geen netwerkverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Louise

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2001
Berichten
53
Ik heb gisteren alles van mijn PC gehaald (deze was voorgeprogrammeerd met Vista) en via de BIOS XP geïnstalleerd.

De computer is verbonden met een cable router maar de config heb ik dus ook gewist. Hij herkent i.e.g. geen nieuwe hardware. Bij apparaatbeheer staat de ethernetverbinding met een geel vraagteken, maar ik heb geen idee of ik hier iets mee moet.

Hoe kan ik dit nou weer aansluiten? Als ik bij 'mijn netwerkverbinding' kijk staat daar helemaal niets....

PS ik ben een leek dus als het kan graag stap voor stap uitleg
 
Dat vraagteken betekent dat de driver van je netwerkkaart niet geinstalleerd is.
Om die voor je te kunnen vinden hebben we wat meer informatie nodig.

Heb je een merk-PC, zoals b.v. Dell, Medion, Packard Bell, Compaq, HP enz., geef dan even volledige naam en typenummer.

Heb je een zgn. samengestelde PC, doen hebben we merk en type van je moederbord nodig, te vinden met PC Wizard, gratis:

http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Downloaden, installeren en uitvoeren, je ziet dan precies wat er in je pc zit en nog veel meer!
 
Awww. Ik heb een Packard Bell en drivers daarvoor schijnen moeilijk te vinden te zijn (preciese type moet ik nog zien te vinden, thanks voor de wizard!).

Ik heb bij apparaatbeheer vier of vijf dingen met zo'n geel vraagteken verwijderd met "installatie ongedaan maken". Ik hoop dat ik daar niet een beetje te overhaast heb gehandeld, ik heb nl. geen idee wat ik verwijderd heb (jaja, stom..), in elk geval de ethernet-verbinding.
 
Mainframe: Packard Bell BV MCP61
Processor: AMD Athlon 64 X2 3800+@2000 MHz
Chipset: nVidia6100V
 
achter op je pc zit een sticker , daar staat een s/n en een p/n nummer , plaats dat hier eens.
 
Het is al opgelost, ik het een andere netwerkkaart geplaatst en hij gaat nu prima op XP.

Bedankt allemaal voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan