geen netwerk verbinding beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

JAPIE1

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2003
Hallo,
Vandaag was ik mijn externe harde schijf aan het instaleren.
Hierna start mijn laptop opnieuw op.
Daarna had ik geen netwerk verbinding meer.
De laptop heeft al een systeemherstel gehad en de drivers al opnieuw geinstaleerd.
En nog geen resultaat.

wat kan dit wezen.

gokje...windows xp.
heb je al in het configuratiescherm gekeken of je netwerkkaart wel goed geinstalleerd is?
stekker van je externe harddisk eruit gehaald.

Geen

Windows 7. 64 bits
In apparaatbeheer geeft hij niets aan, dus goed geinstaleerd denk ik dan.
Heb hem voor de zekerheid nogmaals verwijderd en opnieuw geinstaleerd.
USB stekker van externe hard disk verwijderd.

En nog steeds niets

Dit is wel heel onvolledig:
a. Indien het over een Wifi verbinding gaat: Heeft die laptop een schuifje of toetscombinatie die Wifi in- en uitschakelt? Kijk na of dat allemaal nog zo staat dat de Wifi is ingeschakeld.
b. Wat zegt Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) over apparaten zonder driver (met geel uitroepteken ervoor, dus) en netwerkapparaten die wél een driver hebben (onder Netwerkadapters)?
c. Indien de gebruikte netwerkadapter gewoon een driver heeft en a. aangeeft dat hij ingeschakeld is (indien) Wifi: Wat zegt Netwerkverbindingen (= ncpa.cpl ) over de huidige netwerkverbinding?
d. Indien Wifi verbinding én het is een 2,4Ghz verbinding: Staat je wifi router ingesteld op een vast kanaalnummer (kanaal 11 of lager) of op Automatisch? Indien Automatisch, zet het kanaalnummer eens op een vast kanaalnummer van 11 of lager (sommige wifi adapters staan ingesteld op USA of JP instelling, die geen kanaalnummers 12 en 13 kennen, en mogelijk heeft de router nu (automatisch) kanaalnummer 12 of 13 ingesteld).

Tijs.

Laatst bewerkt:
het probleem is er nog, maar ga nu eerst een ander probleem proberen te verhelpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan