geen netwerk verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer555

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
ik weet niet of het een hardware of software fout is maar ik heb het volgende probleem.

heb net een nieuwe laptop gekocht Fujitsu Siemens Amilo Xa 1526
maar nu heb ik het probleem dat waarschijnlijk de netwerk kaart defect is maar hoe kom ik daar achter. hij geeft een foutmelding dat er geen netwerken beschikbaar zijn of dat de kaart is uitgeschakelt. er zit een on/off knop op voor bluethooth die staat aan en bij apparaten beheer staat hij ergewoon tussen en ingeschakkelt met de nieuwste drivers.

wat kan ik hier aan doen? heb hem al op fabrieksinstellingen terrug gezet maar ook dat werkt niet. wat kan ik hier aan doen?

bedankt vast.

en je kijkt bij de verbindingen wat staat er dan bij de kaart....
ingeschakeld met firewal of.........
zo ja zet de kaart eens uit en dan weer aan.
doe eens een ipconfig in een dos box.
welk ip adres krijg je dan.......

ga het ff proberen maar mijn router wijst automatisch toe. dus ik denk nog niets maar wel goeie manier om te kijken of ie echt ingeschakelt staat ik ga t ff proberen

Heb je al in apparaatbeheer gekeken of daar vraagtekens staan.

it didn't work bij ipconfig gewoon zegt hij medium ontkoppelt. en bij ipconfig /all geeft hij alleen een fysiek adress weer. wel leek hij het even te doen na een bios reset. hij vond wel netwerken maar als je probeerde te verbinden gaf hij aan dat ze mogelijk weer buiten bereik zijn als je dan op netwerklijst vernieuwen klikte vond hij ze gewoon weer.

dit gaf hij weer;

foutmeldingji9.png

Heb je al in apparaatbeheer gekeken of daar vraagtekens staan.

zoals ik in de eerste post al aangaf is hij gewoon ingeschakelt zonder problemen hij geeft ook geen meldingen over verkeerde of afwezige stuurprogramma's

maar dan nog vind ik dat bij een splinternieuwe laptop met geintergreerde kaart het niet nodig hoefde te zijn dat je zelf moet gaan instaleren enzo. maar ik vind het ***ig om hem terrug te sturen met een werkende kaart dus ik wil het gewoon weten

dat er nog geen netwerk is gevonden vind ik niet erg.
ik zou eerder kijken bij de kaart hoe dat staat.
staat daar ingeschakeld met firewll.

dat er nog geen netwerk is gevonden vind ik niet erg.
ik zou eerder kijken bij de kaart hoe dat staat.
staat daar ingeschakeld met firewll.

ja, en had net weer een rijtje met netwerken. ik zit nu zo wat in de router. wat is gemiddeld voor zo'n interne kaart. hoeveel bereik?

er staat nu;

niet verbonden, met firiwall

Laatst bewerkt door een moderator:
en dan heb je daar ook de mogelijkheid om te herstellen.
bereik....ligt aan de omstandigheden.....vele dikke muren.....maar een 15 meter moet toch lukken.....

hoe bedoel je herstellen dat kan toch pas als je al een keer verbinding heb? en ik zit er nog geen 2 m van af.

oja ja ik heb herstellen geprobeert zelfde melding als de afbeelding heirboven

krijg je toevallig via tele 2 internet ??

nee toevallig via orange. met een livebox. heb me router erachter al weggehaald en met de standaard meegeleverde kit geprobeert. maar ik denk dat het meer aan de laptop licht want die keren dat hij even iets vond vond hij ook netwerken van heel de straat meerendeel ook orange en andere providers heb de router al op een ander kanaal gezet maar zonder resultaat. is er niet iets van een programmatje waarmee je je netwerk kaart kan testen?

ga ff met een kabel proberen gewoon lan kijken of het niet aan de algemene netwerk chipset of iets in die richting licht.

livebox.......heb je die wel eerst met kabel ingesteld en toen de livebox ingesteld voor draadloos.

hij geeft nu iest aan van onbekend hardware en dan usb apparaat wordt niet herkent. heb de hoof hub al opnieuw ingeschakelt en ook het apparaat zelf. en tussen mijn netwerk controllers bij apparatenbeheer is de wireles kaart weg.

livebox.......heb je die wel eerst met kabel ingesteld en toen de livebox ingesteld voor draadloos.

livebox is goed zit er nu ook mee op internet met een andere pc en ook draadloos.

dan zou je nu haast gaan denken daer iets met de kaart niet in orde is.
maar weet je iemand in de straat die draadloos heeft en waar jij het even zou kunnen proberen.
dat is natuurlijk ook nog een test......
woon je in enschede dan mag je het bij mij proberen.

tja ik ga morgen wel even bij de buren proberen heb het voor hun allemaal geinstaleerd dus heb die netwerkkey nog wel ergens liggen en anders vraag ik die ff hebben ze wel begrip voor.
nee ik woon in Ambacht licht vlakbij rotterdam.
en heb je nog enig idee hoe ik zeker kan weten of ie kapot is?
ga morgen ook wel ff siemens bellen.

vriendelijk bedankt tot zo ver. en weltrusten.

Laatst bewerkt:
@ Killer555
Je berichten zijn samengevoegd, het is niet de bedoeling iedere minuut een bericht te plaatsen, klik voortaan op de knop "Aanpassen".

ik snap het maar stel puppie reageerde net op het moment dat ik het berricht aan pas, dan mist hij waarschijnlijk de reactie van mij. maar ik zal er op letten. bedankt.:thumb:
weltrusten vast.

ok ik heb 5 keer met siemens gebelt. uit eindleijk zouden ze een tool door sturen waarmee ikk kon kijken of mijn hardware defects was ook nog een heel gedoe maar uit eindleijk gehad dus en getest allemaal. en nu raad siemens aan om hem terrug te sturen als DOA of te wel uit de doos vandaan deed hij het al niet en het is binnen 5 werkdagen. dus heb een mail gestuurd naar de winkel en ben benieuwd maar bedankt voor jullie hulp
laterz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan