Geen mail verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ahmed010

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Ik kan met outlook express geen mail verzenden.

Ik krijg de volgende melding:
Het verbinding maken met de server is mislukt. Onderwerp 'test', Account: 'pop3.tiscali.nl', Server: 'smtp.tiscali.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

Ik krijg ook een probleem als ik het via een andere email adresverzend, nameljk het volgende:

Kan het bericht niet verzenden. De verificatie-instelling is mogelijk niet juist voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP]. U vindt informatie over dit probleem in de Help. Zoek naar 'Problemen oplossen in Windows Mail' en raadpleeg de sectie 'Ik heb problemen met het verzenden van e-mail'. Als u hulp nodig hebt bij het vaststellen van de juiste serverinstellingen, neemt u contact op met de serviceprovider voor e-mail.

Het geweigerde e-mailadres was astaint@worldonline.nl. Onderwerp 'test', Account: 'mail.chello.nl', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.1.1 <astaint@worldonline.nl> recipient rejected 80.57.147.229 is in RBL', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

:confused:

Ik heb 2 email adressen, eentje is van tiscali (worldonline), de andere is van chello

Maar je kunt vaak niet e-mail verzenden via een smtp server van een andere provider dan je eigen.

Daarom heb ik bij die van worldonline, als uitgaand server smtp.tiscali,
bij chello heb ik gewoon, mail.chello.nl

Wat ik bedoel is, dat je een mailserver van een andere provider dan je eigen, (vaak) niet als relay kunt gebruiken.

Wanneer je bij provider tiscali zit, kun je als smtp server NOOIT mail.chello.nl gebruiken
Dan moet je alsnog de tiscali mailserver gebruiken.

Dat is nu ok het geval bij chello heb ik die van chello en bij worldonline die van worldonline.

huh???

- Je outlook klaagt over tiscali
- Je kunt geen e-mail verzenden via chello naar wordonline
- Je hebt 2 internet providers?

Voor de duidelijkheid,

Outlook express is een mailprogramma, waar je meerdere accounts kan instellen.
Ik heb via de ene accoutn naar de andere account mail gestuurd, om te kijken of het werkt.

Ik heb nu op outlook express drie email accounts, namelijk twee accounts van worldonline en een account van chello.

Het probleem is nu dat ik geen mail kan verzenden.

PS: Elke accoutn heeft zijn uitgaande en inkomende server.

IS het nu duidelijk?

Bij welke internet provider zit je?
Want, vaak mag je alleen maar de smtp server van je internet provider gebruiken. Dat geldt dan voor alle drie de accounts.

Sommige providers staan het toe om via ssl e-mail te versturen, maar vaak niet. Je moet dan dus de smtp server van je internet provider ingeven.

Het is mij extreem goed duidelijk, maar ik krijg maar geen duidelijk antwoord van je.

voor die van worldonline heb ik nu :
pop3.tiscali.nl (inkomend)
smtp.tiscali.nl (uitgaand)

Van chello:
mail.chello.nl (inkomend)
mail.chello.nl (uitgaand)

:rolleyes: Ik geef het op. Als iemand anders het even wil overnemen, graag.

Toch nog bedankt voor je inspanningen.

Ik kan dus wel mail ontvangen , maar geen mail versturen.

Ik kan met outlook express geen mail verzenden.

Ik krijg de volgende melding:
Het verbinding maken met de server is mislukt. Onderwerp 'test', Account: 'pop3.tiscali.nl', Server: 'smtp.tiscali.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

Ik krijg ook een probleem als ik het via een andere email adresverzend, nameljk het volgende:

Kan het bericht niet verzenden. De verificatie-instelling is mogelijk niet juist voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP]. U vindt informatie over dit probleem in de Help. Zoek naar 'Problemen oplossen in Windows Mail' en raadpleeg de sectie 'Ik heb problemen met het verzenden van e-mail'. Als u hulp nodig hebt bij het vaststellen van de juiste serverinstellingen, neemt u contact op met de serviceprovider voor e-mail.

Het geweigerde e-mailadres was astaint@worldonline.nl. Onderwerp 'test', Account: 'mail.chello.nl', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.1.1 <astaint@worldonline.nl> recipient rejected 80.57.147.229 is in RBL', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

:confused:

Er wordt al gevraagd, bij welke internetprovider zit je ??

Is je antwoord: Tiscali, vul dan bij ELK emailaccount de uitgaande server van tiscali in
Is je antwoord: UPC:, vul dan bij ELK emailaccount de uitgaande server van UPC in

Ik heb dit reeds eerder vermeld:

Van chello:

Het probleem is inmiddels opgelost, het is gewoon vanzelf gegaan.

Maar iedereen bedankt:thumb:

Ik heb dit reeds eerder vermeld:

Van chello:

Het probleem is inmiddels opgelost, het is gewoon vanzelf gegaan.

Maar iedereen bedankt:thumb:

Zucht... ik sluit me aan bij Nire....

het is WEL mogelijk om een andere uitgaande smtp te nemen dan die van je provider.

Ik heb inkomend van tiscali
en uitgaand heb ik upc.

Het gaat erom dat je de uitgaande server moet gebruiken van de provider, waar je bij zit.

En daarom werd er 4x gevraagd bij welke provider je zit, zodat je dat adres bij je uitgaande mailserver kan gebruiken ;) Dat is dus UPC zoals ik het nu lees.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan