Geen machtiging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herculesds

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Als ik pc 1 naar pc 2 bestanden wil weghalen die gedeeld zijn zegt de pc dat ik geen machtiging heb om ze eraf te halen. Ik heb verder alle firewalls uitgezet. En zelfs avg ook uitgezet.
Kan iemand helpen?

Doe die firewall maar weer snel aan!

Kun je rechtsklikken op die mappen?
Of
Heb je bij het netwerken ingesteld dat bestanden gedeeld moeten worden?
Of
Verkenner/Extra/Mapopties/weergave
'eenvoudig delen' misschien niet aangevinkt?

Als je een externe firewall hebt......is Windows Firewall uitgeschakeld?

Als ik naar Mijn Netwerk locaties ga zie ik NIET mijn gedeelde mappen staan. Maar als ik naar computers in netwerkgroepen ga zie ik wel mijn pc staan. En als ik daar dubbel op klik dan staat er dat ik geen machtiging heb.
en bij Verkenner/Extra/Mapopties/weergave
'eenvoudig delen' staat ook aan.

Ik heb een tijd geleden wel dat het niet mogelijk is om netwerk berichten uitgezet. Misschien is dat het probleem. Alleen ik weet niet meer hoe ik hem aan moet zetten:confused: ?

Controleer via Start/uitvoeren/services.msc
de volgende services op de PC

Application Layer Gateway - gestart en handmatig
Computer browser - gestart - automatisch
DHCP client - gestart - automatisch
Intelligente achtergrondsoverdracht - handmatig
Network Connections - gestart - handmatig
Network Location Aw - gestart - handmatig
Security Center - stoppen en uitschakelen
Server - gestart - automatisch
Verbindingsbeheer voor Ras - gestart - handmatig

Windows Firewall - stoppen en uitschakelen indien er een andere firewall aanwezig is.

Als dit allemaal goed is kun je het logboek van de firewall controleren op de andere pc. Als deze n.l. blokt krijg je in jouw verkenner niets te zien.
Controleer voor de zekerheid ook maar de firewall op je eigen pc.

Heb alles gecheckt enzo nodig veranderd, het lost niks op helaas. Ik heb geen idee waar ik het zelf moet zoeken.

Windows eropnieuw overheen instaleren. Zal dat het probleem oplossen?

Je klikt op een map van het netwerk van een andere pc. Op dat moment krijg je die weigering.

Je hebt toch wel gekeken op die andere pc?

Op de pc beneden kunnen ze niet op DEZE pc kijken, op welke moet ik het checken? Op deze of die van beneden ? Ik kan wel van deze pc(boven) naar de pc beneden kijken.

En ik heb een x met een laptop via de netwerkverbinding met deze pc verbinding gemaakt. Ik krijg hetzelfde probleem. Dus het probleem moet bij deze pc zijn.

Laatst bewerkt:
Deze PC (boven) doet dan lastig.
Is te zwaar beveiligd.
Firewall doet vervelend (kijk in het logboek of deze blokt..
Shared Map is niet gedeeld (rechtsklik)
In de verkenner controleren.

Alles op jouw pc (boven)

In het logboek kan ik niks erover vinden, de firewall van windows blokt hem sowiezo niet. De map is wel gedeeld. Ik vind dit heel vreemd. Zal windows opnieuw eroverheen instaleren een oplossing zijn?

Vind ik wel erg rigoureus.
Probeer het eerst nog met alleen het weggooien van firewall-instellingen m.b.t. het netwerk.
En verwijder ook het netwerk.
Opnieuw opstarten.
Netwerk maken.
Opnieuw opstarten.
Firewal vindt het netwerk.

Als het hierna niet goed is moet het echt in niet gedeelde mappen of een service zitten.

Wat betreft het opnieuw opzetten van Windows.....ik heb er geen ervaring mee. Als instellingen met rust gelaten worden schiet je er niets mee op.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan