geen netwerk meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

dex

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2000
Berichten
145
hallo Hulptroepen

ik heb nu wat pffffffff
de pc heeft het de hele morgen gedaan in mijn netwerk met router nu heb ik hem vanmiddag aangezet geen internet en netwerk meer ik gekeken maar ??

heb andere ingang van de router geprobeerd waar wel een pc op draaide en die netwerk gehad

kabels verwisseld ook geen resultaat

systeem herstel gedaan ook niks

toen maar pc geformateerd en wat nu hij doet het echt niet meer mijn netwerk en internet verbinding ,dit heb ik nog nooit meegemaakt zou het zo kunnen zijn dat de netwerkkaart kapot is ,zie niks staan bij systeem werkt correct staat er

dit is echt raar normaal na formateren geeft ie direct internet verbinding en netwerk gevonden aan

Hebben julli evoor mij miscchien de oplossing

thnx DEXX
 
Zou toch eens een andere netwerkkaart proberen
 
Probeer eens in een dos-box:
(via start-uitvoeren-cmd-enter)
ping 127.0.0.1 en dan enter.
Bij resultaat netwerkkaart OK, zoniet ???
 
Brandt het lampje achter op je netwerkkaart? Kijk eens in de handleiding in mijn handtekening. Ik denk dat het een hardwarefout is, maar het zou ook kunnen dat de drivers het niet goed doen. Wat zegt apparaatbeheer?
 
ping 127.0.0.1 en dan enter.
Bij resultaat netwerkkaart OK

Was dat maar waar! Een succesvolle ping naar 127.0.0.1 (interne loopback adres) geeft aan dat de driver en het TCP/IP protocol op je netwerkkaart correct ziin geconfigureerd. Maar dat houdt absoluut nog niet in dat je kaart hardwarematig ook goed is. Om dat te testen heb je een hardware loopback-adapter nodig die echt fysiek een loopback uitvoert, d.w.z. een signaal uit en in de aansluiting stuurt. Dat is met een ping namelijk niet het geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan