Geen Machtigingen ???????

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre27

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2001
Berichten
199
Goeden Avond,
heb alles al afgestruint op deze site, maar niets gevonden.
Ik heb twee computers ( Compu-oud & Compu-nieuw) met een cross-over kabel verbonden, beiden met Win-XP-Pro, alles werkt perfect, kan bij beiden kijken en rotzooien !!!!
Nu heb ik ook nog een Laptop met Win-XP-Pro, welke een andere computernaam en een ander Ip-adres heeft, maar wel dezelfde werkgroep
als bovenstaande computer's.
Nu haal ik de kabel uit een van bovenstaande computer's en verbind deze met de Laptop,............................................................
ik kan dan met beiden geen verbinding maken, de Laptop komt wel op het scherm tevoorschijn van de andere computer, maar ik krijg het onderstaande bericht:
Laptop is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtingen hebt.
De opgegeven netwerknaam is niet langer beschikbaar.
......
Op de Laptop komt niets tevoorschijn, maar wel weer het bovenstaande bericht over de machtigingen, alleen de laatste regel is anders, nl:
De lijst met servers voor deze werkgroep is momentueel niet beschikbaar.

Ik ben op alle computers de ADMINISTRATOR, er zijn ook geen andere gebruikers, waarom moet ik dan machtiging hebben, maar vooral hoe los ik dit op ?????
De netwerkprocedure is goed, omdat beide computers wel met elkaar kunnen werken, alleen is er een instelling fout bij de laptop. WELKE ??????
groetjes
Pierre
 
Al geprobeerd beide opnieuw op te sarten nadat je ze aan elkaar hebt geknoopt. Heb je op één van beide toevallig een firewall draaien die de ander geen toegang geeft?
 
Op alle compies alle 3 de computernamen als gebruikers invoeren.
De inloganaam niet "admin" maken, maar de inlog naam (admin) wijzigen in de computernaam.
Nu kun je de jusite machtigingen instellen.

Zo heb ik inlognaam "werk-pc" en andere comp "backup-pc" en weer een ander: "fun-play-pc" enz...
Op alle pc's komen alle gebruikersnamen voor, omdat ik samen met mijn vrouw alle pc's gebruik.
Ik heb ook alle gebruikers administrators gemaakt, om alle rechten te krijgen.
Een pc van een klant is dan als gast, met veel minder echten verbonden.
 
Paniek !!!

Hangmat,
ik had deze thread reeds gevonden, maar daar werd het probleem niet mee opgelost, bedankt voor je reaktie.
Wim, ook dat had ik reeds gedaan, alle firewall uitgeschakeld, maar ook dat hielp niet, op mijn beide andere computers draaien de firewall gewoon verder en daar krijg ik gewoon verbinding mee, schijnen niets te blokkeren, dank je voor je reaktie.
Paul,
PANIEK........ik heb geprobeerd wat je voorstelde, maar iets heb ik verkeerd gedaan, ik kom niet meer in mijn laptop, ik had in de oude situatie de login fucnctie uitgeschakeld en geen wachtwoord ingevoerd, maar nu vraagt hij een naam en een wachtwoord, wat ik ook invul (oud-nieuw-niets) ik krijg geen toegang.
Ik heb de win-xp cd erop gezet om te repareren, hij vraagt het administrator wachtwoord, wat ik ingeef, echter dat blijkt fout te zijn, terwijl ik zeker weet, dat ik dit zo heb opgegeven bij het installeren.
Niettegenstaande, ondanks alles, toch bedankt voor je reaktie.
groetjes
Pierre
 
NOG STEEDS EEN PROBLEEM !!!!

Hallo allemaal,
nog steeds heb ik een probleem met die stomme machtingen.
Ik heb intussen wel mijn laptop opnieuw moeten formateren en installeren, ik kwam gewoonweg niet meer in het systeem, wat ik ook probeerde met die login functie.
Het probleem is ondanks deze nieuwe installatie nog precies eender als eerder omschreven, dus ergens doe ik iets fout.
Ik heb hangmat's documentatie helemaal uitgespit en uitgeprobeerd, resultaat nihil, nog verder op het net gezocht, maar niets bruikbaars gevonden.
Wie weet wat ik nu nog kan proberen, eventueel een software programma wat precies aangeeft, waar/in welk deel de fout zit ???
groetjes
Pierre
 
Pierre

Heb je ook al geprobeerd om de pc die als server [ pc nieuw ] draaid om hiermee een nieuw netwerk te maken.

Tijdens het maken van het netwerk kan je een diskette aanmaken van het netwerk deze kan je daarna in de laptop stoppen en deze configureerd dan zichzelf.
Het zelfde kan je dan toepassen op de andere pc [ oude]


Voor je dit alles probeerd ff een vraagje , wat is het bestandsysteem op de laptop.
Is het fat32 of ntsf.

En wat is het op de pc's


groetjes speedtouch
 
Speedtouch, je bent een KEI !!!!

Speedtouch,
bedankt voor je reaktie en je bent een KEI !!!
Alle drie computers hebben NTFS als bestandssysteem.
Ik heb alle netwerken van alle drie de computers verwijderd , zodat ik een schone lei had, daarna mijn computernieuw(server) opnieuw met de wizzard een netwerk laten installeren en een diskette laten maken..
De andere twee met de diskette geinstalleerd en alles loopt als een trein !!!!!!
Hartelijke dank, ik had de hoop al bijna opgegeven.
groetjes
Pierre
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan