Geen netwerk na herinstallatie Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bshorty

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2011
Goedemiddag forumleden!

Gistermiddag kreeg ik een telefoontje van een kennis. Ze vertelde me dat er een ''probleempje'' was met haar draadloze netwerk adapter.
Een uurtje later ging ik eens polshoogte nemen om te kijken wat het probleem was.
Wanneer de laptop verbonden was met de kabel, was er geen probleem, maar wanneer de laptop verbonden werd met het draadloze netwerk, kwam er een geel uitgroepteken te staan, wat ik met geen mogelijkheid wegkreeg. Na wat troubleshooten met de router en de netwerkkaart, kreeg ik het maar niet opgelost. Terwijl alle andere draadloze apparaten binnenshuis wel gewoon probleemloos verbinding konden maken met het netwerk.
Wanneer het draadloze netwerk onbeveiligd was(na een factory reset van de router) werkte de draadloze verbinding wel! Nadat ik de router weer had beveiligd, kreeg ik netjes het gele uitgroepteken weer terug.
De computer was op dat moment nog voorzien van windows vista, en was bijzonder traag.
Na alle speculaties en feiten die we in de loop der tijd te weten zijn gekomen over vista, heb ik de notebook mee naar huis genomen, om hier vervolgens windows 7 x86 op te installeren.
De installatie verliep probleemloos, en de laptop was weer als nieuw. Enkel, weer geen netwerk!. Ditmaal zowel LAN als WLAN een geel uitgroepteken. En ik ben helemaal aan het einde van mijn hersencapaciteit, en daarbij sta ik strak met mijn rug tegen een muur. Ik weet het echt niet meer.
Speciaal voor mijn lieftallige kennis, die me met een big smile de notebook overhandigde, heb ik een account op Helpmij aangemaakt, in de hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Groetjes Rutger

Heb je al de moederbord drivers geïnstalleerd behorende bij de notebook?

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Je zal denk ik de drivers voor het notebook zelf nog moeten installeren zoals netwerkkaart chipset etc. en hopen dat deze ervoor win 7 zijn

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Je zal denk ik de drivers voor het notebook zelf nog moeten installeren zoals netwerkkaart chipset etc. en hopen dat deze ervoor win 7 zijn

Bedankt voor de reacties!, Ik heb inderdaad na de installatie van windows 7 de drivers van internet gedownload voor zowel LAN als WLAN. Wanneer ik probeer verbinding te maken met het WLAN aan de hand van een extern WLAN stick, krijg ik ook geen verbinding, en zie ik het gele uitgroepteken weer terug. Ik noem mezelf geen leek op het gebied van ICT, maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt.

Hoi,

Dan neem ik even aan dat je de diver van de wlan stick ook hebt geinstalleerd maar notebook zelf heeft toch een w-lan of mis ik iets.

Hoi,

Dan neem ik even aan dat je de diver van de wlan stick ook hebt geinstalleerd maar notebook zelf heeft toch een w-lan of mis ik iets.

Dat klopt helemaal, maar omdat ik het probleem natuurlijk ging zoeken bij de ingebouwde WLAN adapter, dacht ik dat ik het maar ging proberen aan de hand van een USB WLAN stick. Maar deze geeft hetzelfde probleem als de ingebouwde WLAN adapter.

Hoi,

Dus als de usb w-lan eruit is heb je geen gele uitroeptekens meer bij apparaatbeheer?

Hoi,

Dus als de usb w-lan eruit is heb je geen gele uitroeptekens meer bij apparaatbeheer?

Sorry, misschien ben ik wat onduidelijk met wat ik bedoel met het gele uitgroepteken. Het gele uitgroepteken staat rechts onderin bij de verbinding. Zoals je weet bij windows 7 staan er witte balkjes die aanduiden hoe sterk je verbinding is, daardoor staat het gele uitgroepteken, dit geld ook voor LAN

Hoi,

Oke maar wil je daar wel even kijken of daar alles oke is, enr als je op dat icoon klikt met rechts en netwerkcenrum kiest zie je dat hij dan wel met de router is verbonden?

Om even een klein beetje duidelijker te zijn in mijn verhaal:

Zowel LAN als WLAN, staat er ''connected'', maar daarbij staat er ook ''no internet acces''.

Dit precies hetzelfde na installatie van de bijbehorende drivers. Het gaat om een Toshiba a100 00m

Hoi,

Oke maar wil je daar wel even kijken of daar alles oke is, enr als je op dat icoon klikt met rechts en netwerkcenrum kiest zie je dat hij dan wel met de router is verbonden?

Hij is met de router verbonden, daar staat ook een lijn. Maar van de router, naar het internet, daar staat een rood kruis door de lijn.

Hoi,

Wel je gebrukers en wachtwoord in gevuld van provider? zit zomaar een mee te denken hoor

Hoi,

Wel je gebrukers en wachtwoord in gevuld van provider? zit zomaar een mee te denken hoor

Hoe bedoel je dit? Het rare is dat geen enkel apparaat problemen met ons netwerk heeft, en dat geldde ook bij de kennis waar ik de notebook vandaan heb gehaald. Enkel de notebook heeft in ieder opzicht problemen met een netwerkverbinding.

daarbij, wanneer ik rechtermuisknop klik op de verbinding rechts onderin, en ik klik op troubleshoot problems, geeft hij als probleem: ''your computer appears to be correctly configured, but the device or resource (www.microsoft.com) is not responding''

wel het goeie beveiliging type geselecteerd

dus als je beveiliging Wpa personal is dat je niet de code invult voor Wpa2 personal

het zal het wel niet zijn want hij maakt via Lan ook geen verbinding

maar ik denk gewoon ook ff mee

Het probleem is opgelost. Na een herinstallatie van windows, werkte het weer. Waar het aan lag? vraag het me niet, ik weet het echt niet.

Bedankt voor alle reacties!

Hoi,

Vreemd maar dat had je toch al gedaan maar fij dat het nu wel werkt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan