Geen mail verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomashorst

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Ik zit tegenwoordig op kamers en daar is internet van Casema. Nu heb ik zelf thuis planet internet en dus zijn al mijn mailaccounts (pop3 outlook express) ingesteld op de planet server.

Echter heeft Casema deze geblokkeert en kan ik dus niet mailen! (Wel ontvangen btw)

Is er een workaround voor dit probleem zodat ik niet de instellingen hoef te wijzigen als ik weer naar huis ga op vrijdagmiddag
Alvast bedankt! Thomas

De meeste providers laten het niet toe dat je mail verstuurt via hun server terwijl je niet met hun verbonden bent (error: relaying denied). Je moet dus met Casema verbonden zijn om met Casema mail te kunnen versturen. Ik ben veel op de weg en zoek ook al jarenlang een oplossing voor dit probleem. Tot nu toe heb ik twee 'oplossingen' kunnen vinden:

1. Start een eigen website. Je kan dan mailen via naam@eigenwebsite.nl; altijd bereikbaar.

2. Mail via webmail van Casema en/of Planet

Beide geen superoplossing, maar het werkt.

Bedankt voor je reactie.

even voor de duidelijkheid:

Wil vanaf een casema verbinding mailen via de planetserver!

Inderdaad goed idee verhoog, om te mailen via een server van je eigenwebsite. Helaas moet ik zeggen dat ik voor die reden mijn achternaam als domein heb gekocht, echter zonder uitgaande mail server...

Webmail heb ik inderdaad gebruikt maar vind ik niet zo'n charmante oplossing (gebruiksvriendelijkheid etc)

Nog even de melding die ik krijg: Socketfout 10060 0x800CCC0E

Verzenden zou je moeten doen via de smtp van casema.
Ontvangen via de pop3 van planet.
Immers: mail aan jou verstuurd komt binnen bij planet. Dus bij planet inloggen om ze te kunnen ontvangen.
Mail die je wilt sturen gaat via de provider waarmee je op dat moment kontakt maakt. Ongeacht welke afzender (mail adres van planet) er achter staat.

Je mailadres van planet kun je blijven gebruiken.
Pop3 van planet
smtp van casema.

Laatst bewerkt:
Dat wist ik inderdaad, wou dat eigenlijk omzeilen omdat ik regelmatig nog naar huis ga en dus moet wisselen van instellingen. Helaas het is dus niet anders.

2 smtp accounts kan ook niet

Nope. Ons 'reizigers' is gedoemd genoegen te nemen met een halfbakken oplossing...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan