Geen muis gevonden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjorss

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2004
Berichten
67
Bij het opstarten krijg ik een venster met de melding;

"Windows heeft geen aangesloten muis aangetroffen"
U kunt nu veilig een seriële muis aansluiten.

Als U een muis op een ps/2-muispoort wilt aansluiten, dient u de computer eerst uit te zetten.

Dit is een oud P1 pctje met een seriële aansluiting en "verloopstukje"

Ik heb van alles geprobeerd, maar kom er niet achter wat ik fout doe...Heeft dit iets met een poort temaken?

:confused:
 
PS Verloopstukjes van PS2 naar serieel werken vaak niet, vooral niet als het een niet bij de muis meegeleverd verloopstuk betreft en als de muis een scrollwiel heeft.
 
Het ding heeft geen waarde meer, maar m'n kleinzoontjes zouden erop kunnen leren hoe je met een PC kunt werken, (de basis)

De verekte muis wordt mij de baas, en zal het ding weg moeten gooien... jammer:(
 
Hallo

Alvorens verticaal te klasseren :

Een gewone ps2 muis werkt normaal gezien niet op een een rs232 poort , zelfs niet indien je een verloopstukje toepast.

Maar er bestaan ook zogenaamde "combo" muizen , die wel werken met de huidige ps2 , alsook met de oudere rs232 protocollen.

Uiteraard dien je dan gebruik te maken van het meegeleverde verloopstekkertje db9 ---> ps2

Peter
 
Kijk even op een pc beurs vind je vast wel zo'n muis.
Of tweakers. net en marktplaats.nl daar kom je ook nog wel eens wat tegen.:thumb:
 
Hallo

Ik zou er gewoon eentje gaan kopen bij een lokaal verkooppunt.

Vermeld er dan ogenblikkelijk bij dat je die wil aansluiten op de rs232 poort.

Je kunt dus proberen om nog een oud rs232 model op de kop te tikken of...

Eentje die de 2 standaarden ondersteund t.t.z. ps2 en rs232. "bekend onder de benaming "combo" "

Zoals reeds eerder vermeld dien je dan het bijgeleverde verloopje te gebruiken.

peter

P.s.: Heb nog even vlug een url voor u gezocht met meer uitleg hierover .

http://www.infonewsindia.com/pinout/pinout_ps2_serial_mouse.htm
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan