Geen netwerkkabel aangesloten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chezzie

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Berichten
22
Hallo

Sinds een paar werken heb ik problemen met mijn netwerkverbinding

Eerst was alleen het internet bijzonder traag en nu heb ik dus helemaal geen netwerkverbinding meer.

Kabel zit er wel in en na 5/6x de netwerkkaart uit en inschakelen doet hij het weer. Ook voor langere tijd. opnieuw opstarten kan dan ook zonder problemen. Maar laat ik hem langer als een uur / anderhalf uur uitstaan heb ik hetzelfde weer.

Wat ik al geprobeerd heb:

Nieuw moederbord
Nieuwe processor
Nieuw geheugen
Windows opnieuw geinstalleerd
Andere kabels
Drivers updaten/opnieuw installeren
Nieuwe bios batterij
Windows Update
andere netwerkkaart (de andere was onboard) (maakte geen verschil)
Energiebeheer aangepast (de pc mag het apperaat niet meer uitzetten om stroom te besparen enz.)

Het rare is dat 3 andere pc's (ook met win 7) geen problemen hebben. die over dezelfde hub naar de speedtouch gaan. Ik raak ten einde raad.

Iemand hier een goeie suggestie?
 
Op dit moment staat de speedtouch te resetten. Het kon wezen dat die niet goed was.
 
Heb je er al 's aan gedacht dat één poort van je hub stuk is?
Bij mij is op de router ook een poort stuk,aangezien ik die niet gebruik heb ik voor de rest geen problemen.
Je hebt wel erg veel geprobeerd om je verbinding werkend te krijgen,je had beter de hub eens kunnen vervangen,of inpluggen op 'n poort waar je andere pc's wél op werkten.
 
Laatst bewerkt:
Heb je er al 's aan gedacht dat één poort van je hub stuk is?
Bij mij is op de router ook een poort stuk,aangezien ik die niet gebruik heb ik voor de erst geen problemen.
Je hebt wel erg veel geprobeerd om je verbinding werkend te krijgen,je had beter de hub eens kunnen vervangen.

Bedankt voor je reactie.

Omdat veel dingen ingebouwd zijn liggen kabels door het meubilair. Ik had iets duidelijker moeten zijn bij verschillende kabels geprobeerd.

Namelijk is hierbij ook verschillende poorten van de hub geprobeerd en ik heb er ook nog een "domme" switch tussen gehad.
 
Hier zijn wat opdrachtregels,kijk of je daar wat mee kan.

netsh winsock resetwinsock> catalogus opnieuw instellen(VerbindingsProblemen!!!)

netsh winsock show catalog> inhoud winsock catalogus bekijken (LSP's)

netsh int ip reset> tcp/ip stack verwijderen (Register)

netstat> actieve tcp verbindingen weergeven

netstat /?> help

netstat -an> poortstatus(real)

ipconfig /all> alle verbindingsgegevens weergeven

ipconfig /renew> ip adres vernieuwen

ipconfig /release> ip adres vrijgeven

ipconfig /flushdns> dns cache vernieuwen

ipconfig /displaydns> inhoud van dns cache weergeven

ipconfig /registerdns> alle DNS-leases en namen vernieuwen

cmd /k ipconfig> lokale verbinding testen

Het > teken staat hier voor de scheiding tussen de opdracht en de uitleg omdat anders de uiteindelijke opmaak niet goed tot z'n recht kwam.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Nogmaals bedankt.

Ik ga dit ZSM proberen. Helaas heb ik eerst even andere bezigheden.

Andere ideeen zijn altijd welkom.

Ik laat het weten.
 
Geprobeerd en heeft niet geholpen.


Ondertussen bij KPN maar eens aangedrongen op een nieuwe speedtouch modem. Die moet na wat papierwerk binnenkomen. Wel raar dat de andere pc's het nog wel doen..

Kan soms half uur duren voor ik verbinding heb. En dan een half uur lang in en uitschakelen van de netwerkadapter.......... ik word er moedeloos van.
 
Nieuwe speedtouch modem er tussen.. hetzelfde weer. Netwerkkabel is niet aangesloten.:evil: ik geloof dat dat ding de vijver maar in moet........
 
Ik ben bang dat ik je niet verder kan helpen,als je windows niet opnieuw geïnstalleerd had zou ik zeggen laat 's Mbam of SuperAntiSpyware draaien (zie m'n handtekening).:confused:
 
Gisteren is er nog een monteur van KPN geweest.

hij heeft in de meterkast het kroonsteentje vervangen voor een normale aansluiting (zucht) en zo waren er nog een aantal dingen mis. Al met al is hij van 8 tot 11 bezig geweest... resultaat: 5 minuten internet daarna was ineens de netwerkkaart uit het lijstje van netwerkverbindingen verdwenen.... Ook apparaatbeheer was m kwijt.

Gisteravond een nieuwe netwerkkaart gekregen. Die even erin stoppen. Ga ik vanavond even doen.

Misschien heeft iemand na aanleiding weer een idee :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan