geen netwerkkaart op me computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarah22

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Berichten
216
ik heb een kleine probleem ik heb gisteren mijn modem ontvangen voor een internet verbinding en daar staat dat ik de modem moet installeren en dan naar netwerkverbindingen moet gaan om de lan verbinding te activeren maar ik krijg bij de netwerkverbindingen een lege pagina dus geen lanverbinding om de modem te activeren ik heb ook de kleine icoontje niet meer in de rechter hoek in de vorm van een computer waarmee ik dan draadloos een verbinding kan maken,
nou is me vertelt worden via de internet dienst dat mijn netwerkverbinding kaart er niet meer opstaat of er is iets mis mee en ik moet het weer downloaden het enige probleem is ik heb de cd niet meer enig idee vanwaar ik de drivers van de netwerk kaart kan verkrijgen

een beetje info over me desktop
evo compaq
evo D510 cmt
hewiert packard
pentium 4
windows xp
 
Eerste waar je moet kijken is in Apparaatbeheer:
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc

Staan daar apparaten uitgeschakeld (dus met rood kruis ervoor) danwel niet gestart (met geel uitroepteken ervoor)?

Indien ja, geef ons de omschrijving die van het apparaat wordt genoemd. Geef ons ook de informatie (in de vorm VEN_XXX&DEV_XXXX&SUBSYS_XXXXXXXX) die staat als je op dat apparaat dubbelklikt en kijkt in het tabblad Details.

Tijs.
 
Ga met de pc waar je nu mee bezig bent naar www.hp.nl.
Zoek naar support en drivers.
Voor je machinetype in, en ziedaar je drivers.
Downloaden, op een usb stickje plaatsen en installeren maar.
 
@coenraad: De pc/laptop is zover ik kan zien niet aangepast of opnieuw geïnstalleerd. De driver zou er dus (normaal gesproken) al op moeten staan, maar de netwerkkaart is misschien uitgeschakeld in Apparaatbeheer of er is een ander probleem.
Het downloaden van drivers is dus geen (complete) oplossing.

Tijs.
 
Eerste waar je moet kijken is in Apparaatbeheer:
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc

Staan daar apparaten uitgeschakeld (dus met rood kruis ervoor) danwel niet gestart (met geel uitroepteken ervoor)?

Indien ja, geef ons de omschrijving die van het apparaat wordt genoemd. Geef ons ook de informatie (in de vorm VEN_XXX&DEV_XXXX&SUBSYS_XXXXXXXX) die staat als je op dat apparaat dubbelklikt en kijkt in het tabblad Details.

Tijs.
nee er staat nergens een rode kruis voor noch een gele vraagteken

ik heb de drivers gedownload en nu krijg ik wel de symbool van de lan verbinding bij mijn netwerkconnectie maar er zit dan in de hoekje een slot symbool op en een rode kruis doorheen dus nog altijd geen internet verbinding.
 
Rechtsklik eens op het apparaat in Apparaatbeheer, en kies Inschakelen? Kijk of dat lukt?

Tijs.
 
Rechtsklik eens op het apparaat in Apparaatbeheer, en kies Inschakelen? Kijk of dat lukt?

Tijs.
sorry waar kan ik de apparaatbeheer vinden.
mijn windows is in het frans dus ik moet het stap voor stap doen sorry:eek:
 
Apparaatbeheer: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Dus startknop indrukken en dan kiezen voor de plek waar je in de NL versie uitvoeren kunt vinden.

Alternatieve methode (werkt ook in Vista, Windows 7 etc.):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc

Tijs.
 
Apparaatbeheer: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Dus startknop indrukken en dan kiezen voor de plek waar je in de NL versie uitvoeren kunt vinden.

Alternatieve methode (werkt ook in Vista, Windows 7 etc.):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc

Tijs.

er staat geen inschakelen bij de aparaatbeheer ik heb wel trouwens een rode kruis ontdekt bij netwerk kaart sorry hij stond voor de intel(R) pro/100 VM NETWORK CONNECTION heb het op connect aangevinkt en de computer uit en aangezet nu staat er geen rode kruis maar nog altijd geen internet verbinding
 
Vertel eens wat meer:
a. Je hebt op je huidige computer blijkbaar wél Internet. Hoe heb je dat gedaan dan/hoe is die aangesloten?
b. Verder: Welke apparaten (Merk + type) zijn geleverd, en hoe heb je de pc waar Internet niet op werkt daarmee verbonden?
c. Wat geeft de 'probleempc' weer bij
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all

Tijs.
 
Vertel eens wat meer:
a. Je hebt op je huidige computer blijkbaar w�l Internet. Hoe heb je dat gedaan dan/hoe is die aangesloten?
b. Verder: Welke apparaten (Merk + type) zijn geleverd, en hoe heb je de pc waar Internet niet op werkt daarmee verbonden?
c. Wat geeft de 'probleempc' weer bij
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all

Tijs.
antwoord op vraag A
momenteel schrijf ik via mijn laptop die ik via zijn wifi connectie een contact heb laten leggen met mijn desktop die dus geen internetpaginas weergeeft .
antwoord op vraag B
ik heb een modem/router gekregen van base met ingebouwde adsl modem
draadloos accespoint 54 mbps-802.11 g b
64 . 128 bits WEP en WPA dradlooze beveiliging
ethernet switch 10/100mbps met 2poorten
modem merk thomson

verbonden heb ik ze met een gele ethernet kabel en dan heb ik nog een adsl filter die in de telefoonlijn zit en verbonden wordt met me modem
antwoord op vraag C
als ik bij CMD cmd /k ipconfig /all krijg ik verschillende gegevens zoals mijn ip adres enz enz
 
Laatst bewerkt:
Even concreet:
a. ik vroeg toch echt de ip-gegevens van de probleempc, niet die van de laptop die internet-toegang heeft.
Als ik je goed begrijp leg je namelijk via de draadloze router een verbinding met de probleempc. Dat zou dus betekenen dat de probleempc wél verbinding met de router heeft, maar geen Internet???
b. Als ik het goed begrijp is je laptop draadloos (door de accesspoint) met de router verbonden en de desktop bedraad met de router verbonden?
c. De ethernet switch wordt momenteel niet gebruikt? Of toch wel? En waarmee is die dan allemaal verbonden?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Even concreet:
a. ik vroeg toch echt de ip-gegevens van de probleempc, niet die van de laptop die internet-toegang heeft.
Als ik je goed begrijp leg je namelijk via de draadloze router een verbinding met de probleempc. Dat zou dus betekenen dat de probleempc wél verbinding met de router heeft, maar geen Internet???
b. Als ik het goed begrijp is je laptop draadloos (door de accesspoint) met de router verbonden en de desktop bedraad met de router verbonden?
c. De ethernet switch wordt momenteel niet gebruikt? Of toch wel? En waarmee is die dan allemaal verbonden?

Tijs.
A
ja raar maar waar mijn laptop kan wel de verbinding maken met de router die aangesloten is op mijn desktop maar de desktop zelf kan geen internet paginas openen
bovendien heb ik je echt alleen gegevens gegeven over mijn desktop en niet over mijn laptop

wat voor gegevens moet je precies hebben de ip adres alleen of nog iets anders
B
ja mijn laptop is draadloos en word met mijn router verbonden die aan de desktop verbonden is
C
als je het over de ethernet kabel hebt die is verbonden met me desktop
als je het hebt over wat er over ethernet staat bij cmd.....
dan staat er dat het verbonden is met de lan
description; intel(R) PRO/100 VM network connection
 
Laatst bewerkt:
Ok, het basis netwerk schijnt te werken, want jij verbindt draadloos (via de router) met de desktop die bedraad verbonden is met die zelfde router.

Dan moeten we nu wat tests gaan doen richting Internet op de desktop.
De volgende stappen allemaal uitvoeren op de desktop.

1. Achterhaal het ip-adres van de Standaardgateway. Wordt genoemd bij dat cmd /k ipconfig /all commando dat ik je eerder gaf.
Vul in het CMD-venster dat toch al open staat het in ná
ping
Dus stel dat de standaardgateway op de desktop is: 192.168.1.1
dan wordt het commando dat je daarna uit moet voeren in het CMD-venster op de desktop:
ping 192.168.1.1

Je zou daarop een positieve respons moeten krijgen.

2. Daarna (nog steeds in hetzelfde CMD-venster op de desktop):
ping 74.125.79.147

Ook dat zou een positieve respons moeten krijgen.
Krijg je géén positieve respons (="Time-out bij opdracht"), dan uitvoeren in dat CMD-venster:
tracert 74.125.79.147
Kijk of het strandt direct ná het ip-adres van de standaardgateway. Indien ja, dan vertikt de router het momenteel om Internet-verkeer vanuit de desktop door te geven richting internet.

3. Ging de ping-opdracht wél goed, dan gaan we kijken of ook DNS werkt (=het omzetten van een (webserver-)naam naar een ip-adres):
ping www.google.nl
Kijk of dit geen melding oplevert in de sfeer van: "Kan host niet omzetten". Als die "Kan host niet omzetten" melding niet komt, dan zou je een positieve respons moeten krijgen van www.google.nl op je ping-aanvraag.

Dit zijn wel voldoende tests. Laat ons weten wat er uit deze tests gekomen is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ok, het basis netwerk schijnt te werken, want jij verbindt draadloos (via de router) met de desktop die bedraad verbonden is met die zelfde router.

Dan moeten we nu wat tests gaan doen richting Internet op de desktop.
De volgende stappen allemaal uitvoeren op de desktop.

1. Achterhaal het ip-adres van de Standaardgateway. Wordt genoemd bij dat cmd /k ipconfig /all commando dat ik je eerder gaf.
Vul in het CMD-venster dat toch al open staat het in ná
ping
Dus stel dat de standaardgateway op de desktop is: 192.168.1.1
dan wordt het commando dat je daarna uit moet voeren in het CMD-venster op de desktop:
ping 192.168.1.1

Je zou daarop een positieve respons moeten krijgen.

2. Daarna (nog steeds in hetzelfde CMD-venster op de desktop):
ping 74.125.79.147

Ook dat zou een positieve respons moeten krijgen.
Krijg je géén positieve respons (="Time-out bij opdracht"), dan uitvoeren in dat CMD-venster:
tracert 74.125.79.147
Kijk of het strandt direct ná het ip-adres van de standaardgateway. Indien ja, dan vertikt de router het momenteel om Internet-verkeer vanuit de desktop door te geven richting internet.

3. Ging de ping-opdracht wél goed, dan gaan we kijken of ook DNS werkt (=het omzetten van een (webserver-)naam naar een ip-adres):
ping www.google.nl
Kijk of dit geen melding oplevert in de sfeer van: "Kan host niet omzetten". Als die "Kan host niet omzetten" melding niet komt, dan zou je een positieve respons moeten krijgen van www.google.nl op je ping-aanvraag.

Dit zijn wel voldoende tests. Laat ons weten wat er uit deze tests gekomen is.

Tijs.
ik heb alle tests doorgevoerd en overal een goede respons op gekregen wat nu
 
Ok, dat betekent in basis dat Internet-toegang volledig werkt.
Dan moet het probleem zitten in (de instellingen van) de webbrowser die je gebruikt.
Ik ga ervan uit dat het hier om Internet Explorer gaat.

Volgende zaken weer allemaal op de desktop:
Sluit Internet Explorer als die nog open staat.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> inetcpl.cpl
Ga naar tabblad Verbindingen (of hoe dat ook heet. Connections?)
Klik op LAN-instellingen (of hoe dat ook heet. Configuration du LAN?)
Als er wat aangevinkt staat: Alles uitvinken.
Zo vaak op Ok drukken als nodig is.
Start hierna Internet Explorer en ga naar http://www.google.nl
Kijk of dat werkt.

Succes,

Tijs.
 
Ok, dat betekent in basis dat Internet-toegang volledig werkt.
Dan moet het probleem zitten in (de instellingen van) de webbrowser die je gebruikt.
Ik ga ervan uit dat het hier om Internet Explorer gaat.

Volgende zaken weer allemaal op de desktop:
Sluit Internet Explorer als die nog open staat.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> inetcpl.cpl
Ga naar tabblad Verbindingen (of hoe dat ook heet. Connections?)
Klik op LAN-instellingen (of hoe dat ook heet. Configuration du LAN?)
Als er wat aangevinkt staat: Alles uitvinken.
Zo vaak op Ok drukken als nodig is.
Start hierna Internet Explorer en ga naar http://www.google.nl
Kijk of dat werkt.

Succes,

Tijs.

sorry er staat hier nergens lan instellingen de vakje is leeg het enige wat er staat is boven configureren

onder helemaal parametres reseau waarschijnlijk de parameteres van de netwerk dat is alles nergens staat LAN VERBINDINGEN
 
Kijk dan in parametres reseau. Ik neem aan dat dan hetzelfde is als LAN-instellingen. Daar staan auto-configuratie-opties en proxy-instellingen. Die moeten allemaal uit, omdat dergelijke instellingen in jouw thuisnetwerk niet nodig zijn (zie de tests die we eerder gedaan hebben).

Tijs.
 
Kijk dan in parametres reseau. Ik neem aan dat dan hetzelfde is als LAN-instellingen. Daar staan auto-configuratie-opties en proxy-instellingen. Die moeten allemaal uit, omdat dergelijke instellingen in jouw thuisnetwerk niet nodig zijn (zie de tests die we eerder gedaan hebben).

Tijs.
eindelijkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
je bent een engeeeeeeeeeeelllllllllllllllllllll:love:
oef de internet connectie is eindelijk gerealiseert heeeeeelllll erg bedaankt:d
nou hopen dat er niks mis gaat ga de computer aan en uitzetten en zien wat er gebeurd
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat het nu opgelost is.

Graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan