Geen netwerk met zonealarm

Status
Niet open voor verdere reacties.

dacrimson

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
Hallo,

Ik heb het volgende probleem met zonealarm (geen pro). Ik kon eerst altijd een netwerk runnen zonder problemen maar dan had ik een DHCP config.

Maar goed nu heb ik dus de pc's een ip nummer gegeven anders kon mij laptop niet op het Lan draaien.
Het vervelende is nu dat ik met mijn server geen verbinding kan maken als ik zonealarm run.
Toen Zone Alarm net op de markt kwam kijken kon je zelf alles inschakelen en uitschakelen maar dat hebben ze op den duur veranderd. Nu heb je alleen de advanced optie waar ik een programma kan opgeven zodat zonealrm dit niet blokkeerd. Ik weet nu dus niet hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat zonealrm mijn andere pc's niet blokkeerd. Ik ga er van uit dat ik de ip moet gaan opgeven als ok maar ja hoe doe je dat in ZA.

Crimson

Hallo,

Volgens mij moet je naar het tabblad "Firewall" en vervolgens rechtsbovenin naar het tabblad "Zones".

Hier kun je de IP-adressen of reeksen invoeren van de andere PC's zodat ZoneAlarm weet dat ze veilig zijn.

Succes en groeten,

Hi Basta,

Bedankt dit heeft het probleem voor mij opgelost en ik kan nu zonder probleem mijn netwerk gebruiken ondanks dat de firewall actief is.

Bedankt,

Dacrimson

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan