Geen muis en geen toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

nemcis

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2000
Als ik XP opgestart heb, dan werken mijn muis en toetsenbord niet meer. Ik heb het over Windows XP proffesional.Tijdens het opstarten werkt de muis nog wel. Maar zodra het bureaublad ervoor staat dan doet hij niets meer.

2 verschillende muizen zijn er nu gebruikt en dan nog geen enkele reactie.

Ja die zijn geinstaleerd en dit heeft tot heden toe allemaal gewerkt. Pas vanmiddag na de herstart ontstond dit probleem.

Zijn beiden op usb geinstalleerd?

Vergeef me mijn volgende domme opmerking en de nog dommere vraag:
tijdens het opstarten schat ik in dat je muis niet werkt, maar dat je (bijv. in het bios) met de Cursor, tab- en Entertoets(en) werkt, i.p.v. met de muis?

Is het een draadloze set ? Zitten er batterijen in en doen die het?

Nu een wat minder domme opmerking / vraag:
Als het een draadloze set is, heb je al eens geprobeerd om de usb connector los te trekken, de pc een keer te laten opstarten en daarna weer uit te zetten?
Vervolgens USB connector er weer in en opstarten.

[edit] eigenlijk dezelfde tip als het géén usb muis / toetsenbord setje is, maar wél draadloos. [end edit]

Laatst bewerkt:
Ja, alle twee op USB geinstalleerd. ( Systeem heeft een jaar lang probleemloos gedraaid.)

Zowel muis als toetsenbord is niet draadloos. Na het zwarte scherm krijg je een blauw scherm en op dat moment beweegt de muis nog. Zodra het bureaublad ervoor staat, doen zowel de muis als het toetsenbord het niet meer.

Ok, en dacht ook in de richting van Pasja. Dat wilde ik voorstellen.;)

Probeer eens een systeemherstel naar een moment toen alles werkte.

't is niet logisch / het klinkt niet logisch, maar toch zou je voor de goede orde eens moeten checken:

1. of hetzelfde probleem bestaat bij aansluiting op 2 andere usb poorten
2. kijk ook eens in het bios of daar per ongeluk (door een niet logisch bugje) de usb ports op disabled zijn komen te staan.

0,5 Eureka ! Start eens op in de veilige modus. Wat doen ze daar ??? ......... en vooral ook: wat zégt apparaatbeheer over de 2 devices?

En daar heb je nu een toetsenbord nodig en een muis...

( Ik ben een vriendin van M@rianne en via de telefoon post ik dit allemaal voor haar.)

Op veilige modus werkt niet.
De andere USB poort wordt nu geprobeerd. ;)

Als ook de F8 niet wil, dan resten m.i. nog 4 mogelijke oorzaken (één onwaarschijnlijke en drie mogelijke):

- (onwaarschijnlijk) beide muizen + toetsenbord zijn defect (nee, dat kán niet)
- het biosbugje (usb-disabled?)
- virus ! (?)
- is het een usb-kaart? (kaart defect)

Hm, de usb-kapot-zijn optie zou ook gecheckt kunnen worden met bijvoorbeeld een digitale camera aan te sluiten op één van de twee usb-poorten waar nu het toetsenbord en de muis niet op willen werken (of een printer / scanner)

Marianne vreest nu dat het moederbord naar de ratsmodè is. Want als zij in de bios is, na twee schermen doet het toetsenbord niets meer.

Kan, kan, maar logisch is het m.i. dan niet helemaal. Meestal wérkt iets / of werkt het helemaal niet.
Ik ben zo langzamerhand aan het eind van mogelijke oorzaken gekomen, ik zou het echt niet meer weten.
De eerder genoemde optie van systeemherstel is er ook nog en die kun je ook inschakelen / gebruiken vóórdat Windows is gestart, m.a.w. vóórdat de muis+toetsenbord ermee ophouden.

Starten in veilige modus en daar (in zwarte scherm van F8 modus) kiezen voor "Opstarten met de laatst bekende goed werkende"..... etc. etc.

Nog een stomme vraag: Kijk eens na, of er niet ergens een knopje blijft hangen.
Dus ALLE knopjes 1 voor 1 indrukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan