Geen MAC adres voor intern WLAN card

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans.hofman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
Laptop Acer 137 met ingeb WLAN kaart. XP Home Speedtouch ADSL 570 Wireless Modem.
Via ethernet kabel werkt alles perfekt. Maar draadloos niet. Waarom, draadloze adapter heeft geen MAC adres.
Ook USB adapter aangesloten zelfde probleem.
Bij Verbindingen naar Eigenschappen gegaan en bij ondersteuning staat niet bekend o..i.d. (is laptop van mijn zus en ben nu weer thuis)

Heb de laptop ook bij mij thuis gehad en daar deed ie het wel.

Wat kan er veranderd zijn en hoe is het op te lossen ?

Instelling Speedtouch DHCP server of niet maakt niet uit je komt gewoon niet bij de IP.

Ben benieuwd want ik snap er niets van.

Aanvullend mijn Senao card voor de Speedotuch ook niet (heb reg uitgezet maar niet eens ontvangst signaal).

Chello

Beste Tanja,

nee ze heeft geen Chello maar Wanadoo/KPN. aangezien ik deze laptop bij mij thuis heb gehad op mijn wireless met MAC filter ken ik het adres wel maar het is nu niet meer te traceren.

Dus ergens is er iets gewijzigd waardoor deze het MAC adres niet meer heeft, laat zien o.i.d. het moet ergens een sys instelling zijn omdat de genoemde USB Wireless adapter hetzelfde probleem gaf.

Rara hoe kan ik het MAC adres weer boven water krijgen want zonder MAC adres is kan je geen IP instellingen doen.

Aavullend het tabblad waar TCP/IP protocols staan bestands/printer deling e.d. is er nl ook niet (meer).

Groeten
Frans

Heb computer zaak gebeld (is maar maand oud) maar die denkt dat het een software probleem is.

Kan.

Daar moet je hem naar een eerder punt herstellen ?

Nooit gedaan maar daar zou ik naar kunnen kijken.

Indien zo heeft dit ook betrekking op de overige partities D en E of alleen C waar Win XP op staat ?

Dit om te bezien of het nut heeft bestanden van C over te zetten naar D of E en naar systeem herstel weer terug te kunnen halen.

Maar als D en E ook terug gaan heeft dat geen nut natuurlijk.

Alvast dank
Frans

Alleen je Windows partitie wordt hersteld (C), de anderen blijven gelijk.

Let er wel op dat programma's die NA dat herstelpunt geinstalleerd zijn op D en E mogelijk niet meer werken omdat de registerverwijzing niet klopt.

Als je de programma's na dat herstelpunt op C hebt geinstalleerd, zul je ze weer opnieuw moeten installeren.

Computer winkel kon het ook niet vinden na een paar uur zoeken en hebben ze maar alles opnieuw erop gezet. Was voorbereid dus alles op CD/DVD gezet dus niet zo'n groot probleem. Wel moeten nu alle handige tools e.d. er weer opgezet worden. Maar goed dat houd ons van de straat.

Dus echt een groot probleem geweest. Gelukkig had je een backup van de belangrijke dingen gemaakt.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan