Geen network driver na windows 7 installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0444

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2011
Hallo allemaal

ik zit met een probleem die ik niet kan oplossen
nadat ik windows 7 heb geinstalleerd heb ik geen network driver meer (hp probook 4740s)
ik ben op de support site geweest van HP en heb alle network/chips ofzo iets geinstallerd
maar werkt niet jammer genoeg...heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen??
ps. ik heb een andere laptop om bestanden op USB te zetten dus geen probleem
en windows is geactiveerd dus geen trail versie ofzo

ik hoop echt dat iemand mij kan helpen

mvg:(:(:(

Wat zegt Apparaatbeheer? (= devmgmt.msc )
Welke apparaten staan vermeld met geen driver (=geel vraagteken) en wat staat onder Netwerkadapters?

Tijs.

Ik krijg sterk het idee dat je niet de juiste drivers hebt gedownload. Ga nog eens terug naar de HP site, ben zorgvuldig met de juiste aanduiding van je laptop en ook zorgvuldig met de keuze voor welk besturingssysteem.

Tijs.

Om te beginnen met de chipsetdrivers. Na een reboot pas de overige installeren.
Als je de chipsetdrivers niet eerst doet heb je kans dat bij de installatie van de overige drivers de daarvoor bestemde hardware niet herkend.
Maar het zou handiger zijn als je je typenr specifiek opgeeft, dus niet allen het modelnr, maar ook het type wat er achter staat.
Zo kunnen we gerichter handelen.

Intel core I5 3210m
HD 7650m
Intel HD graphics 4000
6 GB ram
Uhmm ik zal wel die chip downloaden als eerste

-----------

Ik heb intel chipset utility geinstalleerd en ik moest eff rebooten dus moet ik nou die network drivers downloaden?

Laatst bewerkt:
Maar het zou handiger zijn als je je typenr specifiek opgeeft, dus niet allen het modelnr, maar ook het type wat er achter staat.
Zo kunnen we gerichter handelen.
Dit nummer staat achter het modelnr op de sticker. Dus aan de opsomming van je hardware hebben we niet echt veel.

Als je niet weet welke drivers je moet installeren, dan kun je daar meestal via een omweg toch achter komen. Dubbelklik in Apparaatbeheer op een Unknown Device, ga naar tabblad Details en zet onder Eigenschap de uitklaplijst op Hardware-ID's. Je krijgt dan een aantal lange nummer te zien. Rechtsklik op de langste en ga daarmee in Google zoeken naar HP Drivers. Als je een beetje handig bent dan kun je daarmee wel achterhalen welke hardware het betreft en kun je de juiste drivers installeren.
Overigens kun je ook de 'trial & error' methode hanteren. Gewoon bovenaan beginnen in die lijst van HP en net zolang doorgaan tot je de goeie hebt. Drivers die niet goed zijn melden meestal wel dat ze geen compatible hardware kunnen vinden en kun je negeren. Noteer welke je wel nodig hebt, en zo nodig maak je daarna een schone installatie en kun je alles netjes installeren.

PS: waarom heb je ook nog geen Graphics driver geïnstalleerd? Ik zie een Standard VGA staan, en er staan maar 2 mogelijke drivers in de HP lijst...

Laatst bewerkt:
sorry voor laate reactie

bij unknown device staat
ACPI/HPQ6000
*HPQ6000

dat is alles en ik heb een beetje op google gekeken en kwam op een site en daar staat dat ik dit nodig heb

The driver you require are:

1. JMicron Media Card Reader

2. Intel Management Engine Interface

3. Intel Chipset Driver

4 HP 3D Drive Guard

en waarom ik geen Graphics driver heb geinstalleerd is omdat ik niet weet welke.. sorry ik ben best wel lomp :P

Laatst bewerkt:
Heb je nu wél de drivers van "ethernet controller" en "Network controller" kunnen installeren ondertussen? Want (met alle respect) vind ik het apparaat dat je zojuist noemde nog wel de minst belangrijke...

Tijs.

ohhh moet dat ook nog... wordt steeds ingewikkelder... ik kijk wel op HP driver lijst of die er bij staan ( "ethernet controller" )

Je moet via de Hardware ID (zie wat binary gepost heeft) uitzoeken welke drivers je moet hebben voor die 2 netwerkapparaten.

Tijs.

jaja dat heb ik al gedaan

bij unknown device staat
ACPI/HPQ6000
*HPQ6000

ik heb op google dit getypt en kwam op een forum en die zei dat ik dit ofzo moest downloaden
1. JMicron Media Card Reader

2. Intel Management Engine Interface

3. Intel Chipset Driver

4 HP 3D Drive Guard

en dat heb ik net gedownload

en ik heb nog 19 andere netwerk drivers gedownload van HP site
alleen weet ik niet welke de juiste is.

oke ik deed gewoon 1 voor 1 die drivers installeren die 19 drivers, en hoppa werkt als een vogeltje...

bedankt allemaal voor jullie hulp echt echt waar

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan