Geen opname apparaat in Windows Server 2008R2

Status
Niet open voor verdere reacties.

pity123

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Hoi,

Ik zou graag willen dat de microfoon in Windows Server 2008 R2 via RDP werkt. Ik hoor wel geluid, maar er zijn geen opname apparaten gevonden.
Ik heb heel veel gezocht op Google, maar ik kan niks vinden. Misschien kan iemand mij helpen?

Groet,

Tenzij ik me wel héél sterk vergis kan het ook niet.

Tijs.

Heb het ook even moeten opzoeken.

Tabje "local resources"->"remote audio". Zou in theorie moeten werken. Vraag is of server 2008 wel een opname mogelijkheid heeft geïnstalleerd.

Ziet er inderdaad naar uit dat het als optie in de recente RDP-client zit: link, stap 4 ("Remote audio recording").
Inderdaad dan de vraag of elk geluidsopnameapparaat ermee ondersteund is en/of group policies en/of (ontbreken van) opnamesoftware op de W2008 computer dit (mogelijk) in de weg zitten.
Zie in ieder geval de tip op diezelfde pagina:
Server 2003/2008 have audio disabled by default. You will need to enable it there first for it to work. This is done in the terminal services configuration\connections page. To get there type in tscc.msc in the run box "start>run>tscc.msc". Highlight the connections folder and right click on the rdp-tcp icon in the right pane. Select properties then the clients tab and deselect the audio mapping box.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Windows Server 2008R2 kan tscc.msc niet vinden. Bedoel je Extern bureaublad-servicebeheer?

Groet,

Voor W2008R2. moet het zijn: tsconfig.msc
[De instructie was inderdaad fout voor wat W2008R2 betreft.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan