Geen Netwerk-Adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Olegrod

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 aug 2013
Hallo lezer.

Afgelopen week heb ik mijn laptop geformatteerd en sindsdien heb ik geen internet meer. Ik kwam er achter dat er geen (goede) netwerkadapter geïnstalleerd was. echter had ik dit probleem voor het formatteren niet.
Ook als ik in cmd 'ipconfig' invul vind ik het volgende: Mediumstatus...: medium ontkoppeld.
Ditzelfde probleem doet zich voor als ik een ethernetkabel aansluit op mijn laptop.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken en hoe ik het kan oplossen?

Laptop: np300e5a-s02nl

Olegrod

Hi, Ik denk dat je de driver(s) moet downloaden en installeren. Kijk eens op deze pagina en installeer wat je nodig hebt. Dat zal wel eens meer kunnen zijn dan alleen de netwerk kaart... Succes!

Daar staan ook de drivers (voor jouw Windows versie) van de grafische kaart, BlueTooth, chipset (!), geluid, camera en touchpad om er een paar te noemen. Formatteren en Windows installeren is ok maar je moet dan ook de drivers verversen!
Kijk in je handleiding welke hardware jouw laptop (versie) heeft, ik zie drivers voor verschillende kaarten..

Laatst bewerkt:
Hey,

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik zal eens kijken of ik hier wat aan heb.

Olegrod

Je zult wel meerdere dingen opnieuw moeten installeren na een format. O.a. de chipsetdrivers die zorgen voor aansturing van graphics, netwerk en audio:
Kijk hier en klik dan aan de linkerkant op Stuurprogramma:
http://www.samsung.com/nl/support/model/NP300E5A-S02NL-downloads

*Oeps.
Iets te laat ;)
Wel hetzelfde antwoord :)

Laatst bewerkt:
Domme actie: Je moet nooit Windows opnieuw installeren/formatteren zónder dat je eerst alle drivers van je pc/laptop bij de hand hebt voor gebruik tijdens/na herinstallatie van Windows (hetzij (door de fabrikant meegeleverd) op cd-rom, hetzij gedownload, hetzij de huidige drivers veiliggesteld op memory-stick etc.)

Wat je nu kunt doen is de (netwerk- en andere) drivers downloaden vanaf Internet op een andere computer/laptop, die drivers op memory-stick zetten en vanaf die memory-stick installeren op je np300e5a
link

Let even goed op dat je geen Windows 7 32-bits drivers download als je Windows 7 64-bits hebt en andersom.

EDIT: Anderen hebben vergelijkbare tips gegeven, zie ik zojuist.

Tijs.

Solaris: GEWELDIG! 100 x bedankt! Hij doet het weer! :)
Dnties: Dit had ik inderdaad gedaan als ik de mogelijkheid had.
Edmoor: Bedankt voor je reactie, maar het was niet nodig.

olegrod

Edmoor: Bedankt voor je reactie, maar het was niet nodig.

Ik was op zoek voor je toen Solaris zijn reactie plaatste maar heb het na plaatsing maar laten staan :)

zo'n vermoeden had ik al. het bericht kwam er ook slechts 3 minuten achteraan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan