Geen movies in browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenSW

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Berichten
47
Beste leden van Helpmij,

Sinds een tijdje heb ik problemen met het afspelen van video's via het internet. Als ik bijvoorbeeld een website bekijk (met daarin een videofragment) geïntegreerd, dan zie ik alleen zwart scherm. Hij laadt de film wél gewoon.

Dit probleem heb ik zowel in Firefox 1.5 als in Internet Explorer 7.

Het rare is, dat als ik het bestand eerst opsla op mijn harde schijf, ik de video wél kan afspelen.

Kunnen jullie misschien zeggen welke instellingen verkeerd staan? Ik hoorde laatst iemand zeggen dat het wel eens aan mijn firewall kon liggen, maar dat lijkt me sterk, want dat is de standaard windows XP firewall.

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
BANDIT123 zei:
Flashplayer installeren/Updaten
Hartstikke bedankt zeg voor de tip. Nu werk het weer!

Fantastisch, je zou eens moeten weten hoelang ik heb zitten *****n met het zoeken naar oplossingen. Bedankt he.
 
Shít, nu komt het probleem weer terug :confused:

Flashplayer echt al 8x opnieuw geïnstalleerd ofzo.....

Als ik op rechtermuisknop op filmpje klik en dan op foutgegevens (IE) dan krijg ik de volgende foutmelding: Kan geen items uit de afspeellijst afspelen. Klik voor meer informatie met de rechtermuisknop op een item dat niet kan worden afgespeeld en kies Foutgegevens.
 
Toevoeging. Als ik op http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/mp10/trailers.aspx kijk en ik een video wil bekijken, krijg ik deze foutmelding: Kan het bestand niet afspelen. Maak verbinding met internet als het bestand zich daar bevind. Als het bestand zich op een verwisselbare opslagkaart bevindt, plaatst u de kaart in het station.

Mijn mediaplayer staat NIET op off-line werken.
 
in FF:

Druk cntrl + u, dan zie je de page bron

dan cntrl + f, en typ dan embed, en dan enter, dan typ je src en dan enter, en dan staat daar achter een link, koppieer die, plak die in je adresbalk, druk enter, en je hebt je filmpje!
 
Dan opent zich bij Windows Media Player en geeft de volgende foutmelding:

"Kan geen items uit de afspeellijst afspelen. Klik voor meer informatie met de rechtermuisknop op een item dat niet kan worden afgespeeld en kies Foutgegevens."

Windows Media Player heb ik uiteraard al geüpdatet. (leuk woord btw :eek: )

Snap echt niet waar het probleem zit :confused:
 
dan licht het dus echt aan je windows media player. Download winamp eens. daarmee kan je mp3's ook openen. winamp is ook sneller geladen, en ik vind het handiger, maar dan kan je geen filmpjes en geluid bekijken op een website :-(....

winamp is gratis.
 
Laatst bewerkt:
Winamp gebruik ik ook nog heel vaak als mediaplayer.

Maar goed..... Windows Media Player speelt wél gewone films af, die op mijn harde schijf staan. Zou ik misschien problemen hebben met streaming?
 
zou kunnen. als je met windows media player een bestand van internet download en gelijk opent voordat je 'm op HD opslaat, dan gaat ie inderdaad streamen, en niet uit temp laden. Dat zou een probleem kunnen zijn... in 98 heb ik daar vaak last van, maar ik heb er nog nooit over gehoort in xp.
 
En zijn daar manieren voor of ik daar achter kan komen?

Wat me net opvalt is dat streams van Real-player het wél doen.....
 
JeroenSW zei:
En zijn daar manieren voor of ik daar achter kan komen?

Wat me net opvalt is dat streams van Real-player het wél doen.....
nee sorry. en realplayer streamt volgens mij geen files die je download van internet, alleen radio, en die heeft andere radio files nodig dan WMA, net als winamp, die gebruikt weer iets anders, en streamt geloof ik ook niet als je download. maar lukt het wel als je een file opslaat op HD en dan opent met WMA???
 
Probeer eens QuickTime van apple. Googlen op 'QuickTime download' en je een van de eerste links gaat naar de apple website. Deze player heeft standaard een plugin voor Firefox, voor Internet Explorer weet ik niet zeker want dat gebruik ik nooit. Bij mij opent hij nu filmpjes op het internet in de browser met quicktime. Alleen .wmv en .wma worden niet ondersteund, een beetje logisch :D .
 
jgeypen zei:
Alleen .wmv en .wma worden niet ondersteund, een beetje logisch :D .
logisch maar irritant.
ik weet niet of de BS player dat niet doet, maar hier op school gebruiken we BS player om te streamen. alleen niet voor filmpjes, daarbij werkt gewoon de windows media player...
BSplayer is geloof ik ook van apple, weet ik niet zeker.
 
Kan BSplayer streamen? Handig om te weten:p
BS-Player ondersteund wel wmv en wma een het is niet van apple maar Webtech of zoiets.
 
jgeypen zei:
BS-Player ondersteund wel wmv en wma een het is niet van apple maar Webtech of zoiets.
ah, dat wist ik niet zeker, weer wat geleerd. bij ons op school streamt ie geen video, dat komt omdat WMP dat al doet, maar hij kan ze wel normaal afspelen, misschien ook wel streamen.
in ik verw8te al dat ie niet van apple zou zijn want die heeft quicktime al, maar de layout lijkt zoveel er op...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan