geen netwerk met experia box ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkRombouts

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jun 2007
Berichten
3
Beste mensen,

Hopelijk kunnen jullie me helpen met het volgende probleem.

Ik heb een KPN Experia box die ik gebruik voor InternetPlusBellen via Planet. Op zich werkt dit allemaal prima, snelle internetverbinding en geen problemen met telefonie, dus in zoverre geen probleem.

Nu wil ik uiteraard ook gebruik maken van een netwerk om mijn twee computers, één vaste en een laptop te koppelen en zo bestanden te kunnen delen en te kunnen vanaf mijn laptop. Ik krijg dit echter niet voor elkaar. Internetverbinding op beide PC's werken allemaal prima. Ik kan de Experia box ook vanaf beide PC's benaderen om instellingen aan te passen. Ik krijg echter geen netwerkverbinding tussen beide PC's.

Zijn er meer mensen die hiermee problemen hebben, en hopelijk een oplossing hebben gevonden ???
 
Welke stappen heb je al ondernomen om dit voor elkaar te krijgen??
 
je kan toch een gedeelde map maken op beide pc's...
vervolgens verbinden met ip adres van elkaar
 
Beide PC's hebben dezelfde werkgroep naam.
Netwerkverbinding naar de Experia box werkt gewoon goed.

Ik kan echter op geen van beide PC's de andere PC zien of benaderen en dus ook geen gedeelde mappen aanmaken en openen vanaf beide computers helaas.
 
Heb je firewall van Windows (vanuitgaande dat je dit OS gebruikt) ook ingesteld dat deze printer en bestandsdeling toestaat?

Je kan ook eens proberen om de pc's onderling te pingen. Zoek het ipadres van een computer op (in MS-Dos prompt >> ipconfig) en type op de andere computer in de MS-Dos prompt ping <ipadres> waar <ipadres> staat voor de gevonden ipadres op de eerste computer.

Als je niet kan pingen (melding, time out) dan is er iets met de firewall en/of printer-bestandsdeling...

Succes
 
Hoi !

Wizzard "Thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk installeren" gedraaid ?


Greetz,

Harry.
 
dus zeker weten dat je dat hebt aangevinkt in de wizzard?.. Dan ping proberen en dan houden mijn opties eerst ook op :confused:
 
Pingen tussen de twee computers werkt niet. Pingen naar de Experia box gaat prima 100% resultaat 1 ms.
Foutmelding is Time out

Firewalls uitgeschakeld en dan werkt het nog niet.
Wat kan het nog meer zijn ????
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan