hij het wel.
Bij ad-blocking live365.com en alles permit gezet .
Dus dit is nu opgelost en kan gewoon met me eigen speler luisteren.
Alleen met die interne speler lukt het nog steeds niet .
Ook als ik me inlog .

Laatst bewerkt:
Die zie ik dan in het Pop-Up venster .Ook als ik Ad-Blocking uitschakeld .Maar dan ga ik weer een andere vraag stellen .
Vm Java enz. heb ik allemaal gedaan.Kan dat ook niet aan me Firewall liggen.Heb zoiets wel meer gehoord .
Want soms blijven plaatjes ook kruisjes.

Had de verkeerde bijlage te groot.Maar nu komt ie:

Bijlagen

• live 365.jpg
    live 365.jpg
    25,1 KB · Weergaven: 51
Geplaatst door edwinus
Die zie ik dan in het Pop-Up venster .Ook als ik Ad-Blocking uitschakeld .Maar dan ga ik weer een andere vraag stellen .
Vm Java enz. heb ik allemaal gedaan.Kan dat ook niet aan me Firewall liggen.Heb zoiets wel meer gehoord .
Want soms blijven plaatjes ook kruisjes.

Installeer even de virtual machine vanaf hier:

http://www.netpumper.com/msjavx86.exe

Restart de pc daarna en dan zou je probleem opgelost moeten zijn.

virtual machine helpt niet.
Heb dit er ook soms mee te maken .Ik blijf vragen hoort hier wel niet.

Bijlagen

• systeemconfiguratie.jpg
    systeemconfiguratie.jpg
    22,7 KB · Weergaven: 43
:rolleyes: Geen idee op je laatste vraag,

ik wilde nog even zeggen dat die ad-blocking aanpassen/uitschakelen,
alleen effect heeft als jeje internetbestanden ook eerst verwijderd.
Misschien had je dat al gedaan, zoja dan weet ik geen oplossing:(

Geplaatst door edwinus
virtual machine helpt niet.
Heb dit er ook soms mee te maken .Ik blijf vragen hoort hier wel niet.

Even een vraagje als je firewall uitzet, heb je dan nog steeds dat probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan