geen msn, internetbankieren, hotmail of WOW

• Onderwerp starter Onderwerp starter TRV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TRV

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2008
--------------------------------------------------------------------------------

een goedenavond allen

na een aantal dagen van flinke frustraties en moordneigingen van mijn laptop probeer ik het maar eens hier.

ik kan sinds enkele dagen niet meer msn'en, internetbankieren, mijn e-mail checken (gelukkig heb ik een pda) of world of warcraft spelen.

via de problem solver van msn schijnt er iets met mijn proxy of firewall instelligen mis te zijn...

aangezien ik via een gedeeld netwerk gebruik maak van het internet lijkt me dit wel heel raar. ook mijn firewall (windows firewall) lijkt niet het probleem. ik heb mn firewall zelfs uitgezet, maar dat mocht niet baten.

ik heb een kwartier gewacht op een gesprek van 3 minuten van de internetaanbieder, waar mij is gezegd dat zij er niks aan konden doen (en met mn mobiel gebeld ook nog)

ik heb in mn firewall ports toegevoegd, ik heb m op de standaard instellingen gezet enz. enz. enz. enz. maar het schijnt helemaaal NIKS te helpen...

nu ben ik zo radeloos dat ik het overweeg om mn harde schijf te formatteren... tenzij iemand mij hier nog kan helpen.

met vriendelijke groet,

TRV

je kan dus ook niets opzoeken op google en dergelijke of lukken de 4 genoemde dingen alleen maar niet? :confused:

Heb je al eens systeemherstel geprobeerd naar de datum wanneer dat wel allemaal nog goed ging?

ik heb dit alles al gedaan.. elke dag wel zo'n beetje.
maar ik geraak er nog steeds niet uit...

nu zit ik er aan te denken om maar naar de fabrieksinstellingen te gaan... maja....
als iemand nog iets weet, dan ben ik je zeer dankbaar...

kan je ook nog even antwoorden of je helemaal geen internetverbinding hebt voor dus helemaal niets of dat je gewoon voor msn, hotmail, wow enzo die niet gaan???

heb je ook geen uitroeptekens in je apparaatbeheer?

Beste,

Zet zodra u de pc weer aanzet uw firewall weer aan!!!!
Het is erg onverstandig om de firewall uit te zetten.

Kunt u wel op internet?

Ik zou ervoor kiezen,

Formatteren en Windows XP erop:love:

ik kan wel gewoon op internet, dat is geen enkel probleem.

bij msn geeft hij aan dat er iets met de key-poorten is. dan doe ik op probleem oplossen en herstellen, maar dan gebeurt er nog niks.
dan krijg ik een foutmelding die ik dan via een lijstje moet bekijken voor een oplossing, maar 'mijn' foutmelding staat er niet bij, en als ik dan vervolgens een mailtje wil sturen naar de hulpsite gebeurt er niks....

ik heb inmiddels zone-alarm geinstalleerd in de hoop dat dat het allemaal zou oplossen maar dat is niet het geval.

nu ben ik er inmiddels achter dat heel waarschijnlijk de router verkeerde instellingen heeft. maar ik maak gebruik van een gedeeld netwerk, en de zogenaamde 'beheerder' is er niet (vakantie blijkbaar)

maar stel dat ik mn flaptopje wil formatteren, ik heb geen installatie-cd bij aankoop gekregen van mn systeempje. kan ik dan wel gewoon gaan formatteren?

als je denkt dat het aan het netwerk ligt dan zal het helemaal geen zin hebben om te gaan herinstalleren hé ;)

wat je wel zou kunnen doen is die modem/router gewoon eens volledig resetten en nog eens opnieuw proberen.
als je overigens een gedeeld netwerk hebt kan je na een reset van die routen die verbinding toch niet meer hebben :confused:

Je zou echter je laptop wel kunnen formateren ja...
daar bestaan verschillende methodes voor.
Maar als je niet kan gaan herinstalleren heb je daar toch niet veel aan ofwel??? =D

welk merk, type laptop is het.
waarschijnlijk werkt het met een recovery partitie zoals bij mijn laptop zodat je daarmee vista kan herinstalleren (acer is het alt+f10 tijdens het opstarten)

ik heb een hp pavilion 6710ed

dus mn systeem formatteren helpt dus ook niet...

ik ga m vrijdag ff bij mijn ouderlijk huis testen (ook zaadloos netwerk) en al shij t daar niet doet, dan weet ik dat het niet aan het netwerk ligt maar aan mijn flaptoppie...

ik heb een hp pavilion 6710ed

dus mn systeem formatteren helpt dus ook niet...

ik ga m vrijdag ff bij mijn ouderlijk huis testen (ook zaadloos netwerk) en al shij t daar niet doet, dan weet ik dat het niet aan het netwerk ligt maar aan mijn flaptoppie...

Het internetbankieren moet altijd kunnen .. waar dan ook .. rabo abn postbank maar allemaal geen donder uit namelijk.. het zit inderdaad in je firewall.. of je cookieacceptlevel.. wantals je internet kan je internetbankieren.. het niet kunnen msnen is een firewall of een gesloten poort verhaal.. eveneens voor WOW.. die moet ook een openpoort hebben om in te loggen op de wowserver en om data binnen te halen om door de levels te kunnen gaan..

ik heb alle poorten geopend voor msn en WOW
cookie acceptie heb ik ingeschakeld, dus dat moet t probleem niet zijn...

:S:S:S:S:S:S

gedeeld internet
dan moet je of de poorten op de router open zetten of je computer gewoon virtueel voor de router zetten, maar dan mis je de beveiliging van de router.

ik heb d-link/linksys en daar doe je dat door je ip adres van je router in te geven in de webbrowser en dan kom je op een inlogscreen en als deze gegevens nooit waren aangepast is de inlog admin en een leeg wachtwoord.

nou ik heb mijn laptop naar de fabrieksinstellingen terug gebracht, maar nu heb ik het probleem nog steeds...

inmiddels ook geen windows update meer wat ik kan kan gebruiken...
handmatig zou misschien wel kunnen.

maar het ligt dus nu aan de router kan ik met eenigzins zekerheid zeggen.
ik als dummie op dat gebied heb hier een paar vragen over.
de vorige post meldt over "mijn pc voor de router" zetten...
hoe geschiedt dit? en is het probleem op te lossen, door bijvoorbeeld gratis anti virus en firewall te downloaden?

en wat kan er verder eventueel gedaan worden aan de router? updaten of instellingen veranderen? Dit kan toch alleen maar door degene veranderd worden die het router in beheer heeft?
en stel je voor dat hij ook een dummie is... hoe kan hij zijn router 'updaten' zodat ik weer kan updaten, internetbankieren msn'en etc. etc. etc.

met vriendelijke groet,

TRV

!!update: als ik het ip adres invoer in mn internetbrowser, dan krijg ik inderdaad een leeg loginveld... hoe nu verder?

Laatst bewerkt:
ik heb uitgelegd hoe je dat moest doen voor een d-link, en de beheerder van de router moet daar idd voor zorgen.

dus mijn enige optie is nu wachten totdat de beheerder thuis komt van vakantie, en hem vragen of hij mijn pc voor zijn router wil plaatsen? naja... mijn ip adres....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan