geen netwerk meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

quenimo

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2008
Berichten
6
Hallo mensen,

We hebben een router (met draad) die aan gesloten is op het kabelmodem. Er zijn 2 pc's aangesloten op de router. Beide pc's gebruiken win xp SP2. 1 gebruikt de home versie de andere de Pro versie. In het verleden heeft dit altijd gewerkt en geen problemen opgeleverd totdat we office 2007 installeerden. Sindsdien is het mis, her-installaties helpen niet, evenmin als opnieuw instellen van router, modem, netwerk, werkgroepen, etc.
Mijn man heeft al van alles geprobeerd, ook m.b.v. verschillende hulptroepen maar helaas nog steeds "doet" het netwerk het niet.

De pc's hebben beide wel internet via dezelfde router, maar ze zien elkaar niet. Bovendien zijn eerder Gedeelde Mappen nu niet meer toegankelijk.
wie heeft een oplossing voor ons??
 
re

Beste quenimo,

Wat ik je zowiezo kan aanraden is SP3 te installeren zeg niet dat dit het probleem gaat oplossen maar zitten toch ook een aantal beveiliging's updates in.
Wat je ook nog kan proberen is om het command prompt op te roepen door bij uitvoeren cmd in te tikken. Dan opent een soort DOS scherm vul hier net view in. Met dit commando kun je alle computers en apparaten in je netwerk zien.
Zie je hier ook niks zou ik toch zeggen dat er iets niet goed ingesteld staat. Wat ik ook wel is gehoord heb is dat de windows xp home edition en de windows xp pro edition niet altijd even lekker samen werken. ( had dit overigens zelf thuis ook goed draaien.)

Als laaste oplossing kijk de firewalls na zou kunnen dat die wat blokkeren (zowel van windows als de virus scan).

suc6:thumb: met je probleem
 
Deze problemen kwamen pas na de installatie van Office 2007. Bijzonder.

Maar zijn bijv. de instellingen van de firewall op beide PC's in elk geval in orde? Dus dat het IP-adres van de andere PC in de Firewall "toegelaten" wordt.

(Oeps Tibbe is iets eerder!)
 
Deze problemen kwamen pas na de installatie van Office 2007. Bijzonder.

Hoi,

Zéker bijzonder, want in alle jaren dat ik Msoffice (alle versies) veelvuldig heb geïnstalleerd op veel werkplekken en separatie pc's en notebooke, dít heb ik nog nooit als resultaat gehad.
Er móet dus iets anders oorzaak zijn .....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan