Geen NTLDR op de pc?? help mij!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ShadowSeeker

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Hallo iedereen die dit leest.

Ik zal de situatie even uitleggen;

Mijn computer werkt in principe gewoon perfect, maar er staat zoveel rotzooi etc. op.. dus ik wil hem graag helemaal opschonen.

Ik mijn pc uitzetten, aanzetten, windows CD erin stoppen, Op een toets drukken blablabla.
Dan gaat die laden om vanaf de CD op te starten, en dan verschijnt er onder in mijn beeld: NTLDR is missing. En daardoor start die niet verder op vanaf de CD, maar start die gewoon normaal via windows.

Is er een manier om dat gewoon weer terug op mijn Pc te zetten of?

Het zou echt heel erg veel helpen als iemand een antwoord weet want er staat echt teveel rommel op om dit allemaal handmatig te gaan verwijderen.

Mvg,

Jeroen.

Ten eerste, heel erg bedankt voor je reactie.

Helaas moet ik melden dat ik om de 1 of andere reden mijn windows CD-Rom niet eens wordt gelezen door mijn computer, als ik opstart via de CD-rom loopt hij vast, komt er geen bericht en blijft die hangen op het scherm met de computer specificaties.

Als ik de CD-Rom erin stop als windows is opgestart gebeurt er niks, en zodra ik hem via deze computer wil openen loopt deze computer vast.

Wat moet ik doen? Ik heb niet zoveel verstand van computers dus aub help mij.. :(

Mvg, Jeroen.

Dat die missing file melding komt waarschijnlijk voort uit een vervuilde cd.
Het feit dat je pc vastloopt bij het lezen van die disk, kan ook hieruit voortvloeien in combinatie met een minder goed werkende dvd/cdplayer.

Verstandig is om eerst een backup te maken van je belangrijke bestanden voor dat je een clean instal uitvoert.

2e optie is.
Ruim overbodige dingen op, deinstalleer wat niet meer van belang is.
Doe dan een schijfopruiming, clean je register met ccleaner. Start de pc dan opnieuw.
Doe dan je harddisk(s) defragmenteren met bv defraggler.
Kan alles bij elkaar wel wat tijd in beslag nemen, maar dit gaat wel wat opleveren.

Kijk of je sp3 kan installeren.

Probeer een win 98 opstartdiskette.
Doe Fdisk.
daarna partitie verwijderen.
Partitie maken en activeren.
Dikette eruit,en Xp erin. en Formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan