geen Nederlandse driver voor usb toegang amd en via

Status
Niet open voor verdere reacties.

BButs

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Ik heb problemen om USB sticks te laten herkennen in Windows 98 systeem met AMD processor en VIA Grafische kaart
Ik heb hier
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q240075
een driver gedownload maar die wordt geweigerd omdat het bedoeld is voor een Engelse Windows 98.
Maar er staat geen Nederlandse versie op deze plek.
Betekent dit dat er geen driver voor de Nederlandse win 98 is of moet ik toch gewoon de Engelse installeren?
Kan iemand mij hierover raad geven.

BVD

BButs

Je kan het proberem om een Engelstalige driver te installeren, maar je schreef al dat die wordt geweigerd. Dus ik vrees dat het niet zal werken.

Verder moet je eens goed kijken over welke versie van win98 wij het hebben: is het de tweede editie of de eerste?

USB ondersteuning in win98 was matig, in win98se al wat beter, en je kan met zoeken nog de nodige drivers vinden.

Beste Lutz,
Het betreft Win98 SE
Ik heb een unofficial update pakket gevonden voor Win 98.
Hebt u hier ervaring mee. Ik heb niet specifiek de oplossing voor dit USB probleem gevonden in dit pakket maar heeft iemand een idee of ervaring met dit pakket . Ik heb wel wat reacties gevonden op Tweakers.nl maar die zijn uit 2004.

Laatst bewerkt:
Helaas heb ik geen ervaring met inofficiele pakketen. Het kan ook zo zijn, dat deze USB stick gewoon niet werkt onder Win98. Wat je nog kan proberen is een echte USB harde schijf te kopen, die zijn er nog met Win98 drivers (indien nodig)

Helaas heb ik geen ervaring met inofficiele pakketen. Het kan ook zo zijn, dat deze USB stick gewoon niet werkt onder Win98. Wat je nog kan proberen is een echte USB harde schijf te kopen, die zijn er nog met Win98 drivers (indien nodig)

Ik heb verschillende usb-sticks geprobeerd die geen van allen herkend werden.
Maar ik moet wel zeggen dat ik inderdaad wel een usb-stick heb gehad die wel herkend werd. Daar kreeg ik toen een driver bij geleverd. Helaas ben ik die verloren. Sindsdien heb ik er geen enkele stick meer op herkend gekregen.

Wat is het merk en type van het moederbord? (of PC in geval van een 'merk pc' )

Misschien nog een heel pragmatische opmerking: ooit eraan gedacht om een Engelse Win98SE te installeren of zelf Win2K of WinXP?

Wat is het merk en type van het moederbord? (of PC in geval van een 'merk pc' )
Het is een Chaintech ct-5agm2 en ik heb er recentelijk 256 mb aan geheugen bijgezet met een totaal van 330 mb
AMD cpu k6-2, 400 mhz
PCI-USB Controller VIA VT83C572

Misschien nog een heel pragmatische opmerking: ooit eraan gedacht om een Engelse Win98SE te installeren of zelf Win2K of WinXP?
Ik wel, maar mijn vriendin niet. Ik wil proberen of ik dit systeem goed gangbaar kan krijgen en hem dan in een netwerk te zetten met een XP computer en evt een Linux server.
Maar dat is momenteel alleen nog maar een idee.

Je systeem is snel genoeg voor Win2k of voor Linux. Dan werkt ook de USB ondersteuning. Alternatief zou ik een Engelse Win98 erop zetten.

Derde optie: je installeert handmatig IE 6 en kan dan gebruik maken van Windows update. Misschien is je probleem dan ook op te lossen.

Succes,
:thumb:

Ik ga denk ik maar eens even overleggen wat het beste is. Ze wil het liefste alles zoveel mogelijk laten zoals het is met enige verbeteringen.
En Linux is waarschijnlijk een te rigoreuze stap.
Missachien dat ik dat unofficial update pakket maar eens een keer uit probeer en zie dan wel waar het schip strand. En als ik het internet modum geinstalleeerd krijg waar voor ik eerst kabels moet gaan trekken ga ik ook de updates optie uitproberen en zo dan zie ik wel verder. Ik heb een cd brander geinstalleerd dus ik kan er nu in elk geval cd-rw`s op branden en zo voorlopig gegevens uitwisselen dus is het probleem wel min of meer ondervangen of omzeild zou je kunnen zeggen. Ik laat het voorlopig maar zo ik kan wel weer vooruit met alle opties.
Iedereen bedankt voor alle hulp zover.:thumb:

BB

kijk hier eens

http://www.usb-stick-offerte.nl/windows98driver.zip

Pak het bestand windows98driver.zip uit en start: Drv98Setup.exe

Helaas, nog steed geen herkenning van de usb-sticks.
Ik heb ook de unofficial patch geinstalleerd maar dit heeft ook niet geholpen.
Ik ga alles nog een keer langs en als het nog niet lukt, geef ik het op en verzin wat anders, of laat het zo.
Bedankt allen voor de reacties.

BB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan