Geen netwerken te vinden en foutcode!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnbuch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 dec 2008
Ik heb hiervoor ook al een vraag geplaatst maar het antwoord daarop heeft niet geholpen, nu heb ik zelf via vista gekeken en nu om ik bij het volgende uit via configuratiescherm naar systeembeheer en dan services, dan onderaan in de lijst staat wlan auto config.
die staat uitgeschakeld, en die kan ik niet starten dan komt de foutmelding Fout 1068:Afhankelekheidsservise of group kan niet worden gestart.
ook valt mij op dat windows defender niet werkt en ook uitgeschakeld staat.

wie kan me helpen??

Systeembeheer -> Services -> dubbelklik op wlan auto config -> tabblad Afhankelijkheden.

1. Kijk na of de services waar wlan auto config van afhankelijk is momenteel wel gestart zijn. 2. Kijk dan na of die niet-gestarte services niet op Uitgeschakeld staan. Zet ze dan even op Handmatig, klik Toepassen, en probeer ze dan te starten.
3. Zodra alle relevante services zijn gestart, probeer dan opnieuw wlan auto config te starten.
4. Werkt dit, dan de computer herstarten, en kijken of wlan auto config dan ook automatisch gestart zijn. Is dat niet het geval, dan kijken bij de gevonden services van 2. uit zichzelf gestart zijn als ze op Handmatig stonden. Is dat niet het geval, die dan omzetten naar Automatisch, en dan starten, waarna je wlan auto config ook weer kunt starten.

Tijs.

Tijs heeft op de laptop gekeken bij welke afhankele serivces het mis zou kunnen zijn.
Dat waren in dit geval I/O protocol van NDIS gebruikersmode en/of NativeWifi-Filter, daar de andere 2 genoemde services wel gewoon gestart waren (RPC en EAP).

Met dank aan de informatie in deze link (onderaan), is gebleken dat enkele diensten waar de WLAN auto config service afhankelijk is niet op het juiste opstart-type stonden (sommigen stonden op Start-status 4 of 3). Die zijn op 2 gezet, en daarna is de laptop geherstart. Hoe het zo gekomen is dat die services niet op het juiste Start-niveau stonden weet ik even niet, maar kan natuurlijk aan trojans of andere malware gelegen hebben.

Probleem was daarmee opgelost voor wat betreft de draadloze netwerkkaart.
Toen bleek dat het hele draadloze netwerk nog geactiveerd moest worden op de router. Dat is inmiddels ook gebeurd, en ik heb nu succesvol draadloze toegang geregeld.

Ik dank Tijs voor het uitzoeken van het probleem en de configuratieveranderingen die ervoor nodig waren.

Alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar, allemaal.

Martijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan