Geen netwerkadres toegekend

Status
Niet open voor verdere reacties.

ApolloCV

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2009
Hey

Ik heb een klein probleempje met mijn draadloos netwerk.
Ik heb dus een router (linksys WRT54G) en een adapter (sitecom), het draadloos netwerk is met WPA beveiligd

Dit heeft een tijd goed gewerkt, nu kwam mijn zus echter thuis in het weekend (terug van haar kot) en plotseling merkte ik zaterdag dat ik geen verbinding meer kon maken.
Hij blijft maar weergeven: netwerkadres toekennen en vervolgens een rood kruis.

Ik denk dat het aan de router ligt aangezien ik nog wel met een ander (onbeveiligd) netwerk verbinding kan maken.

De eerste keer echter had ik de router geresset en alles was terug in orde, ik kon weer even verder. Toen mijn zus het volgende weekend weer terug thuis kwam was het zaterdag exact hetzelfde liedje.

Kan het zijn doordat mijn zus op het netwerk zit ik er niet meer bij kan en hoe komt het dan dat zelfs nu ze weg is (terug naar haar kot) ik nog steeds geen verbinding kan maken?

:s :s :s

Hoi,

Nadat je de router hebt gereset, en je weer wél verbinding hebt, moet je zelf de nodige beveiligingen regelen in de setup van de router.
In elk geval:
- Toegangswachtwoord tot de router wijzigen.
- Versleuteling (WPA) instellen
- MAC-filtering instellen
Doe je dat niet, dan kan iedereen binnen het bereik van je router van alles wijzigen.
Dit laatste zou dus tevens de oorzaak kunnen zijn.

Maar ik heb alles op mjin netwerk ingesteld...
beveiliging, pass phrase, alles...
het ging dan ook even goed...

Is je zusmisschien zo slim om dat te veranderen/aan te passen/verwijderen als ze er is in die router?

Hey, 't is weer weekend en dus is mijn zus weer naar huis gekomen.
Ik start mijn pc op en zie dat hij onmiddelijk verbinding maakt met het beveiligd netwerk en hier ook in slaagt. (lol)

Ik ben er nu wel vrij zeker van dat het iets met mijn zus te maken heeft... maar wat?

Hoi,

Welke internetprovider hebben jullie?
Is die router er later tussen gezet en eerst alleen de pc van je zus?

Wij hebben telenet (woon in België)
De pc van mijn zus zat eerst en toch ook weer niet eerst op.

Ik heb de pc met de router opnieuw geformateerd en dus alles opnieuw moeten instellen.
Voor het formateren zat de pc van mijn zus er het eerst op maar nu ik..

Ik weet wel niet of ik de software voor de router op de pc heb geinstaleerd... Zou dit het mss kunnen oplossen?

Software voor router hoef je niet opnieuw te installeren.

Oorzaak waarschijnlijk:
Het kabelmodem gaat er nog steeds van uit, dat de computer (ip-adres) van je zus aangesloten moet zijn.

- Zet álles uit, dus pc's / laptops, router én ook de kabel modem.
- Zet na een minuutje als eerste de kabelmodem aan en wacht totdat deze volledig is opgestart
- Vervolgens de router.
- en tenlotte eerst jou computer (en dus niet die van je zus)

Gaat het nu wel goed.

Zal het deze avond uit proberen, ik heb nogal moeite om de pc zo maar op te eisen.
(mijn broers zijn namelijk ook zware pc-addics)

Ik heb het nog niet kunnen proberen, maar het lijkt wel opgelost te zijn, toch voor mij.
Ik kan nu probleemloos op het netwerk, nu is het echter zo dat mijn zus met haar laptop niet meer op het netwerk geraakt. lol

Het is nog steeds niet opgelost, het is echter wel zo dat het switcht tussen mijn pc en mijn zus haar laptop...

@Thieu : De volgorde van aansluiten kan niet het probleem zijn, want het eerste mac-adres dat de kabelmodem ziet is dat van de router. Indien de laptop van zus eerst was aangesloten en nadien een router werd geplaatst, en de provider heeft een Mac-adres filter, dan zou niemand nog op het internet kunnen.

@ApolloCV : Zit er tussen de modem en de router geen extra switch (bakje door telenet geplaatst, hangt bij mij met strips aan de modem vast).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan