geen mms profiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

robato28

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2009
Ik ben sinds kort met mijn samsung g600 overgegaan op een abonnement van Ben. De telefoon heeft geen simlock meer. Nu kan ik alles gebruiken van de telefoon, alleen mms werkt niet meer. Hij geeft elke keer aan dat ik geen profiel ingesteld heb, ook al heb ik dit al meerdere keren gedaan, ook via www.bel.nl en via de belcompany winkel. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Geen profiel? Maar je hebt wel de MMS instellingen gedownload?
Of bedoel je dat met profiel?

Wat zijn de instellingen voor mijn mobiel voor mms?

De instellingen voor mms worden ook automatisch naar je toegestuurd zodra je je toestel (met je Ben simkaart erin) voor het eerst aanzet. Het enige dat je hoeft te doen is mijn aanwijzingen volgen die je op je mobiel ontvangt. Als je dit bericht niet hebt ontvangen of is er iets anders niet goed gegaan, dan kun je heel eenvoudig het woord "BEN_modelaanduiding" (dus bijvoorbeeld: Ben K770i als je een Sony Ericsson K770i en Ben 6233 als je een Nokia 6233 hebt) sms'en naar nummer 1300. Je krijgt dan automatisch de instellingen (voor mms en internet) per sms toegestuurd. Volg de instructies en alle instellingen worden automatisch in je toestel gezet. Als laatste mogelijkheid kun je ook handmatig de instellingen in je toestel zetten. Raadpleeg de handleiding van je mobiel voor instructies.
Hieronder vind je de instellingen:

Laatst bewerkt:
ik heb de instellingen van Ben gekregen, ze opgeslagen en ze werken ook allemaal, internet en sms. Alleen de instellingen voor mms werken dus blijkbaar niet. Wat jij me verteld heb ik ook allemaal al geprobeerd. Kijk ik mijn instellingen na dan is ook alles ingesteld om mms goed te laten werken. Ellende is echter dat als ik een foto wil versturen en/of ontvangen ik continue de melding 'geen profiel ingesteld' krijg. Had eerst het abonnement bij Tmobile en dat was geen probleem met mms. Daar moet ik overigens wel iets bij vertellen. Eerst had ik mijn abonnement bij Orange, kon gewoon mms gebruiken. Toen Orange overging in Tmobile kon ik ook alles doen behalve mms´en. Daar moest ik toen een nieuw simkaartje van Tmobile voor krijgen, daarna was mms geen probleem meer. Totdat ik overging naar Ben.....

Laatst bewerkt:
Hoi Robato,

Is het je ondertussen gelukt mmsjes te ontvangen met Ben met je G600?
Mij lukte het namelijk ook niet de afgelopen 2 dagen, maar nu is het me wel gelukt!
Mocht je nog hulp nodig hebben, ik hoor het graag!

Groetjes!:D

Hoi Latoya, het rare is dat ik alles weer voor elkaar had, ik had een keer een ander (niet werkend) sim-kaartje erin gedaan, instellingen opgevraagd voor mijn Ben-kaartje, daarna weer het Ben-kaartje erin gedaan en plotseling was alles goed ingesteld. MMS deed het weer. Maar nu, wie schetst mijn verbazing, vorige week gaf hij ineens weer aan dat er geen profiel ingesteld staat. Ik begrijp er geen barst van maar probeer het ook niet meer.

Oh op die manier... wel vreemd dan..
Ja als je wilt kan ik je de precieze stappen typen die je moet nemen..
Laat maar weten :)

Dat is wel prettig ja, misschien dat ik er dan iets meer mee kan. Dus als je wilt mag je me wel vertellen wat ik moet ondernemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan