geen netwerkverbinding maar wel internet. Hoe los ik dit op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

magostar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 okt 2012
Hallo,

Ik heb al een tijdje het probleem dat ik niet draadloos kan printen. Volgens mij ligt dit aan het feit dat ik geen netwerkverbinding heb, teminste dat staat er als ik het netwerkcentrum open. Toch kan ik wel op internet.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Bij mijn netwerkverbinding rechtsonder staat het volgende plaatje:
blabla.jpg

Ik heb een sitecom router

Gr.

Heb je al geprobeerde de instellingen van je printer te resetten en opnieuw in te stellen? Is je netwerk als "thuis" of "openbaar" ingesteld? Heeft elke computer dezelfde werkgroep-naam (staat bij Systeem(rechtermuisknop op Computer))?

ander computers kunnen wel printen dus de printerinstellingen lijken me oke.
Het 'systeem' kan ik niet echt vinden zou je dat duidelijker kunnen uitleggen?

MvG.

SORRY!! Fout van mijn kant. Je moet met de rechtermuisknop klikken op "Computer" en dan op "Eigenschappen". Dan staat onder "Instellingen voor computernaam ..." de naam van de werkgroep. Zorg dat die bij alle pc's gelijk is, anders kan je elkaar niet zien.

ah bedankt, de werkgroepen zijn hetzelfde. Dus daar ligt het niet aan.
Zou ik nog andere dingen kunnen doen?

Stekker uit je router halen, minuutje wachten en stekker er weer in wil wel eens helpen...

Succes!!

over welke printer gaat het? is het een draadloze printer? Een printer aangesloten aan de router? Een printer aangesloten aan een draadloze printserver of een printer die aangesloten is op een computer die altijd moet aan staan?
Je kan dus wel perfect surfen maar kan geen verbinding leggen met de printer volgens je initiële post?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan