Geen of beperkte verbindingsmogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

suneary

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Hallo, ik hoop dat ik hier goed zit, want ik heb een groot probleem.

Sinds afgelopen vrijdagmiddag geeft mijn computer de hele tijd de melding dat ik geen of beperkte verbindingsmogelijkheden heb. Wij hebben thuis één router, waar mijn moeder draadloos op zit en mijn vader en ik gewoon met een rechtstreekse kabel. Mijn moeder en vader hebben geen problemen met hun verbinding (daarom kan ik dit ook typen ) maar ik dus wel.

Ik heb van alles al geprobeerd en zit het hele weekend al te googlen, maar geen een oplossing werkt. Ik heb de router al meerdere keren gereset, ook al een systeemherstel uitgevoerd en zelfs een nieuwe netwerkkaart in de computer gedaan, maar het helpt geen van allen.

Daarnaast als ik op 'Herstel' druk bij de LAN-verbinding, zegt-ie dat het niet kan worden voltooid, omdat hij het IP-adres niet kan vernieuwen. Ook (en hiervan weet ik niet of dat erg is) staat er niets ingevuld bij standaard gateway, of DNS (?) server. Ook heb ik al verschillende dingen, zoals: ipconfig /renew gedaan etc. etc. Maar, zoals ik al zei. Het werkt allemaal niet. Mijn vader is van plan de computer weg te brengen, maar ik vroeg me toch af of iemand hier het antwoord weet.

We hebben een router van Realtek (als ik dat goed spel...) en ik heb ook al de nieuwe driver, of iets, gedownload. :] Als je meer info moet, zeg je het maar.

Oh, en ik heb ook al een andere kabel geprobeerd, maar ook daar lag het niet aan. Ik dacht, ik meld het even ^_^

PS. Sorry dat ie twee keer geplaatst was. Ik drukte per ongeluk twee keer op de verzendknop...

Laatst bewerkt:
Zo te horen krijg je geen dhcp adres van de router. Controleer eens de netwerk instellingen op de computer van je vader.

Kijk ook eens in de configuratie van de router of DHCP aan staat.

Zo te horen krijg je geen dhcp adres van de router. Controleer eens de netwerk instellingen op de computer van je vader.

Kijk ook eens in de configuratie van de router of DHCP aan staat.
Zo ver ik het zie is DHCP gewoon ingeschakeld?

Laatst bewerkt:
eerst doe je ipconfig /flushdns
dan installeer je het gratis programma Ccleaner en die laat je de boel opschonen en ook scannen naar register problemen.
Ook cookies worden hierbij opgeruimd dus site's waar je moet inloggen zoals helpmij zullen daarna weer om inlog vragen, heb je naam en wachtwoord geen probleem maar als je die niet meer weet van bepaalde site's kun je bij opties-cookies die site's aangeven waarvan de cookies bewaard moeten blijven.

eerst doe je ipconfig /flushdns
dan installeer je het gratis programma Ccleaner en die laat je de boel opschonen en ook scannen naar register problemen.
Ook cookies worden hierbij opgeruimd dus site's waar je moet inloggen zoals helpmij zullen daarna weer om inlog vragen, heb je naam en wachtwoord geen probleem maar als je die niet meer weet van bepaalde site's kun je bij opties-cookies die site's aangeven waarvan de cookies bewaard moeten blijven.
Gedaan en opnieuw opgestart. Probleem is er nog steeds. :(

wat voor besturingsysteem heb je?

voor XP ga naar configuratiescherm>netwerkverbindingen>kies eigenschappen van jou lan verbinding. scroll naar beneden en klik op internet-protocol tcp/ip en klik op eigenschappen. kijk of beide vinkjes op automatisch staan.

voor Vista moet ik even nadenken xD volgens mij was het configuratiescherm>netwerkcentrum>en dan weer de eigenschappen van tcp/ip opzoeken.

zou je ook een keer in het cmd>ipconfig kunnen doen (op je vaders pc) en dan die instellingen (ip, subnet, gateway en dns) overnemen en dan handmatig invoeren op jou pc. alleen dan wel bij de ip het laatste blokje veranderen. bijv (jou pa's pc=192.168.1.5, jou ma's pc=192.168.1.6, dan maak je van jou pc 192.168.1.7)

kun je je router benaderen vanaf je pc? wel als die bekabeld is natuurlijk.

gewoon 192.168.1.1 intypen in je internetbrowser. moet je alleen wel de inlog gegevens van je router weten :P

als dit namelijk niet werkt terwijl je met kabel aangesloten bent dan is je kabel of netwerkkaart niet meer goed.

Laatst bewerkt:
wat voor besturingsysteem heb je?

voor XP ga naar configuratiescherm>netwerkverbindingen>kies eigenschappen van jou lan verbinding. scroll naar beneden en klik op internet-protocol tcp/ip en klik op eigenschappen. kijk of beide vinkjes op automatisch staan.

voor Vista moet ik even nadenken xD volgens mij was het configuratiescherm>netwerkcentrum>en dan weer de eigenschappen van tcp/ip opzoeken.

zou je ook een keer in het cmd>ipconfig kunnen doen (op je vaders pc) en dan die instellingen (ip, subnet, gateway en dns) overnemen en dan handmatig invoeren op jou pc. alleen dan wel bij de ip het laatste blokje veranderen. bijv (jou pa's pc=192.168.1.5, jou ma's pc=192.168.1.6, dan maak je van jou pc 192.168.1.7)

kun je je router benaderen vanaf je pc? wel als die bekabeld is natuurlijk.

gewoon 192.168.1.1 intypen in je internetbrowser. moet je alleen wel de inlog gegevens van je router weten :P

als dit namelijk niet werkt terwijl je met kabel aangesloten bent dan is je kabel of netwerkkaart niet meer goed.
Sorry voor de late reactie :'D. Je antwoord heeft geholpen! Echt, je bent een held.

Het duurde even, en ik kreeg eerst nog gezeik met een offline gateway, maar hij doet het weer. Een beetje idioot dat ik zelf niet gedacht hebt aan het overnemen van die gegevens, maar toch, heel erg bedankt! =]

toppie :thumb:

zou je de vraag willen sluiten? door onderaan op vraag is opgelost te willen klikken, voor als je dat nog niet gedaan had.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan