Geen microfoon geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhonicStudios

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2010
Hallo, nadat ik het ramnit-virus (hel-virus) opgelopen had, zat er niks anders meer op dan windows opnieuw installeren, vanochtend gedaan. alle drivers werken op dit moment behalve realtek hd audio, die had ik voordat ik windows reinstallde ook al, toen werkte mijn microfoon ook. nu werkt mijn microfoon helemaal niet meer. ik betwijfel of jullie mij nog wat advies kunnen geven, overigens merk ik dat ik niet het 'selecteer' boxje heb bij opnamregeling, maar alleen dempen, zoals ik zei hij werkte vóór de herinstallatie.

Welke laptop heb je? Vaak als je de driver van de fabrikant installeerd, i.p.v. een globale Realtek driver, krijg je een berg functies meer.

Ja, maar hij stelt helemaal geen vraag! Hij zegt alleen dat microfoon nu niet werkt en dat hij twijfelt of we hier wel een advies (waarover) kunnen geven... :confused:

:)

oeps, kwas even naar buiten, en ik heb een PC, en mijn vraag is; hoe zorg ik ervoor dat mijn microfoon weer werkt? :/, kben nogal een Skype gebruiker :p

Je hebt Windows opnieuw geinstalleerd zeg je, was dat met de originele cd die bij de pc hoort? Daar zouden de drivers ook bij moeten zitten..

Verder sluit ik me bij Probleempjes aan; zoek eens op de Realtec site en/of zoek op jouw geluidschip of kaart, of zoek op de site van jouw laptop-fabrikant naar je model/type.

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde juist om de driver van de frabrikant te gebruiken, i.p.v. die van Realtek.

ja maar het punt is dat dit een goedkope (€2.50) 'Action' headset is, ik zal even kijken of ik het doosje nog kan vinden, er zit namelijk geen naam op de headset zelf. maar ook raar vind ik, waarom werkte realtek dan wel vóór de herinstallatie? mss kan het dat ik dan een oudere realtek had dat wel..
edit: tja, merknaam is compuparts, waar overigens geen echte website voor is of zoiets, dus het moet aan iets anders liggen.

Laatst bewerkt:
Gij niet snap, fabrikant van computer is een klein computerwinkeltje, waar ik ben opgelicht (€500 voor een computer die niet eens gta 4 op minimum kan spelen (dat was eis) ), kregen we geen drivers bij. maar alles werkte gewoon voor de herinstallatie, snap? toen had ik ook Realtek, maar weet wel zeker dat dat een oudere versie was... maar kweet niet welke, en van realtek website word ik ook niet veel wijzer.
overigens heb ik een programma Teamviewer, als je het met je eigen ogen wilt zien (is handig).

Nou ja, ik ging er vanuit dat 't een computer was die bij een fabrikant in elkaar gezet was, en niet een computer van bij-elkaar geschoven hardware ;)

Anyway, even het merk en typenummer van je moederbord opzoeken. Op de website van het merk (= fabrikant moederbord) zal je de drivers vinden. Mocht je er nog niet uit komen ben ik in de chat.

Ja uhhm, waar vind ik het moederboord? :P, als ik bij apparaatbeheer kijk zie ik alleen moederbordbronnen.. 3x
edit: ik gebruik everest, maar moederboord naam: onbekend, maar de ID is

Moederbord ID 05/10/2006-LakePort-6A79HFKAC-00

ik ga even kijken of ik iets met dat Lakeport kan.

Laatst bewerkt:
Ah, Foxconn, wat ik al dacht.. nu drivers, maar welke?

edit:Moederbord : Foxconn 945 7MA Series

edit2: Audio Apparaat : Foxconn International 82801G (ICH7 Family) High Definition Audio Controller

overigens kweet niet of je het wel wist, maar ik hoor wel geluid mét realtek, maar ook de microfoon hoor ik in m'n eigen headset, als ik rear pink mute uitzet.

Laatst bewerkt:
welke kaart, wat bedoel je? ;p, ik ben meer software dan hardware dus leg uit ^^, overigens zit ik nu weer op een andere pc.. ik switch als je terug hebt geantwoord.

Als in, welke geluidskaart heb je, of welk moederbord precies, met PC wizard.

Dit klinkt eigenlijk best wel dom, maar ik heb geen zin om te switchen naar andere computer, op deze nieuwe computer werkt de microfoon/headset gewoon, overigens had ik de moederboord al bij die edit: gezet. geluidskaart weet ik niet uit m'n hoofd. morgen update ik je met alle informatie ;)

ahh.. Had de edit niet gezien.

Dus je hoort jezelf als de microfoon ingeschakeld staat? Kan je eens kijken of je bij de geluidsinstellingen in Configuratiescherm kan vinden of Stereomix als standaard staat?

Nee, er staat alleen Realtek HD audio Input, maar dit is het belangrijkste voor mij:
Voor de herinstallatie kon ik bij geluidsinstellingen aanvinken of ik microfoon/stereomix/line input/cd input(of zoiets) wou, maar nu i.p.v. select staat er dempen, ik kan ook de sliders niet aanpassen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan