geen mails kunnen sturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker45

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Ik kan sinds kort geen mail meer via Reply. Ik krijg van Symantec de volgende melding.

"Your e-mail message was unable to be sent because your mail server rejected the message: 550 Dit bericht is ongewenste email en wordt niet verzonden. (300)"

en onderin nog het getal: 1003,11

Ik heb geprobeerd de poortnummers van de uitgaande mail te veranderen van 25 in 251, maar dat helpt niet.

Wie heeft een oplossing? Ander beveiligingsprogramma?

Alvast dank,

Welke mailserver-software gebruik je?
Geen neem ik aan?
Welk email programma?

Topic verplaatst van sectie "Mailserver" naar "Outlook Express".

Wat je vraag betreft: 550 betekend waarschijnlijk dat je uitgaande email wordt geblokkeerd door je provider.
Dat gebeurd als jou pc is / wordt gebruikt door een virus / spyware voor het versturen van spam/mails.
Neem kontakt op met je provider voor het exacte probleem, en scan je pc eebns grondig.

Ik heb m'n pc gescand, eerst met HitmanPro, maar dat duurde de hele nacht en de volgende morgen was hij nog niet klaar ????. Er was 1 iets gevonden "trojan.SC_keylogger". Ik heb later nog andere scans gedaan en daar werd niets gevonden.

Het probleem bleef en toen heb ik Symantec eraf gehaald en AVG (gratis versie) erop gezet. Af en toe heb ik nog dit probleem, maar ik heb het idee dat het niet bij alle adressen is. Wel schijnt de mail aan te komen, ondanks het feit dat ik de melding krijg dat het niet verstuurd wordt.

Ik krijg nu steeds via het verzendmenuutje zeg maar (dus niet meer via de virusscanner) een foutmelding bij het verzenden, ook weer iets met 'serverfout 550 en ongewenste email, dit bericht wordt niet verzonden'.

Ik wordt er moedeloos van.

Wellicht heeft het er weinig mee te maken en heb je het al aangepast maar sinds kort dienen @home gebruikers hun volledige email adres te gebruiken als zijnde gebruikersnaam in hun mailpakket.

Bekijk daarom de accountinstellingen in OE en zet achter je gebruikersnaam @home.nl

Ik heb dit aangepast, maar het maakt geen verschil. Het is ook alleen bij het beantwoorden van mail en niet bij een nieuwe mail.

Ook krijg ik sinds kort steeds bij het afsluiten van de computer een teatimer.exe fout met afsluiten. Volgens mij is dit ongeveer gelijktijdig begonnen, maar daar ben ik niet zeker van. Het was wel al voordat ik AVG installeerde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan