Geen netwerkadres verkrijgen

• Onderwerp starter Onderwerp starter NBO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

NBO

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Hallo,

Ik heb sindskort een probleem met mn internetverbinding. De verbinding deed het altijd goed, tot een paar weken geleden. Sindsdien kan ik geen netwerkadres verkrijgen. Ik kan tevens ook niet meer in mn router inloggen via 192.168.1........ Kan iemand me hier AUB mee helpen? (ben niet zo'n computerexpert dus zouden jullie het "normaal" uit kunnen leggen aub? Nou hopelijk reageren jullie snel.

Welkom bij Helpmij.nl

vertel welk windows besturingsysteem je gebruikt.
dat is iets makkelijker zoeken voor ons.

Oké,
Doe het volgende eens.

start
uitvoeren
type nu
cmd
geef een enter
type nu
ipconfig
geef een enter
en vertel wat er daar komt te staan.

en vertel even welke netwerk aanbieder je hebt

ik heb het gedaan:

ethernet adapter LAN-verbinding:
ipadres: 77.251.128.150
subnetmasker: 255.255.255.0
standaardgateway: 77.251.128.1

ethernet-adapter draadloze netwerkverbinding
autoconfiguratie ip-adres: 169.254.147.214
subnetmasker: 255.255.0.0
standaardgateway: (hier staat niks)

netwerkaanbieder: chello

je netwerkkaart verwijst naar een windows netwerk.
ga naar start
uitvoeren
type
cmd
enter
nu type je
ipconfig /renew
enter
let op de spatie tussen de g en de /
kijk eens of het nu wel werkt

ik heb het gedaan, ik zal nu eens kijken of het internet het nu doet....
of bedoel je iets anders met: kijken of hij het nu doet??

er komt nu wel bij standaardgateway wat te staan (77.251.128.1)

edit: hij verkrijgt nog steeds geen netwerkadres

Laatst bewerkt:
Start=>Confugiratieschrem=>Netwerkverbindingen=>Klikt op je netwerkkaart Met rechtermuis knop=>Drukt Opties helemaal onder of wat er ook staat heb namelijk engels windows=>Drukt 2 keer op internet protocol en daarna zet je alles op Automatisch of wat dat ook is Dus dat je die vakken niet meer kan invullen.

Start=>Confugiratieschrem=>Netwerkverbindingen=>Klikt op je netwerkkaart Met rechtermuis knop=>Drukt Opties helemaal onder of wat er ook staat heb namelijk engels windows=>Drukt 2 keer op internet protocol en daarna zet je alles op Automatisch of wat dat ook is Dus dat je die vakken niet meer kan invullen.

óf juist de vakken wél invullen, en dan in de router kijken of alles op DHCP staat.:rolleyes:

GooGooJansen

Hallo,

alles staat al op automatisch...
wat bedoel je met invullen? wat moet ik waar invullen dan?

Als je je router wil configureren kan je het beste eerst eens een directverbinding van de PC naar de router maken met een Kabel.
Want je hebt zo te zien nu de kabel van de PC naar de modem aangesloten zitten omdat je op je PC een publiek IP-adres krijgt van UPC ..(77.x.x.x)

Als je je router wil configureren kan je het beste eerst eens een directverbinding van de PC naar de router maken met een Kabel.
Want je hebt zo te zien nu de kabel van de PC naar de modem aangesloten zitten omdat je op je PC een publiek IP-adres krijgt van UPC ..(77.x.x.x)

??

ik zit nu rechtstreeks verbonden met de modem van chello met mijn laptop (er zit ook geen pc of iets in de router aangesloten, dit is dus de enigste computer die aangesloten is). maar ik wil wireless... maar mijn laptop verkrijgt geen netwerkadres??

(of moet er eerst ook een pc in de router geplugged zitten??)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan