geen mail te lezen in oe.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stigter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Berichten
1.940
Het volgende speelt bij kennisen van mij.
Zij kunnen via outlook express 6 wel email ophalen, maar deze niet lezen.
Niet in de voorbeeldweergave en ook niet wanneer men het mailtje opent.
Er komen geen foutmeldingen, maar het is gewoon een blank emailtje. (bij alle mails is dit)

Ik zou echt niet weten waar het fout gaat, ik ga zaterdag er naar toe.

Ik zit te denken om oe volledig te verwijderen en opnieuw te installeren, maar wellicht is er een helpmijer die eenzelfde probleem heeft gehad en de oplossing weet?

Ik heb bij hun geinstalleerd,
Spywareguard, spywareblaster, nis2003 en adshields, ben er zeer regelmatig ook bezig geweest met spybot, adaware en hijack this.
De computer was helemaal spywareschoon op dat moment, maar nog steeds dt probleem.

Herkent iemand dit? Is het de juiste manier om oe te deinstalleren en via de windowsupdate oe opnieuw te installeren? (overigens, dat kan neem ik aan via menu software in het configuratiescherm?)

ps, ze werken met win98se volledig geupdate.
 
Ik heb het vaker gelezen. Lees dit topic eens door http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=158543&highlight=email+inhoud Als het probleem lijkt op die van Aris1969, probeer dan ook zijn oplossing eens.

Het heeft daar geholpen.:) Ik zal het even quoten:

"Het probleem met Outlook Express word veroorzaakt door een hardnekkige IE hijack of terwijl SPYWARE.Deze SPYWARE veroorzaakt een hele irritante fullscreen popup van searchxp.com/ie/ op het scherm. en hij laat het bestand IE.REG achter in c:\Gebruik Ad aware of een andere spyware scanner om de spyware te verwijderen."

Inderdaad vond Ad Aware spyware op mijn PC (uiteraard direct verwijderd) en ook heb ik het genoemde IE.REG bestand gevonden op C:\....

Vervolgens het volgende gedaan (ook afkomstig van dat andere forum):



Volg de volgende stappen om Outlook Express te herstellen (Deze methode wordt overigens niet door Microsoft aanbevolen/geadviseerd, maar goed):


1. Open in het Start menu de optie 'Uitvoeren' (Run).

2. Type: %SystemRoot%\Inf in het venster en druk op enter (of klik OK).

3. Zoek nu naar het bestand: 'Msoe50.inf' en klik op het bestand op de rechter muisknop.

4. Kies voor 'Installeren' (Install).

5. Zorg voor de originele Windows XP CD, want daarop staat het bestand setup50.exe in de map 'I386' en daar moet je naartoe bladeren omdat het installatie programma ernaar vraagt. Selecteer 'setup50' en 'OK'.

6. Sluit alle vensters weer nadat het copiëren gereed is.

6. Start Outlook Express, en alle berichten zijn weer terug! (Bij mij wel in ieder geval!)
 
Laatst bewerkt:
Tanja,
Ze werken met windows 98 se volledig geupdate en ik heb al met hijack this, adaware en spybot gewerkt.
Als ik je quote goed lees word dat aangeraden en men gaat uit van win xp..


Ik vind overigens die opmerking van Pieter ook wel goed, echter zou je dan toch ook niet de afzender en onderwerp etc kunnen lezen?

Ik zag absoluut geen rare dingen in hijack this, maar zaterdag zal ik anders wel een logje even plaatsen.

Overigens hebben ze ondanks spywareguard toch de nodige spyware binnen weten te halen.. Zelfs dial-up progjes stonden er.... lezen in het engels is toch soms een probleem blijkt:( :(

Dus oe verwijderen en opnieuw installeren zal geen oplossing brengen begrijp ik.
Voor alsnog in ieder geval bedankt:thumb:
 
Geen probleem Tanja, want wellicht kan je ook op deze manier wel op een win98 machine werken.
(hoop ik:) )

En ze hebben wel internet, dus ik ga gewoon jouw link op die computer uitvoeren.

Het vervelende is dat ik zelf een xp machine draai en net weer microsoft outlook gebruik.

Door de telefoon vertellen wat ze moeten doen is haast niet te doen
 
Ik denk dat een volledig geupdate win98SE ook met OE6 werkt, toch?

Dan zou het verhaal vrijwel hetzelfde zijn, behalve dit stukje:

5. Zorg voor de originele Windows XP CD, want daarop staat het bestand setup50.exe in de map 'I386' en daar moet je naartoe bladeren omdat het installatie programma ernaar vraagt. Selecteer 'setup50' en 'OK'.

Misschien is dat bestand te downloaden of van jouw xp cdrom te gebruiken? Dus dat je daarheen verwijst?
 
Volgens mij wel, want zodra je ie naar 6 upgrade doet hij gelijktijdig oe..

Wel bedankt voor de tip, zal mijn cd in ieder geval meenemen. Daar had ik nog niet aangedacht.

Ze draaien met een p3 500 mhz met 64mb werkgeheugen..... Deze computer had met nis2004 al moeite..
 
NIS2004? Dat is inderdaad erg zwaar. Ik zet op oudere pc's altijd de 2003 versie, ook van Antivirus. Anders trekken ze het bijna niet:D
 
off topic,
hun abbo was verlopen, daarom had ik nis2004 erop gezet.
/off topic

Maar door het oneindig veel rommel downloaden, overal op klikken, vooral doorgaan als je waarschuwingen krijg van spywareguard heb ik een complete format gedaan...
Ik kreeg hem echt niet meer goed aan het werk.

Ik heb een goede ghost-image gemaakt op het moment dat alles naar mijn zin draaide, maar om die voor dit probleem te gebruiken... Nee, dat is onzin.
 
nog nooit zo'n gemakkelijke avond gehad:rolleyes:

ik heb via het softwaremenu in configuratiescherm opdracht gegeven outlook express 6 te verwijderen.

Daarna moest ik opnieuw opstarten en tada.....

outlook express stond erweer en alles werkte. (kon de email dus lezen)

bedankt voor het meedenken
:thumb:
 
Is ook wel eens een keer leuk, als het makkelijker gaat dan je had verwacht:D
 
Zeker,
Want ik was gisterochtend bij kennissen die zowat niets meer van ie konden zien van de searchbalken die bijna niet te verwijderen waren.
Heb daar zowat 4 uur gezeten om alles weer lekker werkend te krijgen.
Heb ze voor de zoveelste keer gewaarschuwd, niet alles aanklikken wat je leuk lijkt.......

Daarna nog even nieuwe monitor en boxen geinstalleerd.. toen was alles naar wens:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan