geen mail programma actief

• Onderwerp starter Onderwerp starter dvham
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Hallo,

Ik wil via een website een mailtje versturen maar dat lukt niet. Ik krijg de fout er is geen emailprogramma geinstalleerd waarmee post kan worden verzonden via internet snelkoppelingen.

Terwijl bij de internet opties gewoon outlook express ingeschakeld is. Iemand die mij hiermee kan helpen???
Gr Dave

Het lijkt erop dat je internet explorer wat in de war is. Het beste kan je even de standaard instellingen van je internet explorer herstellen.

Dit gaat als je internet explorer hebt opgestart via:

Menu Extra > Internet opties > tabblad Programma's
Klik daar op de knop "Webinstellingen herstellen..."

Klik op OK, sluit internet explorer af, start het opnieuw op, en kijk of het nu wel werkt.

Heb ik ook al geprobeerd. Maar helaas geen resultaat.

Zelf dacht ik dat mijn url mailtoprotocol is beschadigd maar dat bracht ook geen oplossing.

Hmm irritant.

Maak een backup van je mail bestanden (meestal terug te vinden in iets als:

C:\Documents and Settings\<user>\Local Settings\Application Data\Identities\{B71803B3-C603-4698-B1D1-29F13E763A5B}\Microsoft\Outlook Express
(verborgen bestanden/mappen moeten weergegeven worden).

Via configuratiescherm > software toevoegen/verwijderen > windows onderdelen > outlook express uitvinken, (dus deinstalleren en internet explorer eveneens), pc even opnieuw opstarten, en via diezelfde weg weer aanzettten/installeren.
Wellicht hersteld dat wat zaken.

Hiervoor had ik met oe 5 ook al t probleem.

Open het configuratiescherm, kies voor internet-opties en dan het tabblad programma's. Kies bij E-mail het juiste programma.

Groeten,
Neleke

Oeps, dat had je dus al gedaan :o

Ook ik zag het over het hoofd Neleke :D
Daarom ten overvloede.......We hebben het dus allemaal over het invullen van onderstaand schermpje.
attachment.php

Laatst bewerkt:
Inderdaad maar daar staat ie op en toch geeft ie de foutmelding. Zelf heb ik ook al t een en ander geprobeerd en heb ik ook ergens gelezen dat bij mapopties de bestandsextensie url: mailtoprotocol geopend moet worden met outlook express maar die staat er helemaal niet bij en als ik dan een nieuwe extensie toevoeg kan t wel maar dan kan ik nog steeds niet die mailtoprotocol vinden. Hoop dat jullie mij begrijpen.

Je bedoelt dit schermpje:
attachment.php

Laatst bewerkt:
Gelukt er stond daar een fout in!!!

Thnx echt blij mee!!!

Mooi zo!! Zo af en toe is het zien van zoiets toch beter dan tekst lezen.!! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan