Geen on tvangst thuis. wel bij andere

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kolkie

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2010
Hey,

Ik kan hier thuis mijn netgear router niet vinden.
(altans niet via de ingebouwde ontvanger op de laptop)
Met usb stick wel.

Als ik met de laptop naar mijn zus toe ga heb ik de usb stick niet nodig.
dan ontvang ik wel direct alles via de ingebouwde ontvanger. en kan ik gewoon internetten.

Hoe kan het dat mijn laptop het hier thuis dan niet doet. en mijn telefoon met wifi bijvoorbeeld wel ??

Zal wel van de draadloze instellingen afhangen... Bijv. dat je een 802.11N-netwerk hebt ingesteld terwijl de ingebouwde netwerkkaart geen N-netwerk aankan etc.

Kijk na hoe je het nu hebt ingesteld in je router, en vergelijk dat met wat je ingebouwde draadloze netwerkkaart aankan. Hopelijk geeft je dat het antwoord op je vraag.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik ben wat dat betreft echt een loser in hoe en wat.
Dus heb er totaal geen verstand van.

Hoe kan ik de instellingen van de router vinden?
En hoe de instellingen op de laptop?

thnx.. greetz

Laatst bewerkt:
Log in op je router (op de manier waarop je eerder al het draadloze netwerk hebt ingesteld). Kijk bij de draadloze instellingen.

Wat er in je pc/laptop zit kan ik van hieruit niet beoordelen. Kijk in Apparaatbeheer ([Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc) wat er staat bij Netwerkadapters. Google dan op de mogelijkheden. Overigens zouden in de specificaties van je laptop ook al moeten staan welke netwerken er ondersteund worden (802.11b en/of 802.11g en/of 802.11n).

Meer kan ik niet voor je betekenen.

Succes,

Tijs.

Ik zal dadelijk eens kijken.

Het stomme is dat het wel kan. Want in het begin heeft die het hier in huis wel gewoon gdaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan