• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geen #N/B als cel na validatie leeg is

Status
Niet open voor verdere reacties.

pretje18

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 apr 2008
Hallo,

Ik heb enkele cellen gevalideert maar de cel en alle verwijzingen moeten ook blanco zijn als er nog geen selectie is gemaakt. Hoe kan ik dit toepassen?

Groetjes,
Detje

Hallo,

Ik heb enkele cellen gevalideert maar de cel en alle verwijzingen moeten ook blanco zijn als er nog geen selectie is gemaakt. Hoe kan ik dit toepassen?

Groetjes,
Detje

Met de ALS-functie icm ISFOUT-functie.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
En waar zet je die dan neer?
Op de locaties waar je opdracht hebt gegeven vert.z.?

Door een lege cel bij de keuzegegevens op te nemen.
Voorbeeld: Stel, de cel met validatie is E1 en de gegevens waaruit in E1 gekozen kan worden, staan in A11:A14.
Dan zorg je dat A10 leeg is en je neemt A10 op in de keuzelijst als volgt:
Selecteer E1, kies Data - Valideren, kies bij "Toestaan": Lijst
en vul in bij "Bron": =A10:A14.
De eerste keuze in E1 is dan 'geen keuze' (blanco) en die heeft bijgevolg geen invloed op andere cellen.
Ik neem aan dat het dat is wat je bedoelde.

Laatst bewerkt:
Ik heb denk ik hetzelfde probleem heb gehad. Als ik een keus maak uit deze gevalideerde cellen , moet bij de volgende cel automatisch uit een andere lijst de bijbehorende waarde komen. Alleen vul je bij de eerste niks in, moet er bij de 2e cel geen #NB staan.

Dan moet je deze formule bij de 2e cel neerzetten.
=ALS(B21=0;"";VERT.ZOEKEN(B21;D128:E187;2;ONWAAR))

Als je bij de eerste niks weergeeft moet je er niks neerzetten , anders verticaal zoeken bij deze lijst. De functie kun je zelf bepalen of dat verticaal zoeken is.

Hoop dat ik je vraag heb kunnen beantwoorden,

Groeten , Maarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan