Geen netwerk na installatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

humpty

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2006
Hallo,

Mijn vader had veel problemen met zijn PC. Na rijp beraad hebben we er voor gekozen om helemaal van scratch te beginnen: Data veilig gesteld op externe harde schijf, en uiteindelijk alles geformatteerd en XP opnieuw geinstalleerd. Alles ging goed, tot het moment dat er een internetverbinding nodig was. Had vlak vóór de her-installatie de internetverbinding nog prima gewerkt, nu deed-ie het niet. Onder apparaatbeheer staat een netwerkkaart, en daarvan wordt geroepen dat die correct functioneert. ipconfig ziet echter helemaal niets.
Het netwerk betreft de onboard aansluiting van het moederbord: een MS7100 K8N NEO4 ATX . Dat lijkt me allemaal vrij standaard.
Een kennis vertelde me een vehaal over een soortgelijke ervaring, waarbij het een laptop betrof. Daar bleek XP direct het netwerkkaartje te hebben uitgezet via energiebeheer. Ook dat lijkt hier niet aan de hand.
Wie heeft een tip voor me?

Kun je wat meer informatie geven hoe je netwerk er uit ziet zoals:
Gebruik je een router of alleen modem enz.

Werkgroep wel het zelfde als de rest enz.

Controleer de netwerk en firewall settings

Hallo Humpty,

Controleer bij de TCP/IP settings van je netwerk kaart of deze ingesteld is op het automatisch via DHCP laten toekennen van een IP adres.

Je kunt ook nog kijken of de standaard firewall van Windows toestemming geeft aan IE om het internet op te gaan.

Ad

Hartelijk bedankt voor het meedenken, maar helaas in de verkeerde richting: Het probleem zit hem niet in (de tcpip-instellingen van) het netwerk. Dát is alweer een stap verder. Als het netwerk het probleem was, dan zou ipconfig de netwerkkaart in elk geval detecteren. Maar die wordt niet gedetecteert.
Mijn vader heeft een adsl modem, en gebruikt hierop de bedrade aansluiting. Maar dan moet je wél de netwerkkaart kunnen vinden. En dat is nou juist het probleem. :(
Wie heeft er nog ideeen?

Probeer eens bij apparaatbeheer om de netwerkkaart te verwijderen, daarna de pc opnieuw opstarten. De drivers voor de netwerkkaart worden dan opnieuw geinstalleerd, helpt vaak!

Hartelijk bedankt voor het meedenken, maar helaas in de verkeerde richting: Het probleem zit hem niet in (de tcpip-instellingen van) het netwerk. Dát is alweer een stap verder. Als het netwerk het probleem was, dan zou ipconfig de netwerkkaart in elk geval detecteren. Maar die wordt niet gedetecteert.
Mijn vader heeft een adsl modem, en gebruikt hierop de bedrade aansluiting. Maar dan moet je wél de netwerkkaart kunnen vinden. En dat is nou juist het probleem. :(
Wie heeft er nog ideeen?

Ik heb een barebone met onboard netwerkaansluiting. Bij het (opnieuw) inrichten van de barebone moet ik de netwerkkaart expliciet installeren met de meegeleverde installatie cd van de barebone. Anders wordt deze niet gevonden. Wellicht is dit een optie!

Ad

Ik heb de netwerkkaart door middel van apparaatbeheer gede-installeerd. Gaat prima. Na het rebooten is-ie er weer. Helaas lijkt er niets veranderd.
Als ik de cd van het moederbord plaats, en de driver van de netwerkkaart laat zoeken op de cd, dan wordt gemeld dat er géén nieuwere driver wordt gevonden. Ook dat helpt helaas niet.
Ik dacht dat ik wel een beetje verstand van netwerken had, maar dit verhaal vind ik wel erg raar allemaal. Ik kan nog wel wat ideeen gebruiken.... :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan